Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sugarmiss schreef:Als de paarden zo slecht aan het been zijn moeten ze eens bijgetrained worden ipv aan koppelverkoop te doen

).

? piggeljay schreef:ik zelf haat sporen, niet omdat ik het zielig vind voor het paard, maar je wordt zelf zo lui met je been, niet lopen hup je spoor er in en karre maar.
sporen moet je gebruiken als extra hulp en niet als hulp leer dan eerst maar eens je been spieren te ontwikkelen.
piggeljay schreef:vind jij het zelf nodig om met sporen te rijden?
zo nee en je paard loopt lekker waarom dan met sporen gaan rijden als dat voor je zelf niet hoeft.
ik zelf haat sporen, niet omdat ik het zielig vind voor het paard, maar je wordt zelf zo lui met je been, niet lopen hup je spoor er in en karre maar.
sporen moet je gebruiken als extra hulp en niet als hulp leer dan eerst maar eens je been spieren te ontwikkelen.
maar ik merk steeds vaker dat een instrukteur voor zijn eigen gemaak een klant sporen aan probeert te praten zonder dat dat echt nodig is.
nemen, ze gaat haar eigen dingetjes doen! als ik ze wel draag, dan hoef ik ze vaak niet eens te gebruiken om haar te laten doen wat ik wil.

)

Dagie schreef:piggeljay schreef:vind jij het zelf nodig om met sporen te rijden?
zo nee en je paard loopt lekker waarom dan met sporen gaan rijden als dat voor je zelf niet hoeft.
ik zelf haat sporen, niet omdat ik het zielig vind voor het paard, maar je wordt zelf zo lui met je been, niet lopen hup je spoor er in en karre maar.
maar ik merk steeds vaker dat een instrukteur voor zijn eigen gemaak een klant sporen aan probeert te praten zonder dat dat echt nodig is.
Whahah sorrry echt onzin waarom is het in vredesnaam zielig??
Er staat "NIET omdat het zielig is....."