maar als hij galoppeert,dan galoppeert hij met zn kont naar binnen.
ik probeer zn hoofd dan de andere richting op de zetten maar dan loopt ie ook meteen die richting op...
heeft iemand tips hoe ik mn paard "gewoon" kan laten galopperen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SillytheKid schreef:Hoofd naar binnen laten komen en binnenbeen naar achter leggen en aandrukken? Hij kan niet goed en zn kont en zn hoofd tegelijk naar binnen doen lijkt me..
Misschien dat dit helpt, succes ermee!

Sonja schreef:Mistique, ik denk dat het handig is als je eerst de oorzaak even aangeeft van het kont naar binnen gooien in galop. Anders is er ook geen oplossing bij te geven. Wat SillytheKid adviseert zou ik persoonlijk dus nooit doen. Een dergelijk probleem los je niet op met contrahulpen geven. Ik pak persoonlijk liever de oorzaak aan.
Twee grootste ´kanshebbers´ in dit geval zijn waarschijnlijk scheefheid in het paard of een achterhand die nog niet zo sterk is als je zou willen.
Als jij de oorzaak even aangeeft, dan kunnen wij je een beter antwoord geven.
succes! horsea schreef:Doe heel veel buig oeffeningen zodat je paard lekker los wordt, ik heb het dan over wijken, inbuigen en cirkeltjes achteruit. Wanneer je je paard dan aanzet naar de gallop moet je je buitenhand optillen en je buitenbeen geven op de rechte lijn, zo krijg je de schouder weer voor de heup. Zou je het corrigeren met je binnenbeen dan kan het gebeuren dat je paard wisselt.
Mijn merrie heeft dat ook een hele tijd gedaan en het is door deze correctie opgehoudensucces!
Sonja schreef:Ik vind het zowiezo ook heel knap van m'n medeBokkers om een 'deskundig' advies te geven voor een probleem waarvan ze de oorzaak niet kennen...
Maar als Topicstartster het op kan lossen met een lesje, dan was het probleempje niet zo groot...
_mistique_ schreef:wat bedoel je met het buitenbeen op de rechtelijn geven?
en m´n paardje wisselt niet hij zit altijd in de goede galop...dus dat is het sowiso niet
bedankt voor de tip!
de meeste paarden wisselen namelijk wanneer je je binnenbeen aanlegt in gallop.Marieke schreef:Wat een negatieve houding neem je weer eens aan Sonja![]()
** Ik ben niet negatief, ik ben realistisch. Dus nog even doorlezen tot je bij de r bent![]()
Je zegt het juist dat wanneer de TSer het probleem op kan lossen met een lesje het probleem zeker niet zo groot was. Het gebeurd vaak genoeg dat iemand maar een paar tips nodig heeft, vooral ook omdat de fout vaak bij de ruiter ligt. Ik weet niet wie de TSer is en hoe die rijd en ook jij kan dat niet weten.
** Oftewel: als niemand dat kan weten, hoe kun je dan in vredesnaam al oplossingen aanbieden? Als je niet weet waar die scheefheid wegkomt, hoe wil je het dan op gaan lossen?
Draag dan zelf eens wat constructiefs bij in plaats van alleen maar 'terug te zeiken' ? Los jij dit probleem dan maar even op?
Overigens, als je eerst even ALLE reacties leest voor je je kattekoppie opentrekt, dan zou je zien dat ik in eerste instantie heel vriendelijk en bereidwillig gevraagd heb naar de oorzaak van de scheefheid. JUIST om met TS mee te denken....
sonja"]
Overigens, als je eerst even ALLE reacties leest voor je je kattekoppie opentrekt, dan zou je zien dat ik in eerste instantie heel vriendelijk en bereidwillig gevraagd heb naar de oorzaak van de scheefheid. JUIST om met TS mee te denken....
[/quote]
Dat heb ik gedaan![]()
[quote="Sonja"]
Als jij de oorzaak even aangeeft, dan kunnen wij je een beter antwoord geven.
[/quote]
Jij vraagt haar jou de oorzaak te vertellen, als ze die wist dan had ze geen probleem.
[quote="Sonja"]
Je snapt toch wel dat als je een oorzaak niet weet, je dan ook geen oplossing kan vinden he?
[/quote]
Dit is nou echt onzin.
Zij vraagt om een veel voorkomend probleem die de gros van de mensen hebben met paardrijden. Er zijn hier al een aantal die uit eigen ervaring spreken en vertellen wat zij hebben gedaan om het probleem op te lossen. Ervaring delen heet dat. Als dat niet het probleem bij jou paard verbeterd kan je weer verder zoeken. Tuurlijk kan het een lichamelijk probleem van het beestje zijn, tuurlijk is het het verstandigste om les te nemen enzo, maar wellicht heeft ze het geld niet om dat te doen. Ze vraagt een doodnormale vraag, een veel voorkomend probleem, die op verschillende manieren is op te lossen.
[quote="Sonja"]
Wowwww, ik wou dat ik het redde met EEN lesje nemen.....
[/quote]
Dit is toch echt een rot opmerking?
Wat wilde je met deze uitspraak bereiken?
[quote="Sonja"]
Ik vind het zowiezo ook heel knap van m'n medeBokkers om een 'deskundig' advies te geven voor een probleem waarvan ze de oorzaak niet kennen...
Maar als Topicstartster het op kan lossen met een lesje, dan was het probleempje niet zo groot...
[/quote]
En op deze opmerking heb ik al gereageerd.
[quote="Sonja schreef:Draag dan zelf eens wat constructiefs bij in plaats van alleen maar 'terug te zeiken' ? Los jij dit probleem dan maar even op?
) horsea schreef:nou, wanneer je paard met haar/zijn heup naar binnen galloppeerd (in mijn geval), dan kan je beter je buitenbeen aanleggen om de schouder weer voor de HEUP te rijden in plaats van je binnenbeen te geven om de heup weer voor de SCHOUDER te rijden. snap je?de meeste paarden wisselen namelijk wanneer je je binnenbeen aanlegt in gallop.
groetjes leanne