[WN] Rugged Lark

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Rugged Lark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 22:14

Ik krijg net het news door......Rugged Lark is niet meer Verdrietig

Afbeelding

[i]RUGGED LARK - SUPERHORSE
1981 - 2004

RUGGED LARK, EQUINE AMBASSADOR,
HUMANELY PUT TO SLEEP

America's beloved Super Horse was bred, born and trained at Bo-Bett Farm in Reddick, Florida where he lived with his owner, Carol Harris and family, for almost 24 years. Rugged Lark, show horse extraordinaire, spent the latter part of his life entertaining and making friends with thousands of visitors that came to see him at Bo-Bett. Always a gentleman, this handsome Quarter Horse Stallion would bow politely to his fans, and with ears forward make each person feel he was a very special friend. Rugged Lark remained healthy to the end, but on October 25th, he became uncomfortable with his first colic. Expert medical treatment could not solve his dilemma and for the first time in his life, Rugged Lark learned the meaning of pain. Considering his age and condition, his prognosis was poor. Carol's decision to not let Lark suffer became her final solution. Rugged Lark, a legend in his time, has left countless memories for everyone who was fortunate to know him. [/]

http://www.bobettfarm.com/
Laatst bijgewerkt door Ods op 26-10-04 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:16

He getsie .. het is wel schering en inslag met de Legends die 't loodje leggen de laatste tijd. Bah. Naar.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 22:37

Zeker naar Mac, ik vond het ook al schrikken. DE Rugged Lark!

Ik heb afgelopen kerst een video gezien met zijn afscheid, een heel bijzondere video. Daarin werd hij zo mooi gespresteerd, eerst met een 'Engels' zadel, toen zonder hoofdstel. Hij liet daar hele mooie manouvers zien. Zelfs een wissel om de pas!! En niet zomaar even, het was echt prachtig om te zien, op de achtergrond was een muziekje, speciaal voor hem geschreven, met een stem erop, wat zogenaamd zijn stem was met het verhaal van zijn leven.

Daarna kwam er een 'cowboy' die reed Rugged Lark en liet wat super Reining manouvers zien. Later ook zonder hoofdstel!! Wat een prachtig dier!! Mensen die zich wat in pedigree's verdiept hebben weten hoe Rugged Lark eigelijk gefokt is. Never the less, hij liet zien dat hij echt een SUPER Horse is!!!

Tijdens het afscheid, terwijl de Cowboy erop zat, zonder hoofdstel, ging hij achterstevoren zitten, toen liet Rugged Lark zien dat hij niet zomaar een paard was, hij leefde wel degelijk!! Hij ging rennen, hij wilde vast zien dat zijn voorvaderen TB waren, hij ging rennen.......en bleef rennen Haha!

Maar ik heb door die video een respect gekregen voor Rugged Lark, een legende!! Helaas is hij er niet meer.....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:44

Via Really Rugged Kid lopen er hier in NL en omstreken toch ook behoorlijk wat Larkjes rond.

Een vriendin van mij heeft ook een afstammeling van RRK en toen ik in zijn pedigree aan het spitten was kwam ik uiteraard vanzelf op het verhaal van Rugged Lark. Ik vind het altijd mooi hoe uit de verhalen zoveel liefde spreekt voor het paard zelf. Naast een enorm goed sportpaard was het kennelijk ook een paard met een gouden karakter ...

Heb jij die band trouwens, Ods? Die zou ik dan nl. wel eens willen zien en die vriendin van mij ook, denk ik ...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 22:50

Nee ik heb die band niet, ik weet dat een Bokker hem heeft, ik heb eens tegen haar, ja het is een haar, gezegd dat ik daar wel een kopie van wil Tong uitsteken

Het waren opnamens van de World Show, geen idee welk jaar dat geweest is!! De eigenaar van Rugged Lark heeft zeker heel veel van hem gehouden, soms bij het absurde af hoor, imo!!

Misschien kunnen we eens een Bokt Videoavond/dag organiseren....en Rugged Lark de revue laten passeren?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:58

Ods schreef:
Misschien kunnen we eens een Bokt Videoavond/dag organiseren....en Rugged Lark de revue laten passeren?

Goed plan! Zal eens kijken wat ik hier in de aanbieding heb ...
Gunner Haha! ?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 23:04

Gunner is good enough for me!!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:07

Ik heb enige tijd geleden in een Amerikaans blad een uitgebreid artikel over hem gelezen; dat paard had gewoon menselijke trekjes!
En een waanzinnig mooi karakter en door z'n eigenaar aanbeden.....

Jammer dat'ie er niet meer is, maar hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:05

Ik heb 2 veulens van RRK gefokt, en alletwee hebben ze een speciaal karakter, die ik maar bij weinig paarden aantref! Ik denk dat het van Rugged Lark afkomt, dat 'menselijke' wat we graag in een paard terug zien. Ze zijn erg meewerkend en aanhankelijk, maar zeker geen dooie donders. Natuurlijk speelt ook het karakter van mama mee, want ik ken ook weer een paar uitzonderingen, Lachen.
Tja, aan Rugged Lark verliezen we een legende, maar hij leeft zeker voort in heel veel goeie nakomelingen die we zelfs in nederland ter beschikking hebben!!!
Ik kom ook gezellig zijn videootje kijken hoor!! Leuk, popcorn erbij, Coca Cola in de hand en kwijlen maar...........avondje American Legends, OK dan!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:11

Ik heb ook nog twee minuten Justa Pleasure (promovideo) ... gooi ik bij deze ook in de groep Haha! .

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:41

Mac schreef:
Via Really Rugged Kid lopen er hier in NL en omstreken toch ook behoorlijk wat Larkjes rond.

Een vriendin van mij heeft ook een afstammeling van RRK en toen ik in zijn pedigree aan het spitten was kwam ik uiteraard vanzelf op het verhaal van Rugged Lark. Ik vind het altijd mooi hoe uit de verhalen zoveel liefde spreekt voor het paard zelf. Naast een enorm goed sportpaard was het kennelijk ook

Ik ken dat verhaal niet !? Ben er wel benieuwd naar... wat wat wat???

Ik heb zelf een Rugged Larkje van RRK dus ben wel benieuwd naar het verhaal.....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:56

Count me in, ik wil ook wel videootje kijken! Heb via Brennas Cody ook een Lark veulentje en via de merrie ook nog wat andere grootheden. Ben benieuwd wat het veulen uiteindelijk voor karakter krijgt want de mamma heeft echt een super karakter ondanks dat ze zeggen dat Doc Bars heethoofden zijn...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:16

http://www.aqha.com/showing/ruggedlarkdies.html

Two-time AQHA Superhorse Rugged Lark died due to complications of colic.

Owner Carol Harris said the 1981 bay stallion was found down with colic the morning of October 25, and after all day trying treatments to overcome it, she decided to put him down around 2:30 a.m. October 26.

“His vital signs were not good and the medicine wasn’t helping, so I chose to put him down because he was suffering so much,” she said.

Harris said it was the first time “Lark” had ever been sick.

“He was such a healthy horse,” she said. “He didn’t know what pain was. That was the hardest part. Seeing him in so much pain, and seeing him suffer was unbearable.”

Although surgery was an option, Harris felt it was too much to put the 23-year-old stallion through.

“It wouldn’t have been fair to him,” she said. “He had given so much to us in his life, he didn’t deserve to suffer another minute. Only thing we would have been doing is saving him for ourselves. Once I made that decision to put him down, I felt peaceful. I knew I was doing the right thing.”

Harris buried Lark on her Bo-Bett Farm in Reddick, Florida.

“I couldn’t believe it, but there was a crowd here to say goodbye to him,” she said. “Everyone sang Amazing Grace. He had a funeral, even though it wasn’t planned.”

Lark was by Harris’ thoroughbred stallion Really Rugged and out of Alisa Lark by Leolark. He earned 326 performance points in his show career and was the first American Quarter Horse to earn the coveted Superhorse title twice, in 1985 and 1987.

One of the most versatile horses, Lark excelled in reining, hunter events, western riding, trail, western pleasure and pleasure driving. He passed his multi-talents on to his offspring with two of his sons, The Lark Ascending and Look Whos Larken, capturing the Superhorse title as well. This made him the first Superhorse to sire a Superhorse.

Once retired, Lark served as an ambassador for AQHA, making special appearances at the AQHA World Championship Show, the 1996 Olympic Games in Atlanta and the 1999 Special Olympics World Games in Raleigh, North Carolina.

The stallion was also immortalized as a best-selling Breyer® model and as a bronze statue, along with Harris, which is located in front of the AQHA Heritage Center and Museum in Amarillo. With his easy-going personality and his wonderful bridle demonstrations, Lark attracted multitudes of fans, who regularly sent mail or visited him at Bo-Bett Farm, even up to two days before his death.

“He was a super star,” Harris said. “He was like living with Elvis. He’s going to be missed. There’re no two ways about it. He’s going to be missed by all of us.”

And although he’ll have foals on the ground next spring and Harris has some frozen semen put away, she said there will only be one Rugged Lark.

“I could never do with another horse what I did with him,” she said. “It was a lifetime of effort. It was a lifetime of joy. It was a lifetime of learning. It was such a wonderful happy learning experience. I don’t think there will ever be another one like him. But if there is, I would love to see him.”

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:59

Jammer dat Rugged Lark dood is.

Really Rugged (TB):
Stallion Offspring Record
Superhorse Offspring
World Champion Offspring
Reserve World Champion Offspring
Top Ten World Show Offspring
Superior Performance Offspring, Race & Arena
AQHA High Point Performance Offspring
ROM Performance Offspring
NRHA Money-earners
Halter Point Earners
Performance Point Earners
AQHA Offspring Record
Total Points Earned: 3,182.5; Reg Foals: 131; Number Shown: 100; Point Earners: 34;
Halter Points Earned: 14; Halter Point Earners: 4;
Performance Points Earned: 3,168.5; Performance Point Earners: 60; Performance ROMS: 37; Superior Performance Awards: 16;
Total Superior Awards: 16; Total ROM's: 37; World Championships: 2; Res World Championships: 2; High Point Wins: 1;
Race Earnings: $261,156; Stakes Winners: 7; 90+ ROMS: 4; 100+ ROMS: 3; Race ROMS: 29; Superior Race: 3; Race Offspring Wins: 175;
NRHA Offspr LTE: $25,612
Number of NRHA Offspr: 2
NRHA Offspr Avg Earnings: $12,806
Outstanding Offspring
Cooler Than Cool, si 102, 6 wins, $10,254-RC, '78 ROM RC
Mr Doin Good, 14 Perf. Pts.; $21,224.94-NRHA
Really Balmed, si 84, 25 wins, $39,362-RC, '79 Superior RC
Really Busy, 152 Perf. PTs., '80 Superior WP
Really Cool, si 105, 15 wins, $52,628-RC, '72 Superior RC
Really Gone, si 95, 6 wins, $9,493-RC, '69 RC ROM
Really Hooked, 70 Perf. Pts., '78 Superior WP
Really Superior, 241 Perf. Pts., '84 Superior HUS
Really Sweet, 482.5 Perf. Pts., Superior HUS & WH
Rugged Lark, 326 Perf. Pts.; $4,387.20-NRHA; '85 & '87 AQHA Superhorse; World Champion PD, HUS;, Res. World Champion Sr. WR, PD; AQHA Superhorse Sire
Rugged Line, si 105, 14 wins, $28,647-RC, '76 Superior RC
Rugged Luv, 231 Perf. Pts., '77 Superior WP
Rugged Mouse, 138 Perf. Pts., '78 Superior WP
Rugged Punch, 387 Perf. Pts., Superior WH & Superior WP O & AMT
Rugger Brenda, si 80, 2 wins, $6,198-RC, '71 ROM RC
Still Rugged, 291 Perf. Pt.s, Superior WP O, Y & AMT
Rugged Lark:

Stallion Show Record
Superhorse, 1985, 1987
World Champion, 1985 PD, 1987 Sr HUS,
Reserve World Champion, 1987 Sr WR, 1987 PD
Top Ten World Show, Jr. HUS, Jr. TR, Jr HH, Sr HH, Jr WH, Sr WH, Jr RN, Sr RN etc.
Superior Performance, WP, HUS, TR
AQHA High Point Performance Horse, 1986 PD, 1987 HH, & WH
NRHA money-earner
Performance Point Earner
Total Points Earned: 326; Perf Points: 326; Perf Events: WP, HH, RN, HUS, WR, WH, TR, PD;
NRHA Earnings: $4,387;
Stallion Offspring Record
Superhorse Offspring
Reserve Super Horse Offspring
World Champion Offspring
Reserve World Champion Offspring
Top Ten World Show Offspring
Superior Performance Offspring
AQHA High Point Performance Offspring
AQHA Champion Offspring
ROM Halter Offspring
ROM Performance Offspring
NRHA Money-earners
Pleasure Money-earners
Working Cow Horse Money-earners
NRCHA Money-earners
Halter Point Earners
Performance Point Earners
Stallion Specialties: Pleasure Driving, English Performance, Trail, Hunter Under Saddle, All Around, Reining, Western Pleasure, Jumping, Working Cow Horse, Heading/Heeling, Roping

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:22

Ik krijg hier gewoon kippevel van...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:33

En ik word duizelig van die lijst van Himyar ... allemachtig!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:08

Dit kreeg ik te lezen op één van mijn lijsten....

Years ago, I did an article with Carol that focused on Rugged Lark. She
actually brought him into the office (full of glasses cases and trophies) --no
halter or lead rope--and got him to sit on the floor while she sat in a chair and
read to him..... a most amazing horse! Cathy

<<For anyone who has not had the pleasure of meeting this incredible
horse, I can only say that you would never again doubt the depth of
intellegence possible in a common animal.>>

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:45

Hmmm, er zijn meer paarden die een intelligentie tonen die bijna menselijk is. Een aangeleerd truukje is weer een heel ander verhaal.
Maar goed, ook over dode paarden niets dan goeds..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:14

Het gaat inderdaad hard met de legends. Vond het een heel gaaf dier! Kwijl

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:29

Ik vond hem ook geweldig gaaf! Ik vond het wel altijd erg jammer dat ie half Engels Volbloed was, dus imo geen "echte" Quarter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:42

jeddah schreef:
Ik vond hem ook geweldig gaaf! Ik vond het wel altijd erg jammer dat ie half Engels Volbloed was, dus imo geen "echte" Quarter.

Oei Jeddah, wat zeg je nou! Lips are sealed ( denk er net zo over Haha!)
Neemt niet weg dat het een heel gaaf paard is geweest...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:56

Aaaahhh, Diggers opa Huilen
Inderdaad FlyingHigh! Hij fokte paarden met een bijzonder karakter Lovers

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:40

Heel erg jammer dat hij er niet meer is.
Het was toch wel ons groote voorbeeld van een super all-rounder.

Ik heb zelfs een breyer van hem

Afbeelding
Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:08

Daar zou ik maar zuinig op zijn...(of je moet hem kwijt willen?)
De komende dagen zullen er hoge bedragen voor dit model op Ebay betaald worden. Is met ieder Breyer portret zo waar het paard dat model heeft gestaan komt te overlijden.
Aangezien paarden pas op latere leeftijd door Breyer vereeuwigd worden spreekt met ook weleens van de Breyer vloek als er weer een bekend paard is overleden...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:26

Cassidy schreef:
Hmmm, er zijn meer paarden die een intelligentie tonen die bijna menselijk is. Een aangeleerd truukje is weer een heel ander verhaal.

Maar toch he ... er zijn heel veel paarden die je nooit zo gek kunt krijgen dat ze een kantoor binnen gaan en zich daar neer laten zetten zonder de tent af te breken ... we hebben het hier op zijn minst toch over een enorm "trainbaar" paard!