"Probleem" is dat ze absoluut maling heeft aan haar benen stoten. Ze voelt het niet eens. Ook boven op een balk gaan staan is geen enkel probleem

Hoe krijg ik haar wat voorzichtiger, en meedenkender?
Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
- Balkjes verhogen (ook om- en om) (--> bonk, bonk, bonk)
- Onregelmatig neerleggen, dus paard moet zelf goed kijken (bonk, struikel, bonk)
- Heel krap neerleggen (onder het motto als je nu niet uitkijkt dan breken we onze nek. En dat gebeurt dus ook
)- Balken schuin over de balken leggen zodat ze gaan rollen als ze ze aanraakt (ook sch**t aan)
- Langere tijd echt ELKE dag iets met balken gedaan om het niet 'iets bijzonders' te laten zijn maar gewoon een klein dagelijks klusje waarna we weer wat leuks gaan doen
- Langere tijd (maanden) juist NIKS met balken gedaan, in de hoop dat ze dan wat minder narrig zou zijn als ze wel weer eens tevoorschijn gehaald zouden worden.
(en dan heb ik het alleen nog over wat ik MET balken geprobeerd heb. Daar komen nog oefeningen bij om bewust te maken van benen en achterhand, longeren, grondwerk etc)
Maakt eigenlijk niks uit of ik in stap, draf of galop oefen, hoewel de galop toch wel dramatisch dieptepunt is want dan lijkt het volgens Milena toch wel heeeeeel veel op het zo geliefde springen
en owwww wat is die knop toch hard....
Wie o wie heeft er nog nieuwe tips voor me die ik kan proberen?

Het probleem met Wit is dat hij te veel de balkjes niet wil raken en daardoor het juist wel doet
. Vooral je benen heel hoog optillen.....
Nooit geweten dat een pony vanuit stilstand vanaf zo'n afstand zo hoog over een balk zou kattapulteren....