Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) wedstrijden hadden (omdat tenslotte iemand het toch moest doen daar de WRAN even niet thuis was) werden de administratiekosten ook niet verhoogd als de vrijwilligers zich zelfs naast hun baan en andere bezigheden, zelfs de nachten om de oren sloegen om de administratie sluitend te maken zodat de wedstrijd zonder problemen van start kon gaan. De administratiekosten waren er om o.a. papier e.d. te kopen niet om iemand of voor iets te betalen. De startgelden werden gebruikt om de jury/ringsteward en hun reiskosten te betalen en ook voor de lintjes, bekertjes en eventueel als het uit kon nog prijsjes.jeddah schreef:In de VS wordt het vaak gedaan, als je bijvoorbeeld voor 3 klasses inschrijft zijn de rest gratis, of ze hebben een "Allround fee" dus 1 bedrag en dan kan je zoveel starten als je wilt.
Natuurlijk zijn er mensen die hun paard misschien overvragen, maar je moet er, imo, van uit gaan dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft en de paarden in goede conditie heeft, een fit paard moet bij normaal weer makkelijk meerdere klasses kunnen starten.
Ik vind het een beetje een "belediging" naar je leden toe als je schrijft dat je er geen vertrouwen in hebt dat iedereen rekening houdt met zijn/ haar paard.
Anya schreef:Totaal ben je jaarlijks dus al kwijt aan mogen starten in twee disciplines (dressuur en springen): 126,50 waarvan 20 euro eenmalige inschrijfkosten. Tel daar 100 euro verplicht lidmaatschap van een rijvereniging bij op. Totaal 226,50.
cornelie schreef:Anya schreef:Totaal ben je jaarlijks dus al kwijt aan mogen starten in twee disciplines (dressuur en springen): 126,50 waarvan 20 euro eenmalige inschrijfkosten. Tel daar 100 euro verplicht lidmaatschap van een rijvereniging bij op. Totaal 226,50.
Voor mij is het veel lager uitgevallen. Ik betaal nu voor 2 paarden (vereniging, startcoupons, startkaarten en 1 nieuwe registratie etc ) 178,50
Overigens ben je niet verplicht om lid te zijn van de paard en sport![]()
Ik kan mij inderdaad nog herinneren dat de westernwedstrijden een paar jaar geleden flink goedkoper waren. Maar ja, de paardensport is nu eenmaal een dure sport.
JanT schreef:Ik heb zo het idee dat men gewoon zoekt om wat te griepen te hebben.
Denk niet, dat dat zo is.
Deze tarieven staan al een paar jaar in de voorwaarden voor WRAN erkenning en nu is het ineens niet goed???
Is dat zo? Euro + gulden, gulden + euro.
Chantalleke doet niet anders als klagen op Bokt over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar op de ALV doet ze haar mond niet open???
Is me niet echt opgevallen. Lijkt me de eerste keer te zijn.
Als de organisatoren minder inschrijfgeld willen vragen dan het minimum dat door de WRAN wordt voorgeschreven, kunnen we toch de norm hiervoor aanpassen.
Ja?
Waarom altijd dat dreigen? Waarom het wedstrijdcirquit dat we met elkaar hebben opgebouwd de afgelopen jaren, weer afbreken door te dreigen om wilde wedstrijden te organiseren omdat men dan met de regels de hand kan lichten. (Want dat wil Chantalleke dus)
Beetje beladen woorden Jan. Dreigen? Je kunt het ook als een mededeling zien.
Weer het woord wilde wedstrijden. Jan, er zijn géén wilde wedstrijden. Dat woord over particulier, dus zonder de inmenging van de een of andere vereniging georganiseerde wedstrijden en wedstrijdjes is jouw uitvinding. Als je dan toch zulke harde bewoordingen gebruikt, dan kan en moet je er ook het volgende aan toevoegen. De WRAN wilde het wedstrijdgebeuren zelf in de hand hebben en de regels voorschrijven. Dat noem je uitbouwen van een machtspositie.
Met welke regels zou, in dit geval Chantalleke, dan de hand willen lichten? Dat is een veronderstelling die geen hout snijdt. Komt eerlijk gezegd wel wat deginererend, zo niet beledigend over. Er zijn namelijk nog andere regels dan die van de WRAN.
De regels die tot doel hebben organisatoren en deelnemers te beschermen, niet om te pesten.
Zo kun je het dan ook noemen, maar waartegen en waarvoor moeten die dan beschermd worden?
Wanneer gaan we nu eens een beetje nadenken voordat we wat gaan roepen!!!!