Waarschijnlijk had ik als naieveling gedacht dat het een heel vervelend paard was ofzo, als hij superkort aangebonden had gestaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

van een ItaliaanCitaat:Op 2001-10-22 22:55, schreef Marianne:
de bedoeling is dat de paardenhoofden heel hoog "opgetakeld" worden. Zo zetten ze die beestjes dan een paar uur tot zelfs de hele nacht vast. Als ze eenmaal los zijn, zijn ze zo blij dat ze hun hoofdjes mogen laten hangen dat ze mooilaag lopen.

Maarre...hopelijk realiseer je je wel dat ook de meeste western ruiters het welzijn van hun paard voorop hebben staan en dat bepaalde rare dingen heus niet typerend zijn voor de western sport...heeft namelijk niks te maken met welke vorm van sport dan ook. Citaat:Op 2001-10-23 17:38, schreef vikki:
ik zou zelf eerst de eigenaar aanspreken voor ik het paard los zou maken, je weet immers niet waarom een paard (zo) vast staat...als de eigenaar een goede reden heeft zou ik de respecteren

Maar ik blijf er bij dat je niet alles zo zwart/wit kan zien...wie weet komt een eigenaar met een beredenering op de proppen dat je jezelf af gaat vragen wat nou beter is...ik weet niet...maar ik blijf er wel bij dat ik persoonlijk toch in 1e instantie op zoek zou gaan naar de eigenaar. Citaat:Op 2001-10-23 19:05, schreef seapy:
Ik ben in 1999 op de futurity in Amerika geweest. En wat je daar ziet is echt niet te geloven, daar is nederland kinderspel bij.
) gebeurt het tenslotte ook... nou dank je. Ik hoop dat wij wijzer zijn en de sport gezond kunnen houden.