DAG PAARDENVRIEND
Ik ben benieuwd of misschien iemand van jullie de manege white socks stables kent......
Het is in soest....
Ken je deze manege? zou je dan aub je ervaring daarover geven?
TOT GAUW MAAR WEER....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DAG PAARDENVRIEND

crazycactus schreef:Als iemand jankend op zijn paard zit en gedwongen wordt om door te rijden vind ik dat toch niet echt normaal. Maar ik geef eerlijk toe ik heb alleen hun verhaal om van uit tegaan en dat is niet echt positief.
. Ze hebben nu alleen een buitenbak, geen binnenbak. Maar er wordt gebouwd op een nieuwe locatie in Zeist, en daar wordt momenteel een grote wedstrijdformaat binnenbak neergezet. De voorlopige datum voor de verhuizing is in april, geloof ik.crazycactus schreef:Als iemand jankend op zijn paard zit en gedwongen wordt om door te rijden vind ik dat toch niet echt normaal. Maar ik geef eerlijk toe ik heb alleen hun verhaal om van uit tegaan en dat is niet echt positief.
.
jeetje...ik lees wel veel kritiek of negatieve berichten....wie kan me er meer over inlichten?
Joppie74 schreef:jeetje...ik lees wel veel kritiek of negatieve berichten....wie kan me er meer over inlichten?
![]()
x joppie
.
. Als je wilt weten wanneer er op welk nivo lessen zijn kun je de manege even bellen, of aan mij vragen (hoewel ik niet het hele schema ken). Dat lijkt me een stuk verstandiger dan alleen af te gaan op verhalen uit de tweede hand!
) die ik nu inmiddels naast Loky ook gekocht heb sinds september vorig jaar
) maar mocht in het begin nog niet mee op een buitenritje
:
Loky schreef:Pluspunten destijds (weet niet hoe het nu is natuurlijk):
- kleine groepjes, 4 @ 5 ruiters per les, dus veel persoonlijke aandacht
- heel veel afwisseling in de les, nooit saai, geen les hetzelfde gedaan.
- ruiters hadden een 'vast' paard, zodat je ook echt resultaat hebt op den duur en verder komt met één en hetzelfde paard. soms kon dat niet vanwege bijv. blessures o.i.d. , ikzelf reed altijd op Gomèz (een aantal van jullie kent hem vast nog wel) die ik nu inmiddels naast Loky ook gekocht heb sinds september vorig jaar
Ben echt superblij met hem want het is echt een topbeestje, heel goed leerpaard ook.
Loky schreef:Minpunt:
- Nu ik inmiddels eigen paarden heb en van verschillende mensen les heb gehad kan ik achteraf
zeggen dat ik vond dat er door degene van wie ik toen les had te weinig aandacht besteed wordt aan de basis van het westernrijden, wel veel spektakel (veel rondgalopperen, rollbacks, stops etc.) maar weinig ondergrond. Ben dus wel echt 'terug naar af' gegaan.
- Afgeven op 'engels' rijden, je werd behandeld als volkomen beginner, ook als je al jaren engels reed. Ik had bijvoorbeeld een 10-daagse paardensafari in Namibië achter de rug, dus 5 @ 6 uur per dag te paard in het wild, tussen de wilde dieren (en geloof me, dat was niet voor beginners) maar mocht in het begin nog niet mee op een buitenritje
:
. Maar ... iemand die geweldig engels rijdt kan niet noodzakelijkerwijs met een western paard uit de voeten, dus vind ik het niet zo gek dat je eerst moet laten zien dat je je paard onder controle hebt, voor je mee naar buiten mag! Ik heb "engelse" ruiters gezien die eigenlijk meteen met een westernpaard uit de voeten konden, maar ook die er niks van bakten (vooral degenen die gewend waren om te knijpen/kloppen met de benen en te trekken aan de teugels).