Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Ik snap je peobleem niet, je hebt een pony, je staat op een westernstal waar westernles wordt gegeven ....
Ja je pony zal niet alles (meer) kunnen maar de basis western toch zeker wel?
speurneusc schreef:er zijn kleinere kids die met een gewone maat quarter beter rond komen dan een volwassene dus die anname dat ze nix te vertellen hebben ligt toch bij de training van het paard.
het is dat corona nu heerst anders eens contact opnemen met flaming star ranch in hamont, daar zijn div. kinderlesjes op de quarters/paints westernpaarden daar die je ook op de wedstrijdjes rond ziet komen.
Eva1975 schreef:Een engels gereden pony snapt best wel wat van de western hoor. Gewoon met de pony die ze nu hebben gaan lessen. De basis is toch hetzelfde.
Mijn zoon was ook iets van 8 of 9 toen hij op de mijne mee ging in de westernles ging super. En later met zijn eigen pony die redelijk ondeugend was heeft hij ook gewoon gelest.
eferiz schreef:Onali schreef:Ik snap je peobleem niet, je hebt een pony, je staat op een westernstal waar westernles wordt gegeven ....
Nou, deze pony is de afgelopen 20 jaar enkel Engels bereden, dus echt omscholen naar western gaat hem niet meer worden denk ik....
eferiz schreef:Onali schreef:Ik snap je peobleem niet, je hebt een pony, je staat op een westernstal waar westernles wordt gegeven ....
Nou, deze pony is de afgelopen 20 jaar enkel Engels bereden, dus echt omscholen naar western gaat hem niet meer worden denk ik....
superpony schreef:Elke pony kan western leren lopen. Toen onze zoon 3 was kreeg hij een shet. Pas rond zijn 5e werd het echt rijden en dat is dan altijd wel op de western manier gedaan.
De shet kon een paar kleine dingetjes, maar het gaat vooral om de manier van rijden, de omgang etc. Een pony hoeft niet per se hard te stoppen en te spinnen om western gereden te worden.
Ik had op dat moment een new forest van 1.42m die western gereden is. Vanaf zijn 10e werd hij wat te lang voor de shet en reed hij steeds meer de shet. Maar wij stonden ook op een western stal en hij heeft vaak genoeg op een quarter gezeten.
Op het moment dat je op een westernstal staat, krijgen de kids echt genoeg mee. Ze kunnen op een lespaardje misschien lessen en nog leuk spelenderwijs leren met hun eigen pony.
Ik zou als ze echt willen, ook voor een Quarter of paintje gaan. Nu een c-pony kopen is misschien ook maar voor een paar jaar en een kind past prima op ene Quarter.
Ik zou wel een beetje op het type letten. Mijn ene quarter ruin is echt behoorlijk breed en daar zal een kind niet fijn op zitten. Maar zijn zus is een prima modelletje. Ong 1.45m en niet te breed.
En anders een tijdje delen. Ze hebben de pony nog om spelenderwijs bezig te zijn en kunnen op jouw paardje lessen. Pas als ze serieus zijn kan je dan een passend paardje zoeken.
Wij hebben de shet nog steeds, nu 20jr later. Die is later voor de sulky geweest en is nu ong 25. Hij kon overigens een stopje, back up, wissel, monsterlijke roll backs en klein beetje spinnen. Meeste op zit gereden.
Dat heeft echt heel wat bloed, zweet, tranen en honderden valpartijen gekost, maar zoonlief was hem erg trouw en heeft hem alles geleerd. Zelfs ooit een hoog bod erop gehad vanwege dat alles toen zoonlief wat lang werd. Onwijs veel samen buiten gereden en vooral veel lol gehad.
capopjekop schreef:Ze zijn er wel want ik ben ze tegen gekomen. Zelf heb ik mijn pony omgeturnd van Engels naar western en zij is 136. Mijn pony had dat snel door. De basis lijkt sowieso al veel op elkaar dus met goede les zouden ze best de basiswestern kunnen op hun eigen pony.
Eilinora schreef:Kijk bij een volgende pony eens naar een welsh sectie C of D.
Stevig gebouwde pony's in de C en D maat, harde gezonde benen en zeker geschikt voor western werk.
Zijn soms net mini quarters.
Western is niet een alledaagse rij discipline zoals dressuur of springen dus een al in western beleerde pony is gewoon heel moeilijk te vinden
quarterH schreef:[ [url=m/oXy37m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je kan beter een brave (kleine) quarter voor ze kopen dan een pony. Veel (reining) quarters zijn tussen de 137-150 dus qua maat geen probleem. De dochter van bij ons op stal heeft een (lieve) shet en rijd wel eens op de quarter die ik rijd. Nou, op die quarter heeft ze veel meer te vertellen (en ook meer plezier aan) dan aan die pony...