Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sugarmiss schreef:en veel inteelt
Sugarmiss schreef:en veel inteelt
Mac schreef:... correctie: lijnenteelt![]()

ieks schreef:Zou ook hiermee te maken kunnen hebben:Maar ik kwam ergens op google een topic van bokt tegen dat wieskamp paarden niets waard meer zijn is dit omdat het allrounders zijn??

ieks schreef:Inteelt of linebreed is mi geen goeie zaak maar dit type paard staat mij heel erg aan veelzijdig en geweldig mooi
Maar ik kwam ergens op google een topic van bokt tegen dat wieskamp paarden niets waard meer zijn is dit omdat het allrounders zijn??
Trouwens bedankt voor de foto's
Cassidy schreef:Iedere bloedlijn heeft zijn liefhebbers. Er zijn nog steeds mensen die helemaal verslingerd zijn aan Wiescampjes,
Mac schreef:SM: hoe bedoel je dat precies? Dat linebreeding/inbreeding (waar ik overigens ook helemaal geen voorstander van ben) genetische gebreken tot gevolg heeft of dat Wiescamp paarden teruglopen op King en Zantanon. Dat laatste is nl. niet per definitie het geval.
Sugarmiss schreef:De kans dat je met inbreeding genetische defecten doorfokt is natuurlijk veel groter als wanneer je meer 'vers' bloed gebruikt.
Het feit dat nu gebleken is dat GBED op King- en Zantanon-lijnen terugvoert is hier direkt een gevolg van.
.Citaat:Heb een wieskampje, vandaar die dikke billen }>