Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voor les oid Paulette Zorn, Alida van dr Hof (die zit in Oostwold vlak bij Winschoten, dus net geen Drenthe meer).
Ik zeg doen, komt er eindelijk wat meer western volk in het noorden/oosten. Misschien kan je inderdaad ergens eens een proefles nemen om te kijken of je het wel echt leuk vind
[HK] Cowgirls in opleiding!

Mijn IJslander heeft gelukkig een lange rug, oud model IJslander xD Daarnaast heb ik nog niet zo heel lang een nieuw ijslander zadel.
Als ik wat lessen ga nemen gaat het sowieso op een ander paard dan mijn eigen paard gebeuren. Als ik weet of het me ligt dan misschien kijken of het met mijn eigen paard kan.
.
), dan zie je vanzelf of dat zou aansluiten bij de manier waarop je Gydja kan en wil rijden.
vind het alleen een beetje lastig uit te leggen. Mijn paard loopt wel nagevelijk alleen niet zo diep. Ze gebruikt haar lijf verder goed, tot de val die we gemaakt hebben waardoor ze de verkeerde spieren ging gebruiken enz enz. We hebben er van alles bij gehad. Ze is een tijdje geleden nog door een osteopaat/fysiotherapeut bekeken die zei dat we weer mooi op de goede weg waren. We moeten in elk geval nog weer spieren gaan kweken. Mijn paard loopt ook niet met het hoofd hoog in de lucht als je dat misschien verwacht?
Bereid je er wel op voor dat je een hoop dingen gaat horen die je waarschijnlijk nog nooit eerder hebt gehoord.
Citaat:Maar we zijn hier niet om de blessure van mijn paard te bespreken. Ik ben me aan het oriënteren of western iets voor mij zou zijn en eventueel later ooit in de toekomst ook voor mijn IJslander.
Bedankt voor jullie reacties, nogmaals!
Maar dan leer ik ook weer beter met kritiek om gaan haha. Door dat jullie zo positief zijn over hoe goed ze wel niet is vind ik het nu zelfs eng 
die misvatting heb ik niet. Even om dat uit de weg te ruimen! Enkel een voorbeeld van een ding wat ik niet meer mag of in elk geval op het moment niet mag. Ik kan niet in de toekomst kijken dus ik weet niet hoe het herstel gaat. Ik heb en western clinic bijgewoond. Wel van af de zei lijn maar wat daar verteld werd leek meer aan te sluiten op wat ik zoek. Nu weet ik dat ook niet 100% zeker dus ik zal sowieso lessen moeten gaan volgend om dat te bevestigen.