Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).
) met de pony was ik Z-springen (wat ik toen veel leuker vond als dressuur
) met een andere pony (en wat later) heb ik het nog tot M-dressuur gered.
) we hebben daisy dus van dressuurpaard omgeschoold naar westernpaard en ik moet zeggen dat lag haar veel beter dan dressuur
ik heb eerst dressuur gereden klasse m daarna heb ik nog gesprongen mijn paard kon het beter als ik moet ik zeggen
heb nog in een viertal gereden voor een korte tijd was ook niet zoeen sucses ging altijd aan de kleter in de proef samen met een vriendin van mij
we verklooiden altijd de boel wel zielig voor die andere natuurlijk die wel brave paarden hadden,ben voor tien jaar terug begonnen met western rijden in 1994 in hazerswoude bij jan trel daar heb ik ongeveer anderhalf jaar gereden en toen zijn we naar rieki yong gegaan heb daar iedere maand cliniqe gereden toen liep ik naar een jaartje of wat tegen mijn paardje aan die heb ik in assendelft gekocht was helemaal western gereden heb hem nu al weer 5 jaar, het is geen quarter horse maar alle knoppen zitten erop wat western rijden betreft heeft bij de wran mee gedaan aan de kampioenschappen bij de jeugd en was met marisca toen 2 de op de kampioenschappen het is een mix met new forest x nimmerdor x matchim engelsvolbloed dus heb er een hele ruk op zitten en onder tussen eelt op mijn reet
ja ik rij ook al zo'n 35 jaar wat lang alweer maar goed ben begonnen als meisje van 12 met het verzorgen en rijden van paarden die voor de recreatie ritten werden gebruikt heb ik gedaan tot we weer van camping veranderde. Want deze paardenstonden in Kaatsheuvel waar we elke weekend naar toegingen en waar ik steevast elke dag bij de paarden was. Daarna ben ik er een poosje uitgeweest tot na mijn trouwen en toen begon het weer te kriebelen en ben ik op een manege gaan rijden ook wedstrijden gedaan op manege paarden tot L2 niveau. In 1980 heb ik een demonstratie gezien van Henk van Amstel en ook andere ruiters en dat was me eerste kennismaking met western rijden, maar pas in 1990 ben ik echt western gaan lessen bij Peter Simons. In 1994 hebben we onze QH merrie kunnen kopen veel gereden en uiteindelijk ben ik gaan wedstrijd rijden voornamelijk Pleasure maar ook af en toe trail gereden.Eerst bij de beginners gereden en daarna bij de amateurs waar ik ging starten nadat ik bij de nederlandse kamipoenschappen had meegedaan en tot de trots van mij en mijn merrie de 7e plaats behaalde. Nu rij ik momenteel geen wedstrijden meer omdat mijn merrie niet meer de jongste is , ze is namelijk al 20 jaar en dan wil ik haar die strestoestanden niet meer aandoen, misschien in de toekomst weer als ik weer een jong paardje kan kopen of paarden van een ander mag uitbrengen. Dit was het wel zo'n beetje , het is wel een erg lang verhaal geworden hé maar vond het toch leuk om het te vertellen, groetjes van Reki
ik heb 2 jaar 'dressuur' gereden en gesprongen en ik rijd nu 7 jaar western waarvan hoofdzakelijk reining en trail. ik pik ook regelmatig een wedstrijd mee, eerst op de manege paarden en later op mijn eigen dravertje. die heb ik moeten verkopen en ik heb nu een quarter veulen van 4 mnd (reining gefokt) en een quarter merrie van 6 die ik start in trail en hm. hier rijd ik ook mijn lessen op...al weer 3 jaar