[WN] mijn paard word gepest ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diamond

mijn paard word gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:42

ik ben de enige westernruiter op de manege (prive stal)
de andere rijden allemaal dresuur tussen haakjes .
er staan zo'n 25 paarden de jongste is 16 jaar .
nu mijn paard is 3 jaar heel braaf maar speels en een deugeniet maar doet zeker niets verkeerd nu heb ik gehoord van een oudere dame die daar ook is komen staan op de manege dat ze mijn paard altijd pesten dat ze er voorbij komen en hij steekt zijn hoofd buiten krijgt hij een klap
als hij op de weide staat knippen ze de draad open maar hij blijft wel mooi op de weide staan en hem echt uitdagen tot hij voor te spelen eens zijn mond open doet voor en dan krijgt hij ook een klap nu kan ik bijna niet aan zijn hoofd komen ik moet hem echt gerust stellen .
nu gaat het er zo in de manege de eigenaar komt nooit hij ontvangt enkel het stal geld via overschrijving het word gerund door een paar jonge meisjes 16; 17 jaar die daar in een klikje leven wij staan daar met een stuk of 5 oudere personen tussen de 30 en de 50 jaar de paarden van de oudere personen krijgen het ook te verduren of wel kappen ze het eten weg of geven ze het niet mijn paard willen ze niet meer op de weide zetten omdat ze er bang van hebben dat is boelschit mijn dochtertje van 8jaar gaat hem op de weide zetten en zo kan ik maar door vertellen
nu ben ik op zoek naar eeen goede spreuk of een tekst dat ik op de stallen kan hangen van alle oudere personen waarbij ze de paarden ook pesten wie weet er een goede tekst Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:44

In plaats van op zoek te gaan naar een goede spreuk kun je beter op zoek gaan naar een goede stal !!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:47

gauw naar een andere stal!gadver,wat een eng stel mensen....paard van iemand pesten!dierenmishandeling noemt men dat.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:48

Een stal zonder toezicht van volwassenen Verward Daar zou ik m'n paard dus nooit stallen, dan kun je dit soort onprofessioneel gedrag verwachten.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:49

Inderdaad net wat SM zegt. Als ik dit zo zie zou ik ook een andere stal zoeken. De eigenaar hierover inlichten en de andere personen van wie de paarden hetzelfde krijgen ( of niet). Zo ga je niet met klanten en paarden om.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:50

ik zou ze samen roepen, en ze het eens goed inpeperen
wat denken zij wel? Boos!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:50

AMAI ....(even fonetisch getikt)....en jullie pikken dat???
Heeeeeeel snel een andere stal gaan opzoeken... Boos!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:51

Inderdaad: paard inladen en rap naar een andere stal! Zijn ze nou helemáál.... Boos!

(en leestekens in je tekst maken het geheel wel veel duidelijker, ik had erg veel moeite om er doorheen te komen... Knipoog )

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:04

Wegwezen zou ik inderdaad zeggen. daar is het geen lol voor jou of je paard. Ik zou wel een duidelijke brief naar de eigenaar sturen over waarom je weg gaat!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:09

Wat bezielt die mensen om zo met JOUW paard om te gaan?
Zijn ze achterlijk geworden ofzo?
Okee, als een paard van een ander hapt naar mij, hoeven ze niet te verwachten
dat ik rustig tegen het paard praat, maar in jouw verhaal lees ik geen ene
aanleiding waardoor iemand het lef zou kunnen hebben zo tegen jouw
paard te doen?

Ik zou er in ieder geval goed iets van zeggen en meteen weggaan en op
zoek gaan naar een andere stal...
Dit is toch niet normaal?

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:16

we hebben al naar de eigenaar gebeld maar maar die trekt zich er niets van aan en we hebben ook al voor gesteld voor eens bijeen te komen maar dat willen ze niet somige oudere mensen worden er echt uitgescholden door de jonge meisjes zo hadden de paarden zaterdag om 10 uur nog geen eten gehad voor de zoveelste keer en de dame ging op d woonwage kloppen waar ze soms in het weekend blijven slaapen en zijden is dat nu een uur voor een mens in het weekend wakker te maken en begonnen de dame uit te schelden .
nu een andere stal is zeker een optie maar het brobleem is er zijn maar 2 maneges bij ons in de buurd en die staan allemaal vol en voor de rest zijn de manege's wel een heel eind verder ik ben wel op zoek maar verlopig wil ik wel iets op de staldeuren hangen dat ze het elke keer zie hangen
ik denk wel dat er een van de dagen een bom gaat ontploffen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:19

Als je iets op de staldeuren gaat hangen, kán dat ook negatief werken en dan met name naar je paard toe.
Wat noem jij een 'heel eind verder weg' ?? Zeker als het om het welzijn van je paard gaat.
Probeer anders eens bij een boer of zo, misschien wil die er wel een pensionklantje bij.

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:21

nee mijn paard bijt en stamt niet het is gewoon een jong dier met gewoon een goed portie humor en hij is supper mens en dier vriendelijk

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:27

minimum toch een 50km verder en ik rij zelf niet met de wagen moet er met de fiets naartoe in de week want mijn man moet heel laat werken
nu ga ik smorgens vroeg en s'avonds rond 5 uur en dat ik verder ga staan kan ik niet elke dag naar de manege .
maar ben toch volop aan het zoeken voor een oplossing ik hoop dat ik vlug iets vind

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:28

Nou lijkt me makkelijk, die "stalhouders" daar zijn gewoon een stelletje
verwaande poedersuiker... (kwam f niet op andere woorden sorry Lachen )

Over dat uitschelden... Je hebt zelf ook een mond gekregen om wat
terug te zeggen? Dit bedoel ik in z'n algemeen, niet per se naar jou toe
gericht..
Je zet niet in je berichten hoe je reageert, behalve praten, maar in mij zou
opkomen dat ik never en nooit over me heen zal laten lopen...
Ook al weet ik dat dat per mens heel verschillend is.

Hoe weet je trouwens dat zij het zijn die het draad openknippen en wat
is daar de reden voor? Ik weet niet waar je stal gelegen zit, maar dat kan
gewoon echt levensgevaarlijk voor dat paard zijn.. (als ik kijk waar mijn
paard eerst stond Verward )

Eens goed boos worden op die meiden die die stal zogenaamd runnen, is
dat een mogelijkheid? Misschien zijn ze dan wel zo beledigd dat ze wat
meer zullen opletten?

Als ik het zo hoor je verhaal.. Pff ik heb er gewoon geen woorden voor
hoor, sorry, maar ik vind het gewoon echt een achterlijk zooitje daar! Schijnheilig

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:39

wat triest zeg Schijnheilig je moet maar zo denken ze zijn gewoon vet jaloers Knipoog

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:40

Ja gauw een ander plekje zoeken waar jij en je paard wel worden gewaardeerd.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:50

Je paard klappen geven en geen eten geven??? Zoiets idioots heb ik nog nooit gehoord. Ik zou me met de anderen die hier ook last van hebben die meiden eens flink aanpakken en de staleigenaar (schriftelijk) de wacht aanzeggen èn een deel van het stalgeld inhouden totdat ie z'n zaakjes geregeld heeft.

Lekker makkelijk van die man. Hij vangt de centen en laat een paar incapabele pubermeiden de boel runnen ofwel verzieken.

Ik heb overigens nooit begrepen dat mensen elkaar 'pesten' door iemands paard slecht te behandelen.
Wat niet wegneemt dat ik nog steeds naar een andere stal zou gaan.

BoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:24

woejo gezellige stal zeg Scheve mond succes ermee!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:28

Maken dat je wegkomt. Als je het probleem aan een andere manege uitlegt hebben ze misschien wel nog een stalletje over?

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:36

zou ook nooit het op een dier uitwerken de dieren kunnen er niets aan doen moesten we nu iets verkeerd gedaan hebben maar dat is niet zo .
dat we iets zeggen dan gaan ze lopen nemen de fiets en zijn weg dan houden ze een vergadering onder het groepje zelf maar wij weten van niets we durven ook ,niet veel meer zeggen omdat ze het toch op de paarden uitwerken niet allemaal maar van 4 meisjes weet ik het zeker .
het stalgeld inhouden dat gaat moeilijk gaan we hebben allemaal een waarborg moeten geven van 2maand we staan nu bijna allemaal halve stal dus we betalen de stal en voor de rest zetten we zelf het eten klaar en doen we de stal daarvoor werd de stal nooit gedaan en het eten en hooi was maar heel weinig dus dat heeft bij de meeste maar een maand geduurd .
we betalen 100euro enkel voor de stal het is een vervallen boerderij met een buitenpiste.
dus we hebben allemaal een beetje bang dat we iets gaan zeggen dat het nog erger gaat worden maar dat we er zijn houden we wel alles in het oog van de andere eigenaars .

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:45

nog even iets dat ik kwijt wil zo is er een koppel komen staan met een dravertje ze zijn rond de 40 jaar de man heeft het diertje gered van de slacht en wil het gewoon gaan gebruiken voor te gaan wandelen .
nu vroeg hij aan het meisje die daar zo wat de baas speelt en les geeft wil je me wat lessen geven voor te leren paardrijden en de man kreeg direckt op zijn hoofd neen wij geven geen begingers les enkel dresuur ruiters . dat vond ik wel heel erg voor de man . nu gaat hij gewoon op een ander manege wat les nemen en dat hij er mee weg is gaat hij begingen met zijn paard

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:24

Ik zou mijn tijd niet eens besteden aan het posten van dit topic. Ik zou het niet eens vragen hier, ik zou het zelf wel weten.... Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:17

Hier geen energie meer insteken. Je paard hoort lekker hele dagen te genieten met andere paarden en op een normale manier aandacht te krijgen.

Je krijgt een paard dat kopschuw wordt en geloof me dat is niet leuk hoor. Als het vertrouwen in mensen goed is verpest zul je daar zelf ook last van gaan krijgen als eigenaar. Jij wilt toch ook een paard dat door iedereen verzorgd kan worden, ipv een paard dat alleen nog jouw vertrouwd?

Als de zodemieter je paardje daar weg halen.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:22

Wat is dit in vredesnaam voor een pensionstal? Walgelijk zeg. Maar 1 goede raad: wegwezen, en snel ook!