[WN] ALS ik op zoek zou zijn naar een Paint....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

ALS ik op zoek zou zijn naar een Paint....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:23

Wordt het een medicinhead Vingers aflikken

Ik zat net even wat classifieds door te kijken en dit is toch wel een beauty.
Vooral het feit dat ze géén blauwe ogen heeft is -dacht ik- wel bijzonder.
Wat een tank om te zien ook Clown

video

pedigree

Ginger15

Re: ALS ik op zoek zou zijn naar een Paint....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:48

Aaah wat is ze gaaf zeg! Wat een tanker! En nog een lief koppie ook Tong uitsteken

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:56

Mwah.........ik kan hier niet van ondersteboven raken. Ze zit goed in het vlees voor een 4 jarige, maar een uitzondelijk mooie tank vind ik haar niet. Ik ken al zo een stal waar ze enkele van dit soort buffels hebben staan hier in NL........alleen heeft daar geen enkele een medicinhead, Clown .

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:01

niet echt mijn smaak Tong uitsteken ook zo wit, kont is wel erg mooi breed Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:25

Het heet Medicine HAT SM, niet Head Knipoog
Leuke merrie vind ik het! Niet helemaal mijn smaak, maar ik hou juist helemaal niet van Tovero's. Kwa papier is ze ook nog best leuk met By Jingo en Versary Bars, 2 legendes in de Paint wereld.
Het zou mijn keuze paard niet zijn, maar dat is smaken verschillen natuurlijk!

Overigens super muziekje bij die video!!!!!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:26

wat is een medicinhead / hat

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:27

Ben er ook niet helemaal weg van eigenlijk Haha!
(verwend volk hier op Bokt)

Maargoed, als geld geen rol speelt, weet ik veel leuker spul op de kop te tikken Cool

Jos: een medicine hat is een vlek bovenop het hoofd. Als een hoedje Lachen Vaak zijn de oren ook gekleurd.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:29

oke OK dan! weer wat geleerd

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:40

Ze heeft wel een heel mooi hoofd Vingers aflikken ! Om deze dame kun je niet heen! Leuke site trouwens met al die filmpjes. Zo krijg je echt een goede indruk van de paarden, ook qua uitstraling en beweging.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:41

Site??? Meer filmpjes??? WAAR????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:45

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:56

Dan heb ik liever dat Schimmeltje wat af en toe door het beeld rent Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 22:33

jeddah schreef:
Het heet Medicine HAT SM, niet Head Knipoog
Ja dat bedacht ik me ook net toen ik stond te douchen.
Vraag me niet waar die hersenkronkel vandaan komt Gestoord
Ik denk dat die meneer een hele mooie verkooptactiek heeft met die filmpjes én die muziek Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:42

Jos schreef:
wat is een medicinhead / hat

Ik had je de link naar de MHHR willen geven (medicine hat horse registree), maar helaas is die 'uit de lucht' momenteel.

Een paard mag, ongeacht het ras, bij de MHHR geregistreerd worden als het een medicine hat heeft, en dat wil zeggen kleur om de bovenkant van het hoofd en minimaal 1 oor deels gekleurd. Verder moet het paard minimaal 75% wit op het lichaam hebben.
Als je paard aan de eisen voldoet mag je'm voor $100 laten registreren en dan heb je een papiertje bij je paard waar je verder niets aan hebt... er zijn geen aparte wedstrijden o.i.d. voor MHH's
(Ik heb ooit es geïnformeerd of Fly een 'echte' MHH is. Dat is ze en ze vonden haar zelfs een érg mooi exemplaar en ze wilden haar graag in het 'stamboek' opnemen... heb ik maar niet gedaan...)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:05

Zo'n medicinehoofd vind ik wel mooi. Maar 75% schimmel vind ik weer minder. Al die groene vlekken die je er uit moet poetsen. Geef mij maar donkerbruin. Best wel praktisch. Maar het is een leuk paard Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:31

Dit paard is geen echte Medicine Hat. Een Medicine Hat heeft een bonnet (wat deze merrie wel heeft) en een shield (dus vlek) op de borst (wat deze merrie dus mist).

Afbeelding

Maar het blijft een mooie merrie. Ik zou me alleen zorgen maken om de zonnebrand die ze kan oplopen, volgens mij ben je een fortuin kwijt aan Sun Block.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:00

Dat 'shield' hoeven ze niet percé te hebben... er zijn genoeg MHH's die echt alleen de bonnet hebben. Ze hebben bij het MHHR alleen een aparte naam voor die borstvlek, omdat dat weer in verband staat met de heilige functie die dergelijke paarden bij de Indianen vervulden. Maar verplicht is het niet...
Wel is het zo dat de meesten wel een 'shield' hebben, om de doodeenvoudige rede dat MHH's vaak Tovero's zijn en de vlek op de borst, evenals vlekken in de liezen en rond de staartaanzet, 'typische' Tovero aftekeningen zijn.

Het MHHR heeft twee eisen,
één: een hele of gedeeltelijke bonnet
twee: minimaal 75% wit

Dat waren voor een paar jaar terug de regels...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:03

Die regels, staat dat ergens zwart op wit?

(Is wel handig bij een modelpaardenshow Haha!, daar moet je echt alles kunnen aantonen *LOL* )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:13

Tja, die stonden dus op de site van de MHHR, maar die site is niet meer on-line kwam ik eerder vanavond achter. Ik ben al aan't zoeken geweest of het nog ergens te vinden is, of een adres ofzo, maar tot nu toe is me dat nog niet gelukt.

Ik weet alleen zeker dat de regels een paar jaar terug zo waren, omdat ik toen foto's van Fly naar het MHHR had gestuurd ter beoordeling (dat is n.l. alles wat je hoeft te doen om je paard te laten registreren... maakt niet uit wat voor ras, ze hadden foto's op die site, van shetjes tot tinkers en weet ik wat nog meer). Het enige waar ik niet meer zeker over ben is of je paard nu elders geregistreerd moest staan of niet (dus of'ie raszuiver is...weet niet meer zeker of 'rasloze' paarden wel of niet geaccepteerd werden).
Ik heb toen uitvoerig met ze gemailt want 't leek me wel geinig om dat papier ook bij Fly te hebben... totdat ik te horen kreeg hoeveel de registratie kostte... dat was iets minder geinig en dus heb ik haar niet laten registreren.
Maar ze kwam er zeker voor in aanmerking en ik weet nog dat ze (degene waarmee ik toen mailde dus) nogal aandrong dat ik Fly zou moeten laten registreren omdat ze 'zo'n mooi exemplaar' was (letterlijke woorden van haar).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:37

Het enige wat ik gevonden heb tot nu toe is dit volgende stukje. Daar wordt voor een medicine hat gesproken over de shields, maar dat is dus geen vereiste voor registratie... De aanwezigheid van een 'medicine hat' of een 'bonnet hat' is voldoende.
Ze maken in dit stukje alleen onderscheid tussen 'volledige' medicine hat's en alle andere paarden met een medicine of bonnet hat, die meer of minder lichaamsaftekeningen hebben. (Bij de Indianen waren het n.l. de MH's met de borst en staart shield die als het meest 'krachtig' en heilig beschouwd werden'.)
In dit stukje staat overigens wel bevestigd wat ik vermoedde, dat het paard bij een rasstamboek geregistreerd moet staan.
De link onderaan het stukje is dus 'dood'...

The Medicine Hat Horse Registry (MHHR) is a color registry for horses with the medicine hat, or bonnet hat color pattern. The bonnet hat is defined as one colored ear, and one white ear. The medicine hat will have two colored ears, chest, and tail shields. All horses must be at least 75% white. To be eligible for registration the horse should be registered with another registry. Hard ship horses are accepted.

The registration has several different categories to represent the different types of horse breeds. There categories are saddle (the English horse), stock (the western horse), pleasure (Morgan, Arabian, or similar breeding), Draft, Mini. and the Spanish Mustang.

Spanish Mustangs can not be hard shipped, and must supply a copy of their Spanish Mustang Status from a recognized registry. The MHHR does not specify which Spanish Mustang Registries they accept. I would expect that they would accept any of the registries with inspection and history criteria, such as the SMR, HOA, AIHR-O, SSMA; and that they would not accept wild horse registries designed for the "adopt a horse" horses.

All of the horses registered with the MHHR, except the Spanish Mustangs must be Tobiano color patterns. The Spanish Mustang must have the overo color pattern. The difference between a tobiano and an overo medicine hat is the based on the color pattern of the shields. The overo medicine hats will have a feathered pattern, where the tobiano medicine hat's shield will be solid color.

The registration link is:
http://www.mhhr.com

Volgens een andere site zou de MHHR in Tampa, Florida zitten...

en voor de lol nog even de link naar de site van waarschijnlijk de bekendste Medicine Hat Horse, Sacred Indian (zónder borstshield overigens...)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:57

Francis schreef:
... (Bij de Indianen waren het n.l. de MH's met de borst en staart shield die als het meest 'krachtig' en heilig beschouwd werden'.)...

Oh wacht, dat lijkt alsof ik dat als feit vertel... dat is niet zo. Dit is info die ik op een andere site gelezen heb... Ik heb echter ook al vaak gelezen dat juist de paarden met alleen een medicine hat het heiligst zijn. Ik gebruikte dat stukje alleen om te verklaren waarom er in het gequote stukje onderscheid gemaakt zou worden, terwijl ze dat bij de MHHR in ieder geval vroeger niet deden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:26

Francis schreef:
All of the horses registered with the MHHR, except the Spanish Mustangs must be Tobiano color patterns. The Spanish Mustang must have the overo color pattern.

Dit snap ik niet, spreekt mekaar toch tegen?

Francis schreef:
n voor de lol nog even de link naar de site van waarschijnlijk de bekendste Medicine Hat Horse,
Sacred Indian

(zónder borstshield overigens...)

Ah! Sacred Indian, natuurlijk. Is ook nog vereeuwigd als Breyer paard Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:03

Cassidy schreef:
Francis schreef:
All of the horses registered with the MHHR, except the Spanish Mustangs must be Tobiano color patterns. The Spanish Mustang must have the overo color pattern.

Dit snap ik niet, spreekt mekaar toch tegen?

Tja, in zoverre dat er volgens het betreffende stukje dus onderscheid gemaakt wordt tussen tobiano's en overo's. Maar aangezien meeste MHH's juist tovero's zijn, is dat dus een beetje een onzin verhaal als je't mij vraagt. Dat stukje text is ook niet van het MHHR zelf, maar info op een site over verschillende kleurstamboeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 15:22

WOW Francis, zat je op je zeepkist Clown
Wat zo'n hoedjeshoofd niet los kan maken Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:39

Nou nee, niet echt een zeepkist... weet toevallig hoe het zit omdat ik het een paar jaar geleden uitgezocht heb. Fly is een MMH en het leek me wel leuk om daar een officieel papier van te hebben, zodoende... Ik ben nou eenmaal iemand die, als ze iets wil weten, het ook helemaal precies uitzoekt, zodat ik weet waarover ik praat. En ja, dat onthoud ik dan over het algemeen ook nog. Haha!