[WN] PHJ: Solid success in the Netherlands

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

PHJ: Solid success in the Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 07:03

Sinds kort ben ik lid van de PHJ. In het december nummer stond het relaas van een BS eigenaar die het zo jammer vond meestal de enige op wedstrijden te zijn met een BS. Toen dacht ik nog, wij hebben hier zelfs een NK BS gehad . In het januari nummer dat ik dinsdag binnen kreeg, stond dan ook een brief uit Nederland, van Saskia Eijkelkamp (als ik de achternaam goed heb onthouden). Hardstikke leuk! OK dan!

=^.,.^=

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:01

Ja, ik zag het gisteren ook! Er is momenteel in Amerika sowieso een discussie gaande over de pure kapitaalvernietiging van meer dan 40% van de "Paint industry" vanwege het feit dat er met breeding stocks geen eer te behalen valt. Gelukkig is dat in Europa wel anders. Ik vind het dan ook toppie dat Saskia dat even heeft aangehaald OK dan! OK dan! !

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:07

Wat leuk zeg, dat Saskia haar brief in de PHJ staat! Saskia zet zich hard in voor de promotie van de solid Paints (en terecht) en het werpt duidelijk vruchten af.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:41

Oh, zou het wel willen lezen !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:42

Bonnigje schreef:
Oh, zou het wel willen lezen !

Bonnigje, heb jij de PHJ niet Tong uitsteken Clown ?? Da's anders wel verplichte kost hoor voor de Paintliefhebber Knipoog !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:52

Ja, ook ik heb het gezien, was ene heel positief stuk over wat we hier in Nederland aan BS hebben!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:57

Heb ook geen PHJ

Wil het weten Haha!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:09

Bedankt voor de leuke reacties Bloos !

Ik had dus ook die eerste brief gelezen. Omdat het me zo bekend voorkwam wilde ik hen laten weten dat het ook anders kan en heb de brief gestuurd over ons BS NK wat dus een Solid Succes is gebleken OK dan! .

Gewoon volhouden en showen die Solid Paints !

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:19

Mac schreef:
Bonnigje, heb jij de PHJ niet Tong uitsteken Clown ?? Da's anders wel verplichte kost hoor voor de Paintliefhebber Knipoog !

Ben bijna overal lid van behalve PHJ... kost allemaal al zoveel Scheve mond
Maar heb begrepen dat er inmiddel nog meer redenen zijn om toch maares lid te worden Schijnheilig
Mooie advertenties enzo Haha! Tong uitsteken Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:21

Bonnigje schreef:
Ben bijna overal lid van behalve PHJ... kost allemaal al zoveel Scheve mond
Maar heb begrepen dat er inmiddel nog meer redenen zijn om toch maares lid te worden Schijnheilig
Mooie advertenties enzo Haha! Tong uitsteken Knipoog

Dat, maar er staan ook goede artikelen in over fokken, showen (regels, judging), voeding etc. Ik vind het een goed blad.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:41

OK dan. Heb net lekker mijn lunch genuttigd, dus ik ben weer helemaal typevaardig. Heb natuurlijk ook niet voor niets een typediploma Schijnheilig . Hier komt het ingezonden stuk:
A solid success in the Netherlands
In the November issue of the Paint Horse Journal is a letter from a reader who has a breeding stock Paint Horse. She shows her horse, but very often is the only one in her class. I recognized what she was saying.
We in the Netherlands had a small victory concerning our breeding stock Paints this year. Every year, we have an APHA Dutch Championship. The show is organized with other breed associations and the Western Riding Association Netherlands.
Because of the busy program and very few entries last year, the organizers had decided to not offer breeding stock classes this year. However, as the number of entries in breeding stock classes did grow this year, the Dutch Paint Horse Club decided to offer a Breeding Stock Dutch Championship after all. All the classes had enough entries to earn points and the overall atmosphere at the show was great, with a lot of friendly and enthusiastic competitors and spectators. I guess we can call it a huge, solid success!
Next year, the Breeding Stock Dutch Championship will be held with the APHA Regular Registry Paint Horses again.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:46

Mooi stukje Lachen Was eigenlijk wel eens benieuwd of er ook breedingstocks in de drha / nrha klasses lopen omdat ik mezelf niet voor kan stellen dat er zo weinig breedingstock paarden worden uitgebracht op wedstrijden / of zijn in NL.
Vind de inzending een heel goed initiatief en hoop dat we zo meer aandacht voor deze paints zonder kleur zullen krijgen

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:11

Het is wel de bedoeling dta ik met mij Breeding Stockje DRHA NRHA ga rijden maar rustig aan Haha!

Maar inderdaad je ziet er vrij weinig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:16

Volgens mij komt dat doordat veel mensen denken dat een BS niks waard is en je er niet mee "mag" showen. Op de WRAn shows zie je er wel een aantal lopen en ik probeer mensen er daar ook op de wijzen dat ze daar ook PAC punten mee kunnen behalen, die ze ook bij de NRHA kunnen behalen, zou bouwt een BS toch ook leuk punten op bij de APHA.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:17

Chantalleke schreef:

Maar inderdaad je ziet er vrij weinig

Wordt dit jaat het NK breedingstocks ook bij het WRAN nk gevoegd of blijft dit apart ?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:19

Dit jaar wordt het samen met de NK Paints gehouden, dus niet apart.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:22

Mogen we eindelijk weer met de andere mensjes mee doen. Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:23

En zo hoort het ook!! Wel in aparte klasses....

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:25

Ja ok maar op de NK BS had ik helemaal niet het gevoel dat het voor ons de NK was eigenlijk Scheve mond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:58

Nou, volgend jaar hoef je je niet zo te voelen!!

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:29

en je kunt natuurlijk ook met het WRAN NK meedoen Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:32

DWSS schreef:
en je kunt natuurlijk ook met het WRAN NK meedoen Haha!

Ik helaas niet, want mijn (BS) paard is nog maar twee. Ik kan dus alleen halteren en dat moet uiteraard via de rassenwedstrijden.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:54

En ik heb nog wel voorgenomen om dit jaar geen wedstrijden te rijden Scheve mond Hard trainen dan maar Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:06

Chantalleke schreef:
En ik heb nog wel voorgenomen om dit jaar geen wedstrijden te rijden Scheve mond Hard trainen dan maar Haha!

Geen westrijden rijden?? Wat zeg je me nu??
Wel halteren dus Schijnheilig ??

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:21

Euhm,... als ik vervoer kan regelen ok dan wil ik het nog wel doen. Denkt hard na!! Maar in principe ben ik het niet van plan