Skinny jeans en western laarzen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:31

En dan heb ik het over rijkleding :+
Naar aanleiding van dit topic: [WN-AM] Western laarzen smaller maken?

Ik lees op Bokt her en der altijd wat over het feit dat je je skinny jeans echt niet in je laarzen kunt dragen tijdens het rijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik het in mijn omgeving best nog wel vaak zie.
Is dit nou echt zo'n grote no-go? Of is het meer persoonlijke voorkeur?
En als het echt niet kan, waarom dan niet?

Moet eerlijk zeggen dat ik zelf eigenlijk altijd of skinny jeans, of broeken met rechte pijp draag, dus ook naar stal. Rij op dit moment niet, want paard staat al een lange tijd met een overbelast been, dus sta er eigenlijk ook nooit bij stil wat ik zelf doe.

Brand los!
Laatst bijgewerkt door Susannah92 op 30-09-15 13:46, in het totaal 3 keer bewerkt

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:38

Je moet toch zelf weten wat je draagt ? Ik doe het ook regelmatig, maar draag ook gerust kaplaarzen of sneakers en als het koud is rijd ik met mijn skibroek.....met laarzen ;-)

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:39

Ik vind het wel kunnen hoor..
Als het maar niet een lichte spijkerbroek is of een witte, met van die hoge nepleren zwarte laarzen. :+

Edit; goedemorgen, je hebt het over rijkleding :')

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:40

No offense en heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar hoe kan je nu de pijpen van een échte skinny jeans óver je laarzen doen?
Dat lukt mij soms al niet met gewone jodphurs :+
Je broek over je laarzen lijkt mij in geval van een skinny jeans echt een heel raar (en wellicht ook zeer oncomfortabel) zicht :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:41

nee gewoon broek in je laarzen. Ik vind het niet raar staan maar kan me eerlijk gezegd niet schelen als het wel zo is.

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:42

Hahaha, ik heb het inderdaad over rijkleding :P

Las net een ander topic waarin letterlijk gezegd werd dat je broek over je laarzen hoort te paard, maar ik zie toch regelmatig mensen die hun broek in hun laarzen dragen. Nu vraag ik me af of dat persoonlijke voorkeur is, of zo'n heerlijke ongeschreven westernregel.

Omdat ik zelf eigenlijk geen bootcuts in m'n kast heb liggen gaan mijn broeken ook standaar half op, half in m'n laars. Maar goed, ik loop al een maand of wat met m'n sneakers op stal, dus ja :')

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:44

Ik vind die jeans met wijde pijpen juist een echte no-go. Je skinny jeans in je laarzen ziet er echt niet verkeerd uit. Het heeft denk ik met smaak te maken.

Doe gewoon wat jij het prettigst vindt zitten.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:47

Ik heb in een topic met de vraag wat te dragen bij een western fotoshoot dus écht de wind van voren gekregen toen ik het over skinny jeans had. Hoe durfde ik het in mn hoofd te halen skinny jeans bij western te dragen. Nu ben ik het er ook wel mee eens dat het niet het ultieme western plaatje is, maar goed...

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:50

Mijn bijrijdpaard stond tot voor kort op een grote westernstal, en daar werd het zo ontzettend veel gedaan :+ Echt door bijna alle dames.
Alleen met wedstrijden niet nee. :+
Fotoshoot kan opzich wel, ligt eraan of je echt een profi western uitstraling wil, dan niet. Gewoon kiekjes voor de "leuk" kan het imo prima hoor.

Ik vind het fijner zitten eerlijk gezegd. Geen opkruipende broekspijpen *\o/*

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:51

In het dagelijks leven draag ik ook dikwijls skinny jeans, in laarzen of met enkellaarzen. Een echte skinny krijg je niet over je laarzenschachten, of moet ernstig stretch zijn en dan zit 't rampzalig. Dus gewoon er in doen, who cares?
Ik rij geen paard met de skinny jeans, daar heb ik rijbroeken voor.

In de western schijnt het gebruikelijk de rijbroek óver de laarzen te dragen (maar dat zijn geen skinny broeken, maar bootcuts).

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:52

behalve dat ik het geen gezicht vind, vind ik het ook echt niet lekker zitten. Gewone rijbroek dragen die over je laarzen gaat dus.

ApWi

Berichten: 254
Geregistreerd: 30-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:58

Vind het altijd zo zonde western laarzen onder een broek, de meeste hebben zo'n mooie opdruk op de schacht wat je dan niet meer ziet als het onder een broek zit..

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:44

Ik draag ze lekker in mijn laarzen, meestal regular of bootcut. En of het nu in is of niet, ik doe wat ik wil, vind dat het lekkerst zitten (misschien ook omdat ik smalle beentjes heb? Geen idee :)

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:06

Ik had mijn broek juist altijd in mn laarzen, eroverheen vind ik dus geen porum.......

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:18

Ik heb de broekspijpen ook altijd in de laarzen. Boeit me echt helemaal niks wat anderen daarvan vinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:23

Ik draag mijn broek lekker in mijn westernboots.
Dan blijft mijn broek tenminste ook "schoon" als ik ga uitmesten, in de modder stap of wat dan ook, ipv dat de nattigheid opkruipt via mijn broekspijpen. Die hoge schacht is toch om je broek te beschermen? :+ En ik vind het gewoon leuker staan en lekkerder zitten.
Zou ik op wedstrijd gaan (hahahaha nee nooit dus! :+ ) dan zouden de broekspijpen mooi over de laars, goede lengte etc gewenst zijn, hooggesloten bloesjes en lange mouwen etc.
Degenen die zo hard roepen kan niet, mag niet, is geen western, hoort niet tja, daar moest ik in het topic van MorganeR idd ook wel een beetje om lachen.
Ik vind het een beetje dezelfde discussie als hoort een shirt/bloesje in of over je broek? De kraag van een bloesje in of over je colbert?
Het antwoord imo: Wat JIJ wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-15 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:30

Ik vind het altijd echt super onlogisch dat mensen een fortuin uitgeven aan mooie laarzen en dan vervolgens hun broek er over heen trekken zodat je alleen nog een puntje van de teen ziet, maar het zal er wel bij horen. Net als dressuurruiters die in hun super hippe broek en bij paard passend shirt de hele dag op jodhpurs rondrennen met lelijke geblokte sokken tot hun oksels opgehesen over de broek :') .

Ik vind het vaak trouwens ook praktischer om je broek in je laarzen te hebben bij de paarden omdat anders het uiteinde van je broekspijp soms net in de modder hangt /3

Love2sk8
Berichten: 421
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:38

want een broek over je laarzen staat mooi ofzo :') vind t echt geen gezicht...
ik heb meestal alleen jodphurs aan..

_Zsazsa_
Berichten: 4486
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:55

Ojee naar aanleiding van mijn topic :=
Ik heb nu toch een bootcut broek besteld omdat ik de laarzen over mijn skinny's dus echt niet fijn vind rijden. Ik vind bootcut niet echt mijn ding, maar als het fijner zit wil ik het best proberen.

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:58

ApWi schreef:
Vind het altijd zo zonde western laarzen onder een broek, de meeste hebben zo'n mooie opdruk op de schacht wat je dan niet meer ziet als het onder een broek zit..


Precies dit!

Ik vind het ook nog mooier en veel praktischer dan onder je broekspijpen :j

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:02

Ik heb voor het rijden een bootcut jeans maar die zou ik dus nooit gewoon overdag dragen, kwestie van smaak haha. Maar ik vind het met rijden wel prettiger zitten, omdat mijn eigen skinny jeans niet perfect zit en dus een beetje schuurt

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:06

Skinny's verdwijnen binnenkort toch, dus probleem opgelost :+

Eerlijk is eerlijk, ik vind dat het niet 'hoort', maar doe het zelf ook.
Waar ik het trouwens voor het eerst heb gezien, dat iemand zijn broek in de western laarzen deed, was op een working cow ranch in Arizona :D
Dus misschien moeten we allemaal maar gewoon doen wat we zelf prettig vinden?

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:09

Tja het ligt nogal aan het doel van een fotoshoot he? Wie zijn paard wil laten zien of een nieuw dekje oid zal het waarschijnlijk weinig uitmaken wat voor broek ze aan heeft.

Wil je je nieuwe showoutfit tonen dan is het net zo een dissonant als een jodhpur broek over je jodhpurs bij het showen van je nieuwste dressuuroutfit die voor wedstrijden bedoelt is.

Het hoor niet bij het gewenste plaatje voor de show, verder: who cares?

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skinny jeans en western laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:18

Sallandval je bent op het westerndeel belandt :+ bij dressuur hoort het in principe natuurlijk gewoon je broek in je laarzen.

Bij western officieel niet maar ik ben een enorme rebel }:) :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102544
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:21

Er is een reden waarom je je broek over je laarzen 'moet' dragen...had ermee te maken dat je dan niet bleef haken aan je zadel ofzo. Precies weet ik het ook niet meer maar het is tijdens het rijden veiliger om je broek er overheen te dragen.

Ik heb alleen maar skinnys dus draag ze in mijn laarzen...wil wel op zoek naar een mooie bootcut broek want ik vind het wel fijner zitten...