rupsie schreef:ik ben dus enorm bang om weer te schrikken.
Dat is dus ook mijn probleem, in de omgang maakt het me niet uit, alhoewel ik liever geen paarden boven de 1.60m heb
Voor de wagen maakt het me ook niet uit, maar erop. Op de een of andere manier ben ik dan toch ineens weer heel erg bang,. Ik had een fjord die supereigenwijs was, wilde hij links, ging ie links, maar dat kon me niets schelen. Maar deed hij een zijpasje of een huppeltje, dan trok mijn maag 3-dubbel samen.
Ik denk dat dat toch de angst is om opnieuw te vallen en die angst ben ik dus nog niet kwijtgeraakt.
Uiteindelijk heb ik besloten mijn fjordenbaal te verkopen. Ik durfde voor geen goud buiten te rijden met hem en om hem nu de rest van zijn leven alleen in de bak te laten lopen vond ik ook niet echt leuk voor hem. Ook niet voor mij trouwens, ik ben een echte recreatieruiter. Als ik weer ga rijden, wil ik gewoon lekker het bos in kunnen.
Of dat er ooit nog inzit? Ik weet het niet. Ik zit er nu over te denken om toch weer op de manege te beginnen, ook omdat je daar op verschillende paarden rijdt.
Nu eerst nog de moed vinden om een afspraak te maken