Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)) en Dressuur is een onderdeel van de Engelse sport (dressuur/springen/endurance/SGW).

.
.

PeterV schreef:Ik kan het niet laten om in dit topic te reageren, en beloof ook om dat af te leren.
Duidelijk is, ik kan het nu niet laten, wanteuh……………………………………
De enige echten hoofd verschillen.
Hun hebben een zweep, en wij hebben sporen, hun hebben ook dubbele teugels, en wij één oren.
Verder denk ik dat zij thee drinken, als wij het bier pul laten klinken.
Het schoeisel heet bij hun, laarzen, en bij ons boots, verder hebben zij een cap, en wij een hat. Voorts zij er nog wel wat verschillen, die je kan waarnemen, als je kijkt naar de ruiters hun billen. Zet er maar eens wat op een rij, dan weet je meteen, waarom ik western rij.
Ik heb er afgelopen week weer in Duitsland naar mogen kijken, maareuh sorry hoor, stretchbroeken, daar krijg je mij agressief mee.
Van naturen ben ik rustig van aard, maar maak mijn duidelijk ook zorgen om het paard. Sommige moeten zij er zelfs op twee teugels door rijden, omdat zij met zo’n broek, teveel van voor naar achter door het zadel glijden.
Ik kan het wel uit roepen naar die dressuur rijdende jongens en meiden, kom op, uit dat spul, en laat dat paard los uit die krul, trek een spijkerbroek aan, want vroeg of laat, is het toch western wat de klok slaat.
HiiiiiHaaaaa![]()
Geweldig

iski schreef:voor mij is dressuur (zoals het woord al zegt) dwang.....western is vrijheid.
iski schreef:voor mij is dressuur (zoals het woord al zegt) dwang.....western is vrijheid.
Vrijheid in verbondenheid...that's the western way.

runningkawa schreef:Die zijn er idd teveel
En daar erger ik me ook aan.
Maar die mensen zijn niet aan het dressuurijden, nee die zitten toevallig bovenop een paard
Want een paard in de krul trekken heeft niks met dressuur te maken.
Maar idd, sommige zijn zo eigenwijs en zullen dat nooit begrijpen, welke tak van paardensport ze ook gaan doen.

lailapri schreef:ik heb morgen of zondag me eerste westernles, maar ik denk dat dressuur constant druk geven is, bij western meer als het paard braaf is, is de druk weg zegmaar...
Na me eerste les kan ik vast beter oordelen...