[WN] westernrijden in de provincie Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

westernrijden in de provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:14

Zijn er nog westernruiters in de provincie Utrecht?

Alle berichten die je leest komen ofwel uit het noorden, of uit het zuiden, of uit het westen of uit het oosten; maar haast nooit uit het midden van het land.

Wij hebben een tijdje een als groep westernruiters bij een vereniging in Elst (Utr.) gereden. Helaas is dit een paar jaar geleden gestopt wegens te weinig animo.

Nu hebben we een groepje westernruiters (10 inmiddels) die allemaal een half uur priveles krijgen bij één van ons in de buitenbak. We hebben een instructrice die om de week bij ons komt lesgeven.

Waar zitten jullie?
Waar lessen/trainen jullie?
En willen jullie ook niet eens een (oefen)wedstijd dicht bij huis (behalve Bunschoten - wat al een stap in de goede richting is).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:26

Ik zit 1 kilometer van het middelpunt van Nederland af en ik woon in Gelderland Haha!
Omdat het hier zo mooi is zitten hier veel recrea-ruiters misschien Haha!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:32

Sugarmiss zit inderdaad redelijk dichtbij Knipoog

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:39

Ik zit in Eemnes, net op de grens prov. Utrecht/NH, en ben absoluut voor oefenwedstrijden in onze omgeving Bij mij komt ook een instrukteur aan huis, privéles waar ik erg enthousiast over ben, maar het is wel prijzig natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:16

ik zit met nog een westernruiter in Lexmond bij Vianen. Een vriendin zit in Schoonrewoerd. Heb al eens een oproep gedaan voor gezamenlijke training in deze omgeving maar de animo was magertjes...
nieuwe poging?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:37

Garderen is toch ook nog redelijk 'midden-nederland'. En volgens mij zitten er in Soest, Amersfoort en Woudenberg toch ook wel wat westernruiters.
Zijn misschien allemaal wat minder fanatieke bokkers...?

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:55

Ik woon in utrecht en rij western ik heb mijn eigen instuktrice op de stal waar ik sta

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:18

Ik woon in Hilversum en heb sinds augustus 2004 een Paint (BS). Ik heb zeker interesse in oefenwedstrijden, maar beschik nog niet over rijbewijs E. Lessen met andere westernruiters is daarom nog geen optie, wel ben ik op zoek naar een instructeur die aan 'huis' komt.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:22

Hoi, ik woon in Eemnes en bij mij op stal staan nog 3 mensen uit Hilversum/Soest die westernrijden. Onder die mensen zit ook degene van wie wij les hebben. Hartstikke handig dus. Lachen

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:26

Francis schreef:
Garderen is toch ook nog redelijk 'midden-nederland'. En volgens mij zitten er in Soest, Amersfoort en Woudenberg toch ook wel wat westernruiters.
Zijn misschien allemaal wat minder fanatieke bokkers...?
Woudenberg is tegenwoordig wat beter vertegenwoordigd ja... Garderen is inderdaad ook niet overdreven ver weg voor ons deel van de provincie...

Ik ben het wel met Silvester eens dat er weinig wedstrijden en zo in de buurt zijn (al is Bunschoten heel goed te doen...)

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:51

In Woudenberg zit Ed Gosen. Hij geeft all-round westernles aan huis en ook dus gewoon in Woudenberg (inclusief binnenbak, lekker voor als het regent ofzo....)

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:41

Er zijn zelfs een heleboel western ruiters in Utrecht!
Ik les bijvoorbeeld bij Barry Schuurman in Amersfoort
Dit doe ik al jaren met mijn pony Clint Eastwood OK dan! .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:04

francisca2"]
In Woudenberg zit Ed Gosen. Hij geeft all-round westernles aan huis en ook dus gewoon in Woudenberg (inclusief binnenbak, lekker voor als het regent ofzo....)
[/quote]

[quote="Eastwood schreef:
Er zijn zelfs een heleboel western ruiters in Utrecht!
Ik les bijvoorbeeld bij Barry Schuurman in Amersfoort
Dit doe ik al jaren met mijn pony Clint Eastwood .

Woudenberg en Amersfoort noemde ik dus al Knipoog Maar 'k mag geen reclame maken hé... Haha!

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:12

Ik heb bij een hoop andere mensen gelest, maar bij Barry bevalt het erg goed.
Natuurlijk wil ook ik geen reclame maken!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:25

Ik woon in Hilversum en mijn paard staat in Soest. Rij al jarenlang western. Ik krijg les aan huis in onze eigen bak.
Bij mij op stal staan nog 2 western (recreatie) ruiters en de 3de is per 1 februari op komst.
Ben er best wel voor in om eens elders te gaan lessen, maar ik moet er een goed gevoel bij hebben Schijnheilig en dat heb ik helaas niet bij iedereen die bij mij in de omgeving les geven.
Ga graag naar een clinic en Bunschoten vind ik qua wedstrijd lokatie helemaal OK dan!.

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:23

Wij hebben een kleine groep westernruiters in Hagestein. Krijgen om de week les. Hebben op onze "dressuur"manege de beschikking over een grote binnen en buitenbak. Als het animo er is kan ik misschien wel wat regelen. De bak is alleen niet echt geschikt voor slidings, maar voor het oefenen ( wedstrijd) van trail, pleasure en horsemanship ( en misschien voor beginnende reiners) is het heel goed te doen.

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:23

As. zaterdag verhuis ik m'n paard naar een pensionstal op de grens Eemnes/Baarn/Hilversum. Ik ben op die stal de tweede westernruiter en ik ken eigenlijk nauwelijks westernruiters met eigen paard, dus ik zou het erg leuk vinden om de westernruiters in mijn directe omgeving (Eemnes/Hilversum/Soest) te leren kennen. Indien er belangstellenden zijn, stuur mij een pb.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:13

Ik woon ook in de provincie Utrecht en ben zelfs nog op zoek naar een adres waar ik weer wat western opfrislessen kan volgen op een 'manegepaard'. Dat lijkt echter niet zo gemakkelijk te zijn (..maar als iemand aanbevelingen heeft...)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:32

ik heb een tijd geleden gelest op de white socks ranch in soest, daar kun je dus lessen op manegepaarden.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:56

Dat is dus de White Socks Stables in Soest (hoi Wendy!), ik les daar al weer ruim twee-en-een-half jaar. Overigens gaat de stal verhuizen naar Zeist, waarschijnlijk gaat dat nu wel snel gebeuren (maar ik heb geen exacte datum). Het is heel duidelijk de bedoeling dat daar wedstrijden georganiseerd gaan worden. Dus voor de mensen in de omgeving van Utrecht is er dan weer een wedstrijdlocatie bij Haha!

(overigens voel ik persoonlijk niet zo'n noodzaak om wedstrijden te rijden, tenzij het gewoon erg gezellig is )

ahintofte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:32

Hier nog eentje!!
Ik fok en rij met mijn paint en quarterhorses in Kamerik (vlakbij woerden en dus ook vlakbij utrecht)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:41

Ik zit in Nieuwegein. Krijg les van Harry Meerdink. Super!
Mijn paard staat nu nog te "revalideren" dus ben niet met wedstrijden bezig. Cool

sheila1411

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:21

Ik les bij Ed Gosen en dat is Woudenberg. Hij heeft ook diverse lespaarden staan, erg leuk Lachen

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:00

Ik ook sinds kort! Heb het hartstikke naar mijn zin!

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:37

In Houten zit een westernpensionstal. Daar worden ook lessen gegeven op "manegepaarden". Claudia Rosel geeft er ook eens in de zoveel tijd les bij voldoende Animo.