Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DWSS"]
Staan voortaan veel advertenties op het net van mensen die zich aanbieden als trainer.
[/quote]
Dat is voor mijn al een rede, om er snel over heen te lezen.
[quote="DWSS"]
Wanneer is iemand een trainer in jullie gedachte , kijken we dan alleen naar erkende prestaties ? of naar de goede uitleg ?
[/quote]
Ik besef mijn zelf nu, dat het makkelijker is om op te schrijven wat geen trainer is, maar dat is de vraag niet.
Een trainer, is voor mijn toch wel in zekere zin, iemand die ook in de praktijk kan laten zien, dat zijn uiteindelijke uitleg over, vruchten afwerpt. Onze ervaring is in deze toch wel, dat het leren sneller ging, toen wij met trainers gingen werken, die ook konden laten zien waar zij uitleg aangaven. Het is een bekend gegeven dat wat de ogen zien, de handen kunnen maken. Natuurlijk gaat hierbij ook veel fout, dus de uitleg van hoe en waarom is ook een belangrijke factor in deze. Dus een trainer heeft niks aan iemand die niet luistert, of zo een jamaare type is.
[quote="DWSS schreef:Welke kosten zouden jullie ervoor over hebben ? Les / in training zetten
Citaat:Gaat dat vaak zonder papieren?
Ja, in 99,9% van de gevallen wel.
maar waar moet je dan aan voldoen?
You name it
) , maar buiten dat je er geld aan kwijt bent geweest is ook het paard hier vaak slachtoffer van.
Ik ben wel iemand die ambities heeft in de wedstrijdsport, dus ik wil wel een trainer die paarden op een dergelijke manier kan trainen dat ze ook door jury's gewaardeerd worden. Een paard vind ik nog zo netjes kunnen lopen, terwijl hij in de pleasure bijvoorbeeld niets presteert, terwijl het daarvoor wel gefokt én geschikt is. 
holly schreef:Als je qua 'engels' al Orun hebt, ben je al verder als menig westerntrainerSugarmis, ik als engelse ruiter vind western ook interesant. Wie weet mix ik mijn interesses ooit met elkaar. Engels geef ik soms les, maar welke weg loop ik als ik western er ook bij wil pakken? (is nu niet aan de orde,maar zeg nooit nooit)
, maw een goede basis heb je al.
en als afsluiting het Deurne-western-papiertje halen.