[WN] Hebben 'we' behoefte aan een Jeugd WN (JWN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is er behoefte aan een Jeugd WN ??

Poll eindigt op

Ja
31 (35%)
Nee
35 (40%)
Maakt me niet uit
21 (24%)

Totaal aantal stemmen: 87

DubbelFun

Hebben 'we' behoefte aan een Jeugd WN (JWN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:37

Enige tijd geleden is door Bart een aantal nieuwe fora in het leven geroepen speciaal voor de jeugdigen onder ons.
Ten eerste omdat de jeugd daar blijkbaar behoefte aan had en ook de 'ouderen' hadden hier om hun eigen redenen wel oren naar.
Nu is mijn vraag of er voor zoiets op WN ook behoefte bestaat.

Items kunnen direkt daar geplaatst worden of door Anya of mij (evt.met link) vérplaatst worden al naar gelang het onderwerp.

Het is duidelijk niet de bedoeling om de jeugd hier te weren, net zo goed als het ook niet bedoeling is dat 'de oudjes' niet op JWN zouden mogen komen.

Deze Poll blijft 10 dagen geldig.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:39

ik heb gestemd op Maakt mij niet uit... Lachen
omdat het me ook echt niet veel uitmaakt... Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:55

Ik vind van niet. Jong kan van oud(der) alleen maar leren.
Maar als ik sommige reakties zie op "domme" vragen, begrijp ik direkt dat de poll op dit moment uitslaat naar de ja. Dat soort vragen wekt blijkbaar erg veel irritatie op bij mensen die Bokt als een soort van eigendom beschouwen.
Ik zie het trouwens dan ook gebeuren dat de jonkies op die afdeling commentaar krijgen van de oudjes.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:55

Hmm nee niet nodig?
Waarom?
Western is western en meestal zijn de vragen, maakt niet uit of ze door
jong of oud zijn gesteld, handig voor iedereen op het WN forum.

Logisch is het idd met foto's enzo, omdat je anders op ITP allemaal foto's
van vriendinnen enzo krijgt, wat nu niet meer het geval is. Maar voor WN
zie ik eigenlijk het nut er niet van in?

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:36

jawel wat er is een heel categorie daarin hoor jeugd enzv.
Ik heb JA gestemd.Lachen

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:47

nee, ik niet, ik vind al dat er zoveel subfora's zijn, op zich niets mis mee hoor Knipoog maar als je het overdrijft wordt het te overzichtelijk.

en het gaat toch prima zo???

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:50

Dat maakt me echt niets uit. Misschien dat anderen het fijn vinden als sommige onderwerpen in een jeugdforum worden geplaatst. Misschien is het wel leuk voor de jonge westernruitertjes onder ons.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:05

ik vind het zo al leuk en het is waar dat jeugd van oud leert maar zeker ook andersom! ik heb voor Ja gestemd om dat het leuk is om jongeren onder elkaar op een forum te hebben

groetjes leanne

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:11

Mijn zusje is 9 die vind dat vast wel leuk dus heb ik JA gestemd Lachen

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:27

Ik heb ja gestemd. Het lijkt mij net als leanne wel leuk om (western) jongeren te leren kennen enzo. Maar ik blijf ook op de gewone WN komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:54

gentille schreef:
nee, ik niet, ik vind al dat er zoveel subfora's zijn,..?
Je kunt tegenwoordig in je profiel zelf kiezen welke fora je wel en niet wilt zien op je Bokt-voorblad.

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:15

Ik vind juist de kracht van het Bokt WN forum dat het er één is. Bij andere western forums is het erg opgesplitst, en moet je in vijf plaatsen kijken wat de western nieuwtjes en discussies zijn. Hier klik je als als western geïnteresseerde op [WN] en je ziet alles wat er speelt.
[JWN] zou de eerste afsplitsing zijn en ik zou dat jammer vinden. Het dus nee gestemd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 07:36

Dit is volgens mij het enige deel van Bokt waar je geen 'last' hebt van jonge gebruikers. De jonkies die hier komen zijn doorgaans niet vervelend met BrEzAhTaAl en andere onzin, en ik ben godzijdank ook nog geen westernhamsters tegengekomen.
Het jonge spul dat hier komt is wat mij betreft van harte welkom.
Ik heb dus op 'maakt me niet uit' gestemd, want ik wil de jonkies ook niet in de weg zitten als zij zelf wel een aparte westernafdeling willen hebben.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:28

Ik heb op ja gestemd.
En denk ook dat je de jeugdige onder ons, op eigen niveau, met de frisse kijk die zij ook vaak hebben, onderling met elkaar moet laten communiceren.
Vooral de jeugdige onder ons, die wedstrijd gericht rijden, of daarmee bezig zijn, zal voor sommige oudere hier op Bokt een verademing kunnen zijn, om te lezen, hoe het is om deze mooie tak van sport zonder een emotioneel vol geladen kruiwagen, te kunnen bespreken en vooral te relativeren.
Ook denk ik dat Bokt dan misschien wel een goedvet meisje en jongen zou kunnen verwachten, op dit forum.

Groetjes Peter Vet. OK dan!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:53

Het maakt mij geen bal uit. Dat heb ik ook gestemd Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:21

Nee, ik vind het niet nodig, ik ben 17 en voel me hier prima thuis, al is het misschien leuk voor de 'echte' jeugd (oei nu voel ik me oud Tong uitsteken).

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:55

Ik vind 17 ook jeugd Knipoog

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:44

ik dacht al Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:59

Dan is het volgens deze jeugd dus niet nodig Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:51

Zoveel jeugd is er toch helemaal niet?

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:05

XoNo schreef:
Zoveel jeugd is er toch helemaal niet?

Ik weet het niet maar misschien komt er meer jeugd als er een jeugd WN is?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:36

Waarom alles splitsen?

Djeezus straks nog jeugdhuiskamer en jeugd fokkerij en afstamming!

Laat het Western nou maar Western. De "Jeugd" wat hier komt heeft meestal ook wel goede ideeen dus waarom splitsen?

Waarom dan niet bokt.ml en jeugdbokt.nl ? Verward

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:24

Ik heb ook nee gestemd , je kunt altijd van elkaar leren en er bestaan geen domme vragen...
Als je iets op wilt splitsen zou ik een aparte western toppic openen voor alles wat te koop is ( paarden , uitrusting )

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:37

Ik heb op 'nee' gestemd. Volgens mij hebben ouderen hier geen 'last' van jongeren en andersom. Maar misschien dat er onder de jeugd wel een behoefte is aan een eigen stukje western-bokt??

Citaat:
De jonkies die hier komen zijn doorgaans niet vervelend met BrEzAhTaAl en andere onzin

Dit soort verschijnselen komen op het Western forum inderdaad weinig voor en wat betreft begrijpelijk taalgebruik kunnen ouderen soms ook nog wat van de jongeren leren. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:04

GoedVetMan schreef:
Ik heb op ja gestemd.
En denk ook dat je de jeugdige onder ons, op eigen niveau, met de frisse kijk die zij ook vaak hebben, onderling met elkaar moet laten communiceren.
Vooral de jeugdige onder ons, die wedstrijd gericht rijden, of daarmee bezig zijn, zal voor sommige oudere hier op Bokt een verademing kunnen zijn, om te lezen, hoe het is om deze mooie tak van sport zonder een emotioneel vol geladen kruiwagen, te kunnen bespreken en vooral te relativeren.
Ook denk ik dat Bokt dan misschien wel een goedvet meisje en jongen zou kunnen verwachten, op dit forum.

Op het moment dat Western gesplitst wordt in een Jeugd en een Ouderen gedeelte, zal een groot gedeelte van de bokkers niet gericht het Jeugd Western jeugdforum opzoeken, mijzelf inbegrepen. Dus de het door jou beoogde leermoment gaat helaas niet de resultaten opbrengen die je ervan had verwacht.

Voor de goede orde, ik heb ook gedacht om op "ja" te stemmen. Maar dan meer omdat ik me loop te ergeren aan de bokkers (en dan toch voornamelijk de jeugd) die denken met een goedkoop westernzadeltje van de zadelmarkt en door rijden met een los teugeltje "aan western te doen". Echter: de jeugd is de toekomst. En als we deze weren (bewust of onbewust door hun eigen forum te creeeren) en ze het contact verliezen met de echte sport, zullen ze nooit over dat stadium uit groeien.
Het aantal kinderen in de western dat wedstrijdgericht rijdt is in mijn ogen te verwaarlozen, en niet voldoende om daar een eigen forum voor op te richten.

Mijn conclusie: één forum houden. Niet splitsen dus.