[WN] Wie vind jij de beste westerntrainer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polling

Wie vind jij de beste westerntrainer ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:14

A ok livestock ranch, Willem Odendaal
Blue Jackeroo Stables, Sylvia Schoenmaker
Silver ranch, Gaby de Leeuw en Jeroen Bakker
Japero western manege, Petra Weijer
The Sandy Road Ranch,Aafke Wendelaar
Sylvester Ranch,Sylva van der Wal
r.s.c. Bemmel, K ten Westend
Ruitersportcentr st. Frans, Frans van der Aa
Sanka fe ranch, Angelique Scheffers
the Millranch, Roelie Muller
Versatile trainingstables en wrc team spirit, Petra Rosler
Westernriding achterhoek,Sylvia Pardijs
Westerntrainingstable New Way, Alida v/d Hoff.
Western stable westernkwartier, Willem & Diana Pieters, Jojo Vlieghuis
Ravenstable, Warren en Regina.
Alee hoeve, M. Ingenhut
Western riding limburg, Fanny Bankers
de Gersalhoeve, Miranda Bouterse
rsc. Daalderhof, B. Hayen
Paul's western stables, Paul Derrez
Spirithorses, Pien Dresens
Trainingsstal Walter Bouuweester,Walter Bouwmeester
Burgmeyer quarterhorse, Dave en Rieky Young
manege Dorst, Alphons Dikhoof
Easy horse ranch, Martina Weigert
Simon's Quarter Horses, Peter Simons en Jan Pieter Koopman
JD Ranch, Jos en Roel van Dijk
manege Noot, Ida Blankenstein
Western wranglers, J van Berendonk
Sliding shoe stables, Ariette Buchter
Westernstal aalsmeer, Linda Polak
Manege Kalverhoek, Roy en Jimmy van der Hoeven
Easy riders, Mariel Smit
Trainingsstal Starnmeer, Evelien Geerlof en Henk van Amstel
Allround prf. Horses, Barry Schuurman, Mehlika Nowak-Schuurman
White socks stables, Esmeralde Sok
Three b riders, Martina in't Veld
Lonestar western stable, Jan Trel
de Greup stables, Angelique Ferdinandus
trainingsstal Madepolder, Jurgen Pouls
Manege Lansbergen, Sarie Schuurman

Zoals je ziet zijn dit er nogal wat, om heel eerlijk te zijn heb ik ze uit de lijst van SM - maneges het kan dus zijn dat deze geen trainer of instructeur/instructriese zijn maar dat maakt imo niet uit.
commentaar geven mag.
LEUKE POLL GEWENST

(p.s. ik ben anoniem omdat ik denk zo geen stemming te kunnen beinvloeden )

Polling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 22:16

( kijk daar begint het gemieter al, hoe maak ik hier een poll van ??????? HELP )

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:17

Flying Horseman Stables. J.A. Theebe,
Omdat dat mijn eigen trainer is en erg goed les geeft. En omdat ik al paar jaar op zijn aller liefste paard mag rijden en ik daar erg blij mee ben.

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:22

Ikke vind Patriqe (belgie) En mijn Trainster zelf;)

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:14

Sliding shoe stables, Ariette Buchter

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:18

Moeilijk hoor! De meesten ken ik niet. Verward Moeilijk oordelen dus. Bovendien mis ik er een paar (die ik toevallig wel redelijk vind) Wat dit betreft dus: "geen mening"

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:33

JP Koopman, absolute topper waar we nog veel van gaan horen in de toekomst, zijn hele diervriendelijke en beheerste manier van rijden benijd ik enorm !

sflj schreef:
Moeilijk hoor! De meesten ken ik niet. Verward Moeilijk oordelen dus. Bovendien mis ik er een paar (die ik toevallig wel redelijk vind) Wat dit betreft dus: "geen mening"

Wie mis je , en als je die maar redelijk vind dan mis je ze waarschijnlijk niet al te erg Knipoog , maar jou trainer staat er dus niet tussen begrijp ik ??

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:03

Ik mis bijvoorbeeld Chris Knol, die vind ik heel redelijk les geven. *LOL* (En ja, redelijk want ik = Groninger Knipoog Haha! )

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:04

Mireille van Soldt, Claudia Rosel, Wendy van Osch, Chris Knol (excuses als hier mensen bijstaan die volgens de "standaard" niet onder trainers vallen, maar deze namen komen in me op)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:09

Ik mis Constans van der Linden, Lucky Bar Ranch. Dat is mijn dagelijkse trainster en daar ben ik zeer tevreden over. Verder heb ik alleen directe ervaring met Duitse trainers. En die staan niet in deze rij Lachen

Voor speciale zaken doe ik mee aan clinics Lachen

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 07:47

Western Wranglers - Jan van Berendonk OK dan! !!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:24

definieer "beste"......

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:34

Boos! als je hier je mening geeft over een goeie trainer ,word er een slot opgedaan of je krygt commetaar ,dus ik geef geen mening meer gauw een slotje opdoen Boos!

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:43

Wendy van Osch OK dan! OK dan!

sarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:11

Een voorkeur hebben is niks mis mee Lachen een mening geven is ook geen ramp alleen zodra die mening afkrakend gaat worden dan mag er wel in gegrepen worden vind ik ...................iedereen heeft zijn kunnen en zijn manier van werken ..................en de 1 kan het hier in vinden OK dan! en de andere niet .

Maar elkaar gewoon in hun waarde laten is de beste optie denk IK!!!!!! onze western wereld is toch al zo klein *LOL* *LOL*

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:14

Ik mis "mijn" trainsters in het lijstje: Wendy van Osch en Monique Mertens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:18

Ik 'mis' ook een bekende naam, niet dat ik daar op zou stemmen -zoals Whiz zo mooi weet te omschrijven:D - , maar hij heeft ongetwijfeld zijn 'eigen' fanclub.

Er zullen ongewtijfeld meer namen zijn die op de lijst ontbreken, dus in hoeverre kun je deze 'poll' als totaalbeeld zien ??

Het is een indikatie net zoals de andere lijsten waren.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:37

Dit werkt volgens mij ook voor geen meter, ik kan ook nog een naam toevoegen van mijn (jarenlange) trainster OK dan! Klassemeid!!! ...Alleen die heeft geen eigen manege?! Ben je alleen een goede trainer als je je eigen plek op een manege hebt??

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:43

Citaat:
Ik 'mis' ook een bekende naam, niet dat ik daar op zou stemmen -zoals Whiz zo mooi weet te omschrijven:D - , maar hij heeft ongetwijfeld zijn 'eigen' fanclub
.

Je mist dus iemand waar je niet op zou stemmen? Volgens mij is deze lijst bedoeld om juist op te stemmen Verward

Citaat:
ik kan ook nog een naam toevoegen van mijn (jarenlange) trainster Klassemeid!!!

Ik ben benieuwd??

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:57

Ik ga braaf eerst even vragen of zij het wel ok vindt, dat ik haar naam hier neerzet. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:04

Ik heb heel goede ervaringen met Jan van Berendonk uit Nieuw-Vennep. Jan gaat op een eerlijke manier met mensen en paarden om. "Zo hard als het moet, maar zo zacht als het kan" is een van de spreuken die hij toepast. Verder legt hij heel duidelijk uit, en kan hij goed vertellen WAAROM je iets moet doen (en dat is iets wat ik persoonlijk heel belangrijk vindt). Ook kan Jan heel goed in de les even wat voordoen om iets te verduidelijken. En wat ik altijd erg prettig vond was dat een les zo lang duurde als nodig. Dit vang ik ook onder "eerlijk". Als het allemaal hartstikke lekker ging en het paard werkte ook fijn, dan was het met een dik half uurtje klaar. Maar als je liep te klootviolen en/of het paard had zoiets van "ja daaaaaaag" dan kon het ook ruim een uur worden; er werd ALTIJD positief afgesloten. Maakte niet uit of dat je geen moeite had gekost of dat je bwv spreken jankend in het zadel had gezeten; je ging altijd met een lekker gevoel naar stal.
Enig 'minpuntje' was zijn telefoon, die vaak ging in de lessen.

Wie ik mis in het lijstje is degene waar ik tegenwoordig m'n periodieke steuntjes haal: Johanna Vellinga uit Haarle. Vriendelijk, geduldig, en goed in staat om een gevoel over te brengen. Benadrukt in haar lessen het positieve en dat doet je als ruiter goed. Ook theoretisch is ze goed onderlegt, met een dressuurmatig goede basis. En ook bij haar vind ik weer terug dat er duidelijk gemaakt wordt WAAROM je iets wel of niet moet doen.
Ze heeft heel veel praktijkervaring die in de lessen goed benut wordt; ze past de training dus goed aan aan het paard dat ze op dat moment voor zich heeft. Houdt rekening met beperkingen en sterke punten van het specifieke paard en de combinatie. Verder staat het welzijn van de beesten daar hoog in het vaandel; alle beesten gaan elke dag lekker naar buiten; ook de hengsten komen dagelijks in het land.
Wat ik van haar als lesgeefster heel belangrijk vind, is dat ze openstaat voor nieuwe methodes en zelf ook fanatiek lesneemt. Ze komt veel op wedstrijden, en weet dus wat een jury wil zien.

En dan is er nog een instructeur waar ik veel van geleerd heb, maar die wil z'n naam normaliter niet op internet dus daar kan ik helaas geen informatie over geven.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:31

Van uit deze lijst kan ik zeggen dat ik van 1 persoon een keer een longeerles heb gehad van Jan van Berendonk... dat is een van de lessen geweest waar ik verreweg het meest aan heb gehad daar het me over mijn 'longeerangst' heen heeft geholpen Lachen . Mijn eerste longeer ervaring was nl. niet echt geweldig... ik moest van mijn toenmalige instructrice mijn bijrijdpaard maar even longeren ivm blessure (ik vroeg nog om hulp omdat ik dat nog nooit gedaan had maar zij dacht dat ik dat niet nodig zou hebben...) Helaas had mijn ex bijrijdknollie (en nu overbuurman van mijn meis) toen net een gekke bui en dat was dus steigeren toen we de bak in kwamen... en daarna zo hard rondjes om me heen gelopperen dat ik -zonder enige longeer ervaring- hem volledig kwijt was... gelukkig kwam mijn toenmalige instructrice me toen wel ten hulp schieten, maar de schrik zat er in... die ene les van Jan heeft dat er helemaal uit gehaald. OK dan!

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:52

is het nodig om de beste trainer te kiezen?je heb toch allemaal een andere verwachting van iemand ieder geeft op een andere manier les en brengt dingen anders over het is maar ook net of je mekaar ligt en wat je verwachtingen zijn van de les!het belangrijkste is of je er plezier in heb en dat je er iets van leert voor mij is warren staas de beste trainer maar menigen verschillen het is maar net waar je je prettig bij voelt en wat je wilt bereiken!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:59

@Sultje (Sorry Polling ik spreek even voor m'n beurt) tuurlijk is het niet nodig de BESTE trainer te kiezen. DE beste trainer bestaat namelijk niet. Die is voor iedereen anders. Ik denk dat Polling een logisch en dit keer netjes vervolg wil geven aan de trainerspolls, mogelijk (waarschijnlijk?) om er achter te komen wat wij als ruiters belangrijk vinden en waar we een goede instructeur of trainer op beoordelen.
Voor mij zijn dat bv
- Uit kunnen leggen waarom iets moet of niet moet
- Zo simpel mogelijk rijden
- Positief uitgangspunt (paarden pesten niet, ruiters klieren wel Haha! )
- Zelf up to date blijven door lessen en wedstrijden bezoeken/rijden etc

Snappie?
Dat jij Warren de beste vind is dus leuk, maar in dit geval niet boeiend. Wat WEL boeiend is, is WAAROM jij Warren de beste vindt. Is dat omdat het een leuke kerel is om te zien, of zijn er misschien (nog Haha! ) betere redenen?
(PS effe voor de zekerheid: ik heb er geen gezicht bij dus ik heb geen idee)

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:11

Tuurlijk zijn er genoeg goede trainers, ik vind het bijvoorbeeld heel leuk om clinics bij anderen te volgen, "mijn" Tong uitsteken trainer gaat dan mee. Geeft altijd stof tot nadenken en werkt inspirerend.