[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Let op! aanvragen startnummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 10:42

Er is al aangekondigd dat er gewerkt gaat worden met startnummers. Bij deze dus de volgende informatie.

Startnummers zijn aan te vragen vanaf 15 december op www.westernsport.nl

Voor leden van de aangesloten verenigingen kost een startnummer € 10,-
Voor nietleden € 25,-.

Betaling gaat via een eenmalige automatische afschrijving. Wanneer iemand daar bezwaar tegen heeft kan het ook door geld over te maken. Dan komen er echter wel administratiekosten bij en het duurt langer voordat je je startnummers in huis hebt.

Het is mogelijk om op de show een startnummer aan te vragen, kosten € 25,-.

Startnummers blijven een jaar geldig.

Startnummers gelden per combinatie.
Dus voor elk paard wat je start moet je een startnummer aanvragen
Nummers zijn niet overdraagbaar.

Even voor de duidelijkheid.: Het is dus niet mogelijk om op officiele
wedstrijden van de bij de Federatie aangesloten verenigingen te starten wanneer je niet in het bezit bent van een startnummer.

Er moet gestart worden met het door de federatie geleverde startnummer.
Eigen startnummers zijn niet toegestaan.

Het startnummer ontslaat niemand van de verplichting de nodige papieren te laten zien op het wedstrijdsecretariaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:44

Hoe gaat dat als je halverwege het jaar een ander paard koopt ?? Kun je je dan alsnog aanmelden en betaal je dan ook een half jaar ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:51

Jammer om te zien dat de site van de Federatie, die voor ons nog helemaal nieuw is, nu al gedateerd is. Geen handige start.

Anya hoe kom jij al aan deze informatie? Of zit er iets van de WRAN in de brievenbus wat ik nog niet gezien heb?

Moet ik nu ook al een startnummer voor Faiz aanvragen? Die start in april vermoedelijk voor het eerst. Of kan dat gewoon in de loop van het jaar ook nog zonder meerkosten als je een eenmalige incasso afgeeft?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 10:55

Deze info heb ik per mail ontvangen. Meer weet ik ook niet.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:28

Geldt dat ook voor Halter wedstrijden?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 11:32

Dat lijkt me wel Bonnigje...Er staat niet voor alle onderdelen behalve halter.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:36

Sonja schreef:
Jammer om te zien dat de site van de Federatie, die voor ons nog helemaal nieuw is, nu al gedateerd is. Geen handige start.

Anya hoe kom jij al aan deze informatie? Of zit er iets van de WRAN in de brievenbus wat ik nog niet gezien heb?

Moet ik nu ook al een startnummer voor Faiz aanvragen? Die start in april vermoedelijk voor het eerst. Of kan dat gewoon in de loop van het jaar ook nog zonder meerkosten als je een eenmalige incasso afgeeft?

Helemaal nieuw is die site niet is een jaar geleden al een topic over geweest http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=179310&postdays=0&postorder=asc&start=0
en is nog tientallen malen hier op bokt neer gezet als link voor wedstrijden en uitslagen.

En voor een veulentje in de halter of futurity moet je ook een startnummer hebben, dus zullen we hoop ik ook nog lopende het jaar voor 10 euro een startnummer kunnen krijgen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:45

@ sugarmiss; je kan elk moment van het jaar een startnummer aanvragen. dus als je een nieuw paard gekocht hebt en daarmee wilt starten, vraag je op dat moment een nummer aan. Of het hele jaar door hetzelfde tarief geld weet ik niet, maar ik denk het wel. De nummers zijn heel goedkoop, dus ik denk niet dat ze ze voor een half jaar nog goedkoper gaan maken.

@sonja; Je kan dus gewoon in de loop van het jaar een startnummer aanvragen. Houd er wel rekening mee dat het even duurt voor je de nummers in huis hebt en je dus niet een week voor je starten wilt gaat aanvragen.

@Bonnigje; Ligt eraan bij welke rasvereniging je wilt halteren. Op dit moment is de nqha nog niet aangesloten en heeft die dus geen federatiewedstrijden dus nog geen startnummer nodig. De appies en paints zijn wel aangesloten dus daar wel.

Op de website staat een e-mail adres waar je al je vragen kan afvuren.

Ik heb mijn informatie van een vergadering voor organisatoren van westernwedstrijden waar we uitgebreid informatie hebben gekregen over de nummers en we onze mening en vragen erover kwijt konden.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:11

oke het is me duidelijk, woon echt in een afgelegen gebied!!
Van wie ga ik die officele berichtgeving ontvangen???

van de wran, de aqha, de nqha etc waar ik allen lid van ben??????
heb nog niets ontvangen maarja de postbode moet ook helemaal in klederdracht op z'n klompen via het moeras gebied vanuit drachten komen !
door fietsen wiebe anders valt d einternet verbinding er weer uit en moeten we eerst die ooievaar weer tot leven wekken!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:26

Dekentje kopen en rooksignalen Sil. Is nog beetje westernstijl ook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:40

PeppySan schreef:
. Op dit moment is de nqha nog niet aangesloten en heeft die dus geen federatiewedstrijden dus nog geen startnummer nodig. De appies en paints zijn wel aangesloten dus daar wel.

Gaat dit nog wel gebeuren dan ?? Ik begreep dat er onoverkomelijke bezwaren waren.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:41

Never lose hope!!!!

wie weet willen ze er ooit nog eens bij horen. Ik heb gehoord dat ze iig weer praten.

Ik heb geen idee wie officieel moet gaan uitdragen dat er startnummers aangevraagd dienen te worden.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:33

Dus nu moet ik ook nog ieder jaar voor ieder paard kosten gaan maken om een start nummer aan te vragen. Moet toch eens even gaan rekenen of ik nu nog overal lid van moet blijven of misschien toch maar een paar lidmaatschappen moet gaan opzeggen. En dat in deze tijd van economie Verward

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:46

Funnygirl schreef:
Dus nu moet ik ook nog ieder jaar voor ieder paard kosten gaan maken om een start nummer aan te vragen.

"Ze" zullen nu vast wel de gebruikelijke startnummer-/administratiekosten op de wedstijden laten vervallen Schijnheilig

Groeten,

Chris.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:00

sil schreef:
heb nog niets ontvangen maarja de postbode moet ook helemaal in klederdracht op z'n klompen via het moeras gebied vanuit drachten komen !
door fietsen wiebe anders valt d einternet verbinding er weer uit en moeten we eerst die ooievaar weer tot leven wekken!

Ik lig helemaal in een deuk!! Ik zie Wietse al op die fiets zitten!
Maarre....ooievaren (ooievaars??) brengen bij ons heel andere dingen hoor!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 15:10

Neuh die groeien hier uit de bloemkool Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:26

Ik vind het wel een tikkie aso dat een open ruiter die meerdere paarden start voor elke combinatie een startnummer moet kopen. 10 euro vind ik ook nogal wat. 25 euro nog erger, maar gelukkig ben ik lid van de WRAN. Wedstrijdrijden wordt steeds duurder zo. Gelukkig hoef ik er maar 1 te kopen, maar een open ruiter die bijvoorbeeld 5 paarden start, is zomaar 50 of 125 euro kwijt. Wordt even vergeten dat we het dan wel over 110 tot 260 gulden hebben! Kun je een hoop leuke dingen voor doen.

Maargoed, ik koop hem natuurlijk wel, maar ik vind het wel een tikkie duur.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 15:28

Xono die startkaart is er bij de engelse sport al jaren. Daar geldt ook: hoe meer paarden, hoe meer startkaarten. En je moet je startcoupons ook nog betalen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:41

We hoeven toch niet altijd alles te vergelijken met de Engelse sport? WIJ doen niet aan de Engelse sport! We doen aan westernrijden. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 15:42

Nee, maar ik dacht...ik wijs je eens op een voordeeltje. Engels rijden is veeeeeeeeel duurder qua starten Tong uitsteken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:45

Daarom ben ik western gaan rijden Knipoog Schijnheilig
Wordt dit ook steeds duurder Tong uitsteken
(geintje natuurlijk Tong uitsteken)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:45

Daarom rijden ze ook altijd in dezelfde kleren Haha!

Maar ik ben wel voor vaste startnummers, lijkt me administratief een stuk simpeler.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:47

Oke ff onthouden dus. Na 15 december een startkaart aanvragen

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:23

Citaat:
Daar geldt ook: hoe meer paarden, hoe meer startkaarten. En je moet je startcoupons ook nog betalen.

in de engelse sport kan je ook een open start licentie krijgen voor als je meerdere paarden uitbrengt ( dus 1 keer betalen voor alle paarden, de licentie is dus zeg maar persoons gebonden en niet paard gebonden)en nu maar hopen dat dat er ook komt voor western!!
trouwens zo'n start kaart is toch per paard, dus wiebe en ik starten samen op sannie maar hoeven maar 1 startkaart te kopen????
en elke eigenaar die wil dat ik zijn of haar paard show koopt dan gewoon zelf een start kaart voor dat paard en dan heb ik toch geen kosten????
tja ooievaars wat die allemaal niet kunnen brengen, gelukkig houdt die van ons het op de internet verbinding!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:26

sil schreef:
trouwens zo'n start kaart is toch per paard, dus wiebe en ik starten samen op sannie maar hoeven maar 1 startkaart te kopen????
en elke eigenaar die wil dat ik zijn of haar paard show koopt dan gewoon zelf een start kaart voor dat paard en dan heb ik toch geen kosten????
tja ooievaars wat die allemaal niet kunnen brengen, gelukkig houdt die van ons het op de internet verbinding!!!

Nee Sil, het is volgens mijn per combinatie hoor. hihi