Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yvvv schreef:Is dit een sirieuze vraag?
Zo ja, heb je geen instructeur/trice die je dat haarfijn kan uitleggen?
uit je profiel word ik ook neit veel wijzer
Snel uitgelegd:
Linkerteugel van de hals, rechterteugel sluit aan op de hals.
Linkerbeen van je paard af, met het rechterbeen geef je hulp.
Gewicht verplaatsen naar je linkerzitknobbel.
Dit alles tegelijk.
Naarmate jij en je paard verder zijn, gebruik je je teugels steeds minder!
yvvv schreef:Is dit een sirieuze vraag?
Zo ja, heb je geen instructeur/trice die je dat haarfijn kan uitleggen?
uit je profiel word ik ook neit veel wijzer
Snel uitgelegd:
Linkerteugel van de hals, rechterteugel sluit aan op de hals.
Linkerbeen van je paard af, met het rechterbeen geef je hulp.
Gewicht verplaatsen naar je linkerzitknobbel.
Dit alles tegelijk.
Naarmate jij en je paard verder zijn, gebruik je je teugels steeds minder!
XoNo schreef:Houd er wel rekening mee dat een paard op die manier voor geen meter buigt. Ik weet niet in hoeverre je het in detail moet uitleggen, maar ik bump met mijn binnenbeen, aangevend dat hij om mijn binnenbeen moet buigen, buitenteugel tegen de hals, binnenteugel van de hals en buitenbeen eraan leggen. Als je paard zijn schouder laat vallen, neem je iets meer contact op je buitenteugel en til je je binnenhand op.
? XoNo schreef:Ik vraag me uberhaupt af waarom haar dat gevraagd wordt in dat gesprek, wat is het doel van dat gesprek?
XoNo schreef:ik kijk gewoon heel bewust naar links en breng mijn gewicht daarbij naar rechts als ik linksaf wil.
Irene K. schreef:Als ik in het bos rijd dan doe ik het inderdaad ook zo als Yvvv, maar als ik in de bak train (ik rijd Pleasure) dan doe ik het toch iets anders, want dan wil ik geen paard wat over zijn schouder heen valt als ik haar afwend. Dan wil ik een paard wat met een mooi gebogen halsje en rechte schouders en een gebogen lijf de hoek omgaat en dan gaat het toch iets anders ......... Ik leg mijn binnenbeen aan, omdat ze anders naar binnen valt, til mijn binnenhand iets op en begrens haar met buitenhand. Ik laat haar dus om mijn binnenbeen buigen, met mijn buitenhand zorg ik dat ze netjes in het frame blijft en begrenst is en met mijn binnenhand til ik haar schouders op en wijs ik je weg. Als ik mijn paard zo rijd als jij zegt Yvvv, dan heb ik een uit elkaar gevallen paard en dat is niet erg in het bos, maar wel als ik Pleasure rijd. Dus er zijn wel degelijk 2 manieren.
En ik vind ook dat jullie hier nu eindelijk eens een beetje aardiger moeten gaan worden tegen elkaar. Als zo iemand een vraagje stelt, wat eindelijk eens een technisch vraagje is en helemaal niet zo stom is als jullie denken, dan wordt er meteen uitgehaald, maar als er een topic is met een zwaar "penny-gehalte", dan zijn jullie er als de kippen bij. Als jullie het een stomme vraag vinden, negeer het dan gewoon. Tjemig zeg ..........
Irene