Ik heb nu sinds een jaar een westernzadel voor mijn Haflinger waar ik dus sindsdien veel mee ben gaan rijden. Destijds aangekocht omdat mijn engelse zadel niet goed pastte, en ik hier tegenaan liep. Daarvoor heb ik 4-5 jaar met dat engelse zadel erop gereden, en ik zat gewoon fijn en lekker. Nu heb ik er een Tinker bij, en nog steeds beide zadels in mijn bezit. Momenteel ligt het westernzadel op die tinker, dat past daar ook mooi op. Nu wilde ik echter, zodra ze geveulend heeft, mijn Wintec aan haar aanpassen. Zodat elk paard zijn eigen zadel heeft, en ik niet zeker weet of dat westernzadel na de bevalling nog wel gaat passen.
Daarom ben ik dus af en toe weer met mijn Wintec op de Haflinger aan het rijden (andere boom en opgevuld, dus past weer goed). En ik kan er niet goed aan wennen. Ik rijd wel, maar ik zit op de een of andere manier niet lekker. Ik heb het idee dat het zadel wat onstabieler ligt, en mis de vrijheid van mijn westernzadel zit. Het is naar mijn idee allemaal wat beweeglijker. Terwijl het westernzadel dus als een huis ligt. Toch heb ik nog anderen op die Haflinger met Wintec laten rijden, en die zeiden stuk voor stuk dat het zadel mooi stil lag, en vonden het niet beweeglijk oid.
Lang verhaal, maar de vraag is: Hebben jullie moeite van de wisseling tussen deze twee typen zadels, of geen enkel probleem?
Ik rijd btw geen engels, of western, maar een soort vage mengsel. Ben recreatieve ruiter

)
), maar opzich wel goed te doen.