[WN] valse staart ook bij andere rassen dan quarter,..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

valse staart ook bij andere rassen dan quarter,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 10:39

ik vraag me af of het ook geldig is volgens het reglement om een valse staart te plaatsen bij andere rassen. ik merk bij vele mensen in de pleasure dat ze een valse staart invlechten om die mooie brede staart te showen maar is meestal quarter, paint of appie. mijn vraag mag dat ook bij andere rassen vb bij een arabier, kwpn, fjord, haflinger, ...
ik weet niet bij wran of vfar , dawra, ...ofzo of wat de regels eigenlijk zijn??

het is niet voor mij persoonlijk maar gewoon in het algemeen een vraag Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:53

Ja hoor, volgens mij mag dat gewoon Lachen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:18

Ja, ik kan me niet voorstellen dat dat niet mag?!

Zou erg raar zijn, niet?!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:22

Ja tuurlijk mag dat. Het is alleen super veel werk of nogal duur om het gewoon maar te doen. Vaak wordt het gedaan als paarden hun staart kwijt zijn (b.v. lieve veulentjes, geiten, 'onbevoegde' mensen die de staart eraf knippen Stoom uit je oren , enz).

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:29

ik geloof dat het bij de fries niet mag, dat is het enigste ras waarbij ik het weet dat het niet mag

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:13

Vonnie84 schreef:
Ja tuurlijk mag dat. Het is alleen super veel werk of nogal duur om het gewoon maar te doen. Vaak wordt het gedaan als paarden hun staart kwijt zijn (b.v. lieve veulentjes, geiten, 'onbevoegde' mensen die de staart eraf knippen Stoom uit je oren , enz).

Duur? In de westernsport kun je gewoon voorgemaakte staarten kopen en die er (redelijk) makkelijk bij je paard invlechten. Tijd van 10 minuten geloof ik.

Bij Friezen zou je misschien geen staarten bij in mogen zetten, maar we hebben het hier over WRAN wedstrijden, niet over Friese keuringen Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:25

Ik had dit jaar zo'n allerschattigst veulentje die zijn moeders staart verrukkelijk vond om mee te spelen. Nu heb ik een Belgische Trek-Quarter, Boos!. Waar zijn die nepstaarten eigenlijk te krijgen???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:26

Ebay Haha!
Of anders het slachthuis en er zelf een fabriceren.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:33

Sugarmiss schreef:
Ebay Haha!
Of anders het slachthuis en er zelf een fabriceren.
Hoe heet dat op Ebay?? Je hebt toch van die kant en klare die je er vrij makkelijk kunt inklikken??? Bij het slachthuis heb ik al gehad, maar dat vond ik geen succes, ik kreeg ze met staartwortel en vers vlees er nog aan.................. Tong uitsteken . Mijn man werd panisch, *LOL* .

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:37

nou een fries kan daar toch ook aan mee doen, aan een wran wedstrijd? (oosterwolde was er ook een fries)maargoed ik snap wat je bedoeld Clown
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 20-11-04 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:42

FlyingHigh schreef:
Hoe heet dat op Ebay??.

Horsehair tail extension
Citaat:
.. ik kreeg ze met staartwortel en vers vlees er nog aan.................. Tong uitsteken . Mijn man werd panisch, *LOL* .
Niks zeggen en gewoon soep van koken Schijnheilig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:42

volgens mij mag je niet zo maar met een valse staart starten hoor. of ik moet wat gemist hebben? Verward

indertijd moest Karin van Bekkum speciaal dispensatie vragen bij de AQHA om met een valse staart te mogen starten. Dr hengst was door een ongeluk zn hele staart kwijtgeraakt en ze moest best moeite doen om te mogen starten.
Of geldt dit alleen voor NQHA en AQHA en niet voor de Wran?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:15

Inmiddels start in Amerika iedereen met een valse staart, dus ik neem aan dat die dispentie niet meer nodig is, of iedereen moet die moeite genomen hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:17

Bij bijv. de KWPN hengstenkeuring is het gewoon toegestaan, je bent wel verplicht om het te melden bij de jury.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:05

Je mag geen staartimplantaat hebben zonder het te melden, maar een losse staart er in hangen mag zonder melding.
Als dat goed gebeurd is het bijna niet te zien, soms zie je ze duidelijk zitten en wat daar dan de meerwaarde van is Cool

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:07

Waar men hier op doelt qua regels is waarschijnlijk de regel die de AQHA heeft of had dat je alleen een staart mag gebruiken waarbij 'haar op haar bevestiging' van toepassing is. Je mag/mocht dus niets rechtstreeks aan de staartwortel bevestigen, maar hij moet aan eigen staarthaar vastgevlochten zijn. Ik geloof dat die regel inmiddels lostgelaten/versoepeld is, maar dat weet ik niet zeker.
Bij de Paints : "Artificial tails consisting of fabric and hair are permissible"

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:12

Voor zover ik heb gezien is het in de halter niet toegestaan.
Verder liep inderdaad iiiiiedereeeen met een nepstaart Blond

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:30

gelukkig heb ik dat niet nodig, mijn QH beessie is gezegend met een beste staart! Dik, vol en lang, wat wil je nog meer!
Is dat trouwens genetisch bepaald? Ben benieuwd of mijn veulentje ook zo'n staart krijgt, paps had ook een mooie staart dus wie weet?!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:33

Baduh heeft vroeger een abces aan zijn staartwortel gehad (mijn paard heeft altijd rare dingen), en daardoor groeit er alleen wat wit haar op die plek. Ben al 2(!) jaar bezig om er genoeg haar overheen te laten groeien, maar nu staat ie in de wei af en toe heerlijk zijn kont te schuren, dus ik kan weer opnieuw beginnen. Apart detail; zijn spieren zijn ook aangetast dus hij kan niet meer "vlaggen". Maar misschien is het wel een idee, zelf een extension creëren.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 16:22

dus bij de arabieren geen probleem zogezegd maar dan je hebt soorten een die je erinhangt gaat niet gaan hey een arabier heft zijn start op en dan veraad het zich dat die valse naar beneden hangt en de echte in de lucht.

invlechten dan?? of ik heb gezien bij schneider hebben ze er nu dat je rond de startwordtel zet dus precies over de staart en rond de staart gaat heeft iemand die al gezien?? IN belgie of nederland en hoeveel kosten die?? Cool

dus in principe zou dat op de dawra wedstrijden lukken?? want staat niks van in het reglement ? en krista antwoord al hele tijd niet meer op mails dus Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:13

vera schreef:
Voor zover ik heb gezien is het in de halter niet toegestaan.
Verder liep inderdaad iiiiiedereeeen met een nepstaart Blond

Jawel, is wel toegestaan Haha! Inderdaad, zolang de extensions maar niet aan de staartwortel worden bevestigd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:29

FlyingHigh schreef:
Hoe heet dat op Ebay?? Je hebt toch van die kant en klare die je er vrij makkelijk kunt inklikken??? Bij het slachthuis heb ik al gehad, maar dat vond ik geen succes, ik kreeg ze met staartwortel en vers vlees er nog aan.................. Tong uitsteken . Mijn man werd panisch, *LOL* .

Moest een keer een staart invlechten voor iemand die een week of twee daarvoor bij een pakketje bij het slachthuis had opgehaald.
Rook niet zo lekker. Misselijk

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:10

Wetsernfriek schreef:
dus bij de arabieren geen probleem zogezegd maar dan je hebt soorten een die je erinhangt gaat niet gaan hey een arabier heft zijn start op en dan veraad het zich dat die valse naar beneden hangt en de echte in de lucht.

invlechten dan?? of ik heb gezien bij schneider hebben ze er nu dat je rond de startwordtel zet dus precies over de staart en rond de staart gaat heeft iemand die al gezien?? IN belgie of nederland en hoeveel kosten die?? Cool

Ik weet zo niet welke je bedoelt, maar ik heb al wel eens een ander soort gebruikt zien worden. Dat was een staart waar de huid nog gedeeltelijk aan zat en geprepareerd was. Deze strook huid (de bovenkant van de staartwortel zeg maar) had drie gaten waar je dan een pluk haar van de eigen staart doorheen kon steken en zo de hele strook huid op de staartwortel van je paard kon vlechten (simpel gezegd want er was nog wel een heel 'systeem' voor om het stevig en netjes vast te zetten. Maar als'ie eenmaal zat, dan bleef'ie ook zonder problemen de hele dag zitten). Op deze manier ziet het er ook natuurlijk uit wanneer het paard z'n staart gaat dragen.
Dit zijn wel hele dure extensions (wat mij dus verteld is, ik heb ze nog niet kunnen vinden) én dus niet toegestaan bij de Quarters omdat je het aan de staartwortel bevestigd (ik heb het dus ook bij een Paint gezien).
Er werd me helemaal uitgelegd hoe hij bevestigd moest worden enzo en hoewel duur lijkt het me dus wel een ideaal systeem, ook omdat het erg stevig bleef zitten zonder dat het paard daar echt last van heeft. Bij de 'standaard' extension hangt zo'n hele staart (die je in verschillende diktes hebt overigens, maar de dikke kunnen behoorlijk zwaar zijn) aan een paar plukjes haar onder aan de staartwortel. Ik kan me zo voorstellen dat dat op den duur op z'n minst gaat irriteren. Je ziet ook vaak dat ze ze alleen met de Halter in hebben omdat ze bij de rijonderdelen niet goed blijven zitten... dat is bij die staart die ik gezien heb dus ook geen probleem.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:22

Francis schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat dat op den duur op z'n minst gaat irriteren.

Dat lijkt mij dus ook! Ik wist eerst niet eens hoe eenvoudig het was om die dingen te bevestigen, maar ze zitten idd vast aan een vlechtje op de staartwortel dat van haren is gemaakt die daar omheen worden getrokken. De meeste mensen die ooit lang haar hebben gehad kunnen zich denk ik wel iets voorstellen bij de irritatie van een te strak aangetrokken haarstreng ... Maar toegegeven: een goede extentie voegt wel degelijk wat toe aan het uiterlijk van een showpaard!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:41

Zeker mee eens Mac, alleen zijn er enorm veel mensen die een tikkie over the top gaan met de nepstaarten. In Amerika hebben de meeste showpaarden al een redelijk dikke staart en daar hangen ze dan nog een enorme dikke staart bij in, waardoor het dus zoveel wordt, dat het onnatuurlijk lijkt. Lijkt mij dan idd ook niet meer prettig voor het paard.
Waar ik zat deden we een kleine staart bij de paarden in die wat extra's konden gebruiken, op die manier leek het net of hij een normale volle staart had en geen staart waar je 4 nepstaarten van kunt maken Lachen