Mijn vraag is dus: wat zijn de meest zachte westernsporen? Ik heb begrepen dat de wielen verschil kunnen maken?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Lan's sarcoid is inmiddels geheeld. Volgens de DA mag ik wel weer met sporen rijden. Maar ik ben daar toch een beetje huiverig voor. Ik wil niet het risico lopen om per ongeluk toch dat stukje open te halen o.i.d. (het plekje zit redelijk dichtbij waar ik been geef). Nu is het bij Lanna we handig om sporen te dragen. Je hebt ze dan eigenlijk niet nodig en zonder moet je toch een heel stuk harder werken![]()
Mijn vraag is dus: wat zijn de meest zachte westernsporen? Ik heb begrepen dat de wielen verschil kunnen maken?
... zoals eigenlijk met alles
. Als je bang bent om de wond open te halen zou ik er voor kiezen om een tijdje zonder sporen te rijden, en dan maar wat minder hard trainen. 

crazycactus schreef:
Ik heb hele zachte sporen zonder puntjes, en mijn merrie doet het er heel goed op. Een engelse spoor heeft een andere werking dan een engelse spoor, en dat is de rede waarom je er niet mee mag starten. Een engelse spoor lijkt misschien bot, maar je maakt een paard er veel sneller beurs mee dan een westernspoor die je paard eigenlijk meer kieteld.

crazycactus schreef:Deze heb ik gekocht bij Monique (oregon trail tack store) ze zijn niet zo idioot duur, merk is pro stuff.
Citaat:409. Additioneel toegestane uitrusting:
* sporen met wielen
Citaat:410. Verboden uitrusting:
* sporen zonder wielen
XoNo schreef:Citaat:409. Additioneel toegestane uitrusting:
* sporen met wielenCitaat:410. Verboden uitrusting:
* sporen zonder wielen
Van de site van Chris Knol
crazycactus schreef:Er is pas besloten dat je geen mecata meer mag combineren met een snaffle.

)yvvv schreef:Ik vind het ook maar een rare regel...
Je mag alleen met spoortje met wiel rijden op een wedstrijd, waarom zijn dan in godsnaam de spoortjes zonder wiel uitgevonden en ook nog gewoon te koop\??? (CHRIS??!!)
XoNo schreef:yvvv schreef:Ik vind het ook maar een rare regel...
Je mag alleen met spoortje met wiel rijden op een wedstrijd, waarom zijn dan in godsnaam de spoortjes zonder wiel uitgevonden en ook nog gewoon te koop\??? (CHRIS??!!)
Er zijn ook bitten te koop die je niet in de showring mag gebruiken, toch zijn ze er wel. Gewoon voor trainingsdoeleinden, zullen we maar zeggen.