ik hoor vaak van mensen dat ze dan nog te jong zijn om "echte" gebreken te hebben.
dit is ie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gera schreef:Let dan ook goed op hoe hij zich naar jou toe opstelt. Een beetje nieuwsgierig is nooit slecht, maar ik ging bij een paardje kijken die meteen aan mijn haar zat en meteen zijn snoet in mijn gezichtsveld duwde. Wel een beetje een dominant ding dus. Als hij dat al doet terwijl hij je pas een paar seconden geleden voor de eerste keer heeft gezien...
jackie schreef:of hij is gewoon nieuwsgierig en aanhalig. als je bij mijn paarden op visite komt word je ook gelijk besnuffeld en zitten ze zowat bij je op schoot. dat zie ik in ieder geval liever als paarden die niet in mensen geinteresseerd zijn.

Sugarmiss schreef:Alles mag dan nog in de groei zijn, bepaalde afwijkingen en bot'woekeringen' kunnen al wel gekonstateerd worden.
Dus kwaad kan het nooit.
dusse.. kan hier meteen een passend antwoord op geven. Je kunt veulens Röntgenologisch wel laten keuren, maar ieder veulen heeft ooit botwoekeringen gehad. Dit wil niet meteen zeggen dat dit leidt tot een ziekte. De ossificatie is namelijk nog volop bezig (botmineralisatie), waardoor de botwoekeringen vanzelf helen. Verder kunnen heel duidelijke afwijkingen wel waargenomen worden, maar het verschilt per afwijking of al meteen te zeggen is of dit blijvend is. Moeilijk dus. De vrouw die het vak gaf is dierenarts en ik geloof dat die iets zei van dat je beter tot na het eerste levensjaar kan wachten eer je een beetje zekerheid hebt (ook dan is het nog niet helemaal vast te stellen aangezien de botgroei nog in grote mate plaatsvindt tot het derde à vijfde levensjaar). 

Redneck"]
@Cassidy: Wie zegt dat Noisy een hengst wil? Ze is op zoek naar een jaarling, over het algemeen zijn die nog niet geruind.
[/quote]
Dat maak ik hieruit op:
[quote="noisy schreef:de merrie spreekt mij het meest aan omdat ik met haar ook nog eens kan fokken en het is makkelijker met weidegang enz...