[WN] Made In Holland geopereerd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Made In Holland geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:47

Zucht...........we hebben het achter de rug. Kobus heeft een paar weken geleden vastgelegen in zijn stal. Daar heeft hij in zijn worsteling de binnenkant van zijn sprong- gewricht verwondt. Aan het velletje was niets te zien, maar van binnen........... Ach gut auw, en mega- megadik!!!
Na het 2 dagen aangezien te hebben met veelvuldig koelen en rust, vond de dierenarts het tijd worden om naar de kliniek te komen voor foto's en het draineren. De druk moest van het gewricht af! 3 weken lang elke vrijdag braaf naar de kliniek om het drukventieltje open te zetten en bloed en vocht te laten weglopen en antibiotica in te spuiten. De laatste keer was de druk al compleet van het gewricht af en zouden we rustig aan met hem gaan stappen aan de hand en als hij rustig was, mocht hij de paddock wel in voor een frisse neus.
Dit ging een kleine week goed, totdat ik een telefoontje kreeg dat Kobus opnieuw met een mega- dikke sprong stond. De dierenarts schrok enorm van die acute dikte en samen hebben we besloten dat het tijd werd voor een operatie waarbij het gewricht helemaal gespoeld zou worden en er gekeken werd wat de inwendige schade verder was, wat niet op een foto zichtbaar is. De DA was in eerste instantie behoorlijk pessimistisch en vreesde permanente schade Huilen , wat neer zou komen op blijvende onregelmatigheid door een stug gewrichtskapsel om zijn sprong door littekenweefsel.

Vandaag was het zover. Vanmiddag is Kobus op tafel gelegd en konden ze me eindelijk vertellen wat ze aantroffen.
Het gewrichtskapsel was gesloten (al geheelt?) maar ín het gewricht zat veel irritatie door bloedklonten en ander wondtroep. Ze hebben alles schoongespoeld en gespoeld en gespoeld en........nu is het prachtig schoon, !

We hebben nog een hele revalidatie- periode voor de boeg, maar volgend jaar kunnen we dan eindelijk eens naar de wedstrijden toe!!!
De dagen voor de operatie heeft het me 2 kilo stressvet gekost, dus ik ga mezelf trakteren op een lekker gebakje morgen!!!! OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:05

Ach gut
wat een spanning zeg.
sterkte met hem en met jullie.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:10

goh,joh,kan me voorstellen dat je wat kolo's kwyt bent.
genieten van je gebakje,en dat kobus maar voorspoedig mag herstellen OK dan!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:17

God Zij Dank!! Ik ben heel erg blij en opgelucht voor je!!

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:18

he he zeker een zware spanning die nu van je af is gevallen!!!!!!!!straks mag hij heerlijk naar huis en kan je samen revalideren en een nog betere band vormen saampjes OK dan!
straks ben je onverslaanbaar met je kleine kobus op de shows

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:20

Wat een nare situatie zeg, hopenlijk komt alles weer snel goed met hem.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:25

jojo schreef:
he he zeker een zware spanning die nu van je af is gevallen!!!!!!!!straks mag hij heerlijk naar huis en kan je samen revalideren en een nog betere band vormen saampjes OK dan!
straks ben je onverslaanbaar met je kleine kobus op de shows

Appelgebakje doen??? Jij hebt zalige koffie............... OK dan!

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:29

Karen wat heerlijk om te horen dat het niet zo erg is waar je bang voor was! Ik heb vanmiddag ook onwijs veel goede vibraties naar Kobus gestuurd en ben heel blij met dit nieuws. Geniet jij morgen maar lekker van je gebakje want je heb het verdiend! Vingers aflikken
En voor Kobus natuurlijk een heel voorspoedige revalidatie gewenst. Ach gut

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:47

Goh wat fijn dat het gewricht nu schoon is en de revalidatie kan beginnen!!
Heel veel sucses ermee, ik zal voor jullie duimen!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:51

Ook ik heb de hele dag aan je gedacht. Super om te lezen dat het goed gaat komen!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:55

Tjee, jij hebt er vast 200 grijze haren bij Scheve mond ! Wel fijn dat ze nu weten wat het was en dat het euvel verholpen is. Veel beterschap voor de arme ziel!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 22:05

Tadaaaaaaaaaaaaaaa, dat verdient een nieuwe avatar!!! Bedankt voor jullie lieve woordjes, dat doet een mens goed!!!! Nu kan ik ook die dosis fibraties plaatsen die mij vanmiddag kippevel aan het bezorgen was, OK dan! Hyper! , BoktFibraties!!!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:45

Sterkte!! Vriendjes zijn?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 04:27

Oooooo wat een vrezelijk goed nieuws!! Wat goed joh, ik ben erg, erg blij voor jullie. Lange weg te gaan maar je weet waar je het voor doet!! OK dan!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 06:49

O wat zul je opgelucht zijn! Héél véél succes met revalideren van je knul.

=^.,.^=

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:16

O FlyingHigh, wat ik vergeet te melden, jou Avatar.....die is echt om te kwijlen Kwijl zo mooi!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 07:21

Ods schreef:
O FlyingHigh, wat ik vergeet te melden, jou Avatar.....die is echt om te kwijlen Kwijl zo mooi!!

In mijn profiel is de avatar op fotogrootte, dan is ie nog veeeeel leuker, hihihiiii...............

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:43

nare situatie maar wle lekker om te horen dat het toch iets minder erg is he?
ik wens jullie heel veel beterschap toe komende tijd hoor!

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:59

Wat een knoop in je maag zal jij hebben gehad. Vreselijk als je niet weet waar je aan toe bent.
Ik ken een soortgelijke situatie van een paard van een kennis van me. Is allemaal weer helemaal goed gekomen. Dus toi, toi, toi Ach gut !

Marjan

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:01

Jemig wat heb ik in spanning gezeten.
Gisteravond kon ik niet op Bokt, nu start ik het op, zie dat ik 3 PB's heb maar geen nieuws van FH......mijn hart maakt een sprongetje.....het zal toch niet waar zijn dat hij er niet meer is en FH te verdrietig is om nog te schrijven.....

MAAR gelukkig staat er een berichtje op het forum!!!!!!! Wat ben ik blij en opgelucht!!!!
Gelukkig is het allemaal heel goed afgelopen en gaat het nu de goede kant op. Geef hem een dikke knuffel en neem niet alleen een gebakje maar ook een dikke borrel!! Vriendjes zijn?

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:40

Wat fijn dat alles zo goed afgelopen is!
Inderdaad een gebakje is wel op zijn plaats nu

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:51

FlyingHigh schreef:
In mijn profiel is de avatar op fotogrootte, dan is ie nog veeeeel leuker, hihihiiii...............

dat tongetje!!! Vingers aflikken echt gaaf!!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:42

Wat een geluk bij een ongeluk toch weer.
Ook al duurt het revalideren lang ben toch erg blij voor je dat hij de oude weer kan worden.

BTW inderdaad echt een foto om van te kwijlen Tong uitsteken

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:47

Ha die Karen! (ik weet het nu he?! Knipoog )

Mooie avatar, geweldig paard en natuurlijk ontzettend goed nieuws!Bij de weg; als je dan binnenkort (weer) wedstrijden gaat rijden heb ik nog wel een mooi pleasure-hesje voor je! Tong uitsteken

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:05

FlyingHigh schreef:

Inderdaad!!! SUPER foto!!! Maar eh.....hij steekt wel zijn tong tegen mij uit Verward Haha!