[WN] GEEN WRAN NK 2005 ????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skuye

GEEN WRAN NK 2005 ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 23:52

De geruchten gaan dat de WRAN volgend jaar geen " eigen " NK meer zal hebben, wie weet hier meer van en nog belangrijker wie weet of heeft gehoord waar er dan, en door wie "hèt" NK 2005 zal worden gehouden/gegeven ????????????

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 02:24

Het NK 2005 zal georganiseerd worden door de Federatie Nederlandse Westernverenigingen in samenwerking met stichting SWRN

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:55

LindavanVugt schreef:
Het NK 2005 zal georganiseerd worden door de Federatie Nederlandse Westernverenigingen in samenwerking met stichting SWRN
En de lokatie ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:36

Wordt het dan weer een combi-NK? Dus NK Wran, Paints (incl. Breeding Stock??), Appie's en misschien zelfs wel Quarters?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:37

Mac schreef:
Wordt het dan weer een combi-NK? Dus NK Wran, Paints (incl. Breeding Stock??), Appie's en misschien zelfs wel Quarters?

Neeeeeeeeeee geen Quarters erbij.....dan kan ik helemaal niet rusten!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:45

Goeiedag dan mogen we wel een maand vakantie gaan nemen in plaats van een week....
Dan zullen ze toch ook naar een ander en beter voorselectiesysteem toe moeten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:54

Sonja schreef:
Goeiedag dan mogen we wel een maand vakantie gaan nemen in plaats van een week....
Dan zullen ze toch ook naar een ander en beter voorselectiesysteem toe moeten.

Of het uitsmeren over twee weekenden. Vooral voor de amateurs lijkt me doordeweeks starten niet altijd te realiseren ivm werk en zo.

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:44

Hallo
Er wordt weer heen en weer gesuggereerd over het WRAN NK 2005, er zijn geruchten, geruchten zijn er altijd, wacht rustig af het antwoord komt snel van de WRAN zelf!!!!
En voor iedereen die zich zorgen maken:
De WRAN heeft de laatste jaren laten zien mee te denken en goede beslissingen te nemen, zeker wat betreft het NK, een beetje vertrouwen in de WRAN zou nu zeer op z'n plaats zijn.

Met vriendelijke groet,
Diana Pieters
Nu draag ik even de pet van bestuurslid WRAN ( professionals)

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:46

21/25 september 2005 Ned. Kampioenschappen Westernrijden
WRAN/DPHC/ApHC Manege Bartels
Marienheem FNW/SWRN
06-25092991

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:34

Dus gewoon hetzelfde als dit jaar, alleen verandert de organisatie Lachen Waarom eigenlijk?

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:40

ow, ik heb gehoord dat ze een andere locatie zoeken omdat de manege in Marienheem te klein zou worden?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:53

haha als ze een andere locatie zoeken zou het "Fries Paarden Centrum" in Drachten misschien wel iets zijn? Bloos 1 km vanaf mijn huis Haha!
Er zijn daar 2 binnenbakken en een hele grote evenementenhal Cool
Alleen wel een beetje ver rijden vanuit het zuiden Bloos Scheve mond

sundance2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:25

is er niets centraal nederland te vinden dan?? omg. utrecht

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:52

In het programma boekje van de WRAN NK stond dat er gezocht werd naar een grotere lokatie en waar en wanneer was nog niet bekend!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:36

Chantalleke schreef:
In het programma boekje van de WRAN NK stond dat er gezocht werd naar een grotere lokatie en waar en wanneer was nog niet bekend!

hmmmm wat dachten jullie van wennekers in aalsmeer Schijnheilig

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:38

Het NK 2005 wordt georganiseerd door de Federatie van Nederlandse Western Ruiters. Voorzitter van de FNW is Bert Wiekema.
De federatie heeft 2 "werkmaatschappijen" de stichting WHW die het blad uitgeeft en de Stichting Western Rijden Nederland, de SRWN.
Vanaf 1 januari 2005 is ondergetekende Voorzitter van de SRWN.

Alles op wedstrijdgebied binnen de federatie valt onder de SRWN, dus de centrale uitgifte van startnummers, het centrale wedstrijdsecretariaat, het organiseren van grote Rassenshows (van bij de federatie aangesloten verenigingen) en het organiseren van het Nederlands kampioenschap Westernrijden.
In 2005 wordt het NK weer in Marienheem gehouden van 21 t/m 25 september. Op woensdag een AQHA show op donderdag en vrijdagochtend voorronden WRAN en DAWRA onderdelen. Daarna APP. Paint en finals WRAN. Op zondagmiddag een reining derby.
Er komt hoe dan ook in 2005 geen gecombineerd NK met de quarters.
Organisatorisch geeft dat te veel problemen, we zouden dan ook voorrondes voor de Quarters moeten organiseren. het kan dan zijn dat een paard eerst voorrondes Quarters, daarna voorrondes WRAN dan finals WRAN en quarters moet lopen. Dit zou een te zware belasting worden.

Niet ondenkbaar is het de SWRN volgend jaar het NK voor de quarters gaat organiseren wanneer de NQAH besluit om zich bij de Federatie aan te sluiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:40

JanT schreef:
Op woensdag een AQHA show op donderdag en vrijdagochtend voorronden WRAN en DAWRA onderdelen. Daarna APP. Paint en finals WRAN. Op zondagmiddag een reining derby.
Er komt hoe dan ook in 2005 geen gecombineerd NK met de quarters.
Organisatorisch geeft dat te veel problemen, we zouden dan ook voorrondes voor de Quarters moeten organiseren. het kan dan zijn dat een paard eerst voorrondes Quarters, daarna voorrondes WRAN dan finals WRAN en quarters moet lopen. Dit zou een te zware belasting worden..

Misschien dat dubbele voorrondes idd een te zware belasting kan gaan worden, maar dat was dit jaar gezien de kombinatie met de Paint en de WRAN ook het geval. Jammer dat de rassenorganisaties niet -net als de WRAN wel heeft- een startbeperking heeft voor het aantal onderdelen per show en per dag.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:42

Sugarmiss schreef:
Jammer dat de rassenorganisaties niet -net als de WRAN wel heeft- een startbeperking heeft voor het aantal onderdelen per show en per dag.

Maar als je rassenshows en WRAN onderdelen op 1 dag houdt, houd je dat probleem toch als je bv een Quarter hebt en zowel rassenshow als WRAN start ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:01

Klopt. Het gaat mij ook niet op het ras (in dit voorbeeld een Paint) , maar om het vake starten ongeacht het ras.

Daarom ben ik ook geen voorstander van samengevoegde wedstrijden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:13

JanT schreef:
Vanaf 1 januari 2005 is ondergetekende Voorzitter van de SRWN.

Dat houd dus in dat miv 01-01-2005 de zetel van voorzitter vacant is !!toch
Is het niet een idee(niets ten nadele van Dhr.Trel) om ,als er eventueel een voorzitter komt die een frisse wind laat gaan door de wran,eens te brainstormen wat die nieuwe voorzitter kan doen voor de groepen die zich nu een beetje verlaten voelen?? Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:55

Sugarmiss schreef:
Klopt. Het gaat mij ook niet op het ras (in dit voorbeeld een Paint) , maar om het vake starten ongeacht het ras.

Daarom ben ik ook geen voorstander van samengevoegde wedstrijden.

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar vind toch dat de verantwoording bij de ruiter/eigenaar van het paard ligt, het is dus gewoon kiezen of delen lijkt me. Aan de ene kant jammer dat je dan niet met 2 NK's mee kan doen (WRAN en Paint of App) maar aan de andere kant je paard sparen.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:04

Sugarmiss schreef:
Misschien dat dubbele voorrondes idd een te zware belasting kan gaan worden, maar dat was dit jaar gezien de kombinatie met de Paint en de WRAN ook het geval.
Voor de Paints en App. waren geen voorronden. In de toekomst moeten we misschien wel denken aan een heel andere opzet, waarbij je door het jaar heen per onderdeel je kan plaatsen voor het NK.
Dit zou dan niet alleen voor de WRAN klassen maar ook voor de rassenshows kunden gelden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:11

Jan: ik doelde niet op het feit dat er nu wel voorrondes waren voor de Paints, maar dat door het samengaan van een rassenshow én het WRAN-NK mét voorronders dit voor bepaalde deelnemers heeft geresulteerd in heel vaak starten, al heeft Jeddah natuurlijk gelijk dat die verantwoording bij de ruiter van het paard ligt.

Je idee om je in het hele jaar te kunnen kwalificeren voor een NK lijkt me idd een beter idee. Het zorgt voor goed bezette 'tussen' wedstrijden en als ruiter ben je niet afhankelijk van de vorm van één moment.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:13

Blaze schreef:
Dat houd dus in dat miv 01-01-2005 de zetel van voorzitter vacant is !!toch
Is het niet een idee(niets ten nadele van Dhr.Trel) om ,als er eventueel een voorzitter komt die een frisse wind laat gaan door de wran,eens te brainstormen wat die nieuwe voorzitter kan doen voor de groepen die zich nu een beetje verlaten voelen?? Cool
Kom ik zo stoffig over??
Even een opfrissertje, ik heb via de WHW al enige maanden gelden laten weten dat wat mij betreft 5 jaar genoeg is en ik mijn plaats graag afsta aan iemand anders als er in maart 2005 weer een algemene ledenvergadering wordt gehouden.
Van diverse kanten is toen het verzoek gekomen om nog een jaar te blijven en dus de termijn vol te maken om een opvolger de kans te geven zich eerst te orienteren en in de uitgebreide materie thuis te raken alvorens hij/zij zich voor minimaal 3 jaar bind.
M.a.w. het bestuur heeft een opvolger op het oog en zal die eventueel tzt voordragen aan de ledenvergadering. De ledenvergadering zal uiteindelijk de beslissing nemen wie de nieuwe voorzitter wordt, ieder lid van de WRAN kan zich kandidaat stellen. Maar.......................zoveel liefhebbers zijn er niet.
Het maken van een profielschets hier op Bokt kan misschien de gemoederen aardig bezighouden en dus een aardig topic zijn, maar stel dat er een goed profiel uitkomt, ga er dan eens de persoon bij zoeken die en wil en aan het gevraagde profiel voldoet!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:18

JanT schreef:
Het maken van een profielschets hier op Bokt kan misschien de gemoederen aardig bezighouden en dus een aardig topic zijn, maar stel dat er een goed profiel uitkomt, ga er dan eens de persoon bij zoeken die en wil en aan het gevraagde profiel voldoet!!

Lijkt me leuk, doe maar Haha! , niet om de gemoederen bezig te houden maar om eens duidelijk te zien hoeveel tijd etc er mee gemoeit is.
Ik denk dat velen zich daar op verkijken nl én mocht een Bokker zich geroepen voelen ( Cool ) dan is het een eerste aanzet wat er verwacht mag worden