[WN] vraagje over waarde paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:08

Vandaag te horen gekregen dat de paint hengst die ik helemaal top vind te koop komt.
Hij is 20 jaar oud, met papieren maar dat vind ik niet belangrijk.
Wat is een nette prijs voor hem?
Ik mocht wat bieden maar vind dat heel moeilijk.
Wie heeft ongeveer een idee waar ik rekening mee mag houden?

Ragdollcat

Re: vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:11

Wat kan hij allemaal?
Wat kan je er allemaal mee doen?
Wat is zijn stokmaat?
Is hij helemaal gezond en zonder ouderdomskwalen?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:16

Ragdollcat schreef:
Wat kan hij allemaal?
Wat kan je er allemaal mee doen?
Wat is zijn stokmaat?
Is hij helemaal gezond en zonder ouderdomskwalen?

Hij heeft in het verleden wel van alles gedaan maar dan interesseert mij niet.
Hij is tussen 1.50 en 1.55
En heeft wel wat kreupel gelopen in de zomer.
Maar ik heb mijn rug gebroken een aantal jaar geleden dus het blijft bij mij bij een beetje stappen en heel misschien op een goede dag wat draven en voor de rest tutten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:16

Is hij ook erg braaf? want het is een hengst vertelde je hier.

Ik persoonlijk, nu ik wat meer weet aan info. dat je hier gaf, zou er niet veel voor geven.

Mits het gezond is.............en goedgekeurd is door de dierenarts voor jouw eisen die je stelt aan het dier.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-02-15 19:21, in het totaal 4 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:17

Wat jij interessant vindt, doet er eigenlijk niet toe. Het maakt een plaatje voor wat hij waard is.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:19

Mizora schreef:
Wat jij interessant vindt, doet er eigenlijk niet toe. Het maakt een plaatje voor wat hij waard is.

Oke ja hij doet al jaren niks meer, hij staat gewoon te grazen en lief te zijn.
Dan zou ik dat moeten navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:20

Als het geen super hotshot hengst is die tig dekkingen per jaar heeft (en dat zijn nauwelijks tot geen painthengsten in NL), dan lijkt mij dat het in ruil voor een goed tehuis meer dan genoeg is. Bosje bloemen misschien..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:21

Waarom liep ie kreupel?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:22

Ragdollcat schreef:

Super lief hij staat tussen 2 merries die ook verkocht worden, maar ik wil er echt 1 tussen de 80 en schijndood :) En dat is hij.
De merrie paint is ook geweldig maar gezien mijn gezondheid past dit mij beter.
Hij is echt 100% betrouwbaar ik ken hem dan ook al wat langer.
Ik wil echt niet dat hij verkocht wordt naar een ander, daarom nu serieus aan het piekeren.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:23

Als hij verder goed gezond is en mooi om te zien, en event. braaf onder het zadel, zou ik zeggen : max. 1000 euro. Dan kun je er misschien nog jaren mee rijden en plezier van hebben. ( Heb zelf ooit een 10 jarige topdravershengst voor niks gekregen. Die heeft tot zijn 24e bij ons voor de wagen en onder het zadel gelopen.)

als hij vaker kreupel is, is hij veel minder waard vind ik. Hij kan dan alleen als weidepaard dienen.
Laatst bijgewerkt door dingogirl op 16-02-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:27

Hmmmm ik denk dat de eigenaar blij mag zijn dat hij goed terecht gaat komen.......tenminste als ie ervan af wilt..........

Rond de slachtprijs denk ik zo.........

Hij gaat je mogelijk nog wat aardig geld kosten aan dierenartsenkosten en of onderhoudskosten i.v.m. zijn ouderdom...........Hoeft niet zo te zijn hoor maar helaas, heel vaak komt het wel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:28

20, laatste jaren niks gedaan en toch kreupel geweest. Dan is de waarde om precies te zijn slachtprijs+emotie. Hoe hard dat ook klinkt.
Heel eerlijk gezegd mag iemand met een twintigjarige die er vanaf wil z'n handjes dichtknijpen dat 'ie er een fijn en blijvend huisje voor kan vinden. Daar kun je niet meer voor vragen dan 3 knikkers, een zelfgebakken appeltaartje en een blauwe kaars voor op tafel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:29

ironic__ schreef:
Ragdollcat schreef:

Super lief hij staat tussen 2 merries die ook verkocht worden, maar ik wil er echt 1 tussen de 80 en schijndood :) En dat is hij.
De merrie paint is ook geweldig maar gezien mijn gezondheid past dit mij beter.
Hij is echt 100% betrouwbaar ik ken hem dan ook al wat langer.
Ik wil echt niet dat hij verkocht wordt naar een ander, daarom nu serieus aan het piekeren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-02-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

500 a 800,-- met de belofte dat hij tot de dood goed gaat krijgen.

De rest is je eigen gevoel.
Wanneer je zelf een bod moet doen hebben ze zelf ong. Slachtprijs in gedachten.

2e bod kan dezelfde dag nog gemaakt worden als ze het afwijzen. Maar de kans is groot dat zij bij een ander er ook een schrijntje voor krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 16-02-15 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Max 500 en zeer goed tehuis zou toch geweldig zijn als je zo,n ouder paard kwijt moet

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:30

Hij is heel braaf en bomproef ook in zwaar verkeer.
Dat hij tussen de merries zegt genoeg denk ik.
Hij heeft als enige geen stal met een deur er hangt een balkje voor meer niet.
Ik heb 2 keer per week fisio dus ik kan ook niet dagelijks rijden, dat is ook mijn bedoeling niet.
Daarom dacht ik dat hij perfect bij me zou passen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:31

Ja, echt niet meer hoor.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:33

Ik heb hem op facebook ik zal hem vanavond eens aanspreken kijken wat hij zegt. Morgen ben ik bij hem thuis dan kijken of we tot elkaar kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:34

Succes!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:37

Ik volg even! Succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:38

Hmm een bosje bloemen eigenlijk. Vooral omdat je gezien zijn leeftijd er vanuit mag gaan dat je nog best wat medische kosten gaat krijgen. Heb je daar voldoende spaarpot voor?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:41

troi schreef:
Hmm een bosje bloemen eigenlijk. Vooral omdat je gezien zijn leeftijd er vanuit mag gaan dat je nog best wat medische kosten gaat krijgen. Heb je daar voldoende spaarpot voor?

Kijk zie je? dat is ook wat ik al zei (mogelijke extra kosten ivm zijn leeftijd), dus laat je niet gek maken door de eigenaar wanneer je erheen gaat.

Die weet dat je het dier dolgraag hebben wilt........

Ben heel benieuwd en wens je succes.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:43

troi schreef:

Het kost me niet veel hij komt thuis te staan, en als ik hem niet zou kunnen onderhouden had ik er ook niet over nagedacht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:25

ironic__ schreef:
troi schreef:

Het kost me niet veel hij komt thuis te staan, en als ik hem niet zou kunnen onderhouden had ik er ook niet over nagedacht.

Onderhoud is vaak ook niet het probleem, ik dacht meer aan de DA kosten. Een kliniek opname kost je zo 1000 euro. Dat hakt er vaak in. Is natuurlijk helemaal je eigen zaak, ik wilde het alleen maar aangeven :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:55

Snap je gevoel wel, maar zou er toch nog eens over nadenken.

Als hij kreupel is, kun je er hoogst waarschijnlijk niet eens op rijden. Weet je waar de kreupelheid vandaan komt? Als hij bijv last heeft van zijn rug, lig je er straks misschien af en ben je verder van huis.
Tutten en stappen is prima, maar als het paard pijn heeft, blijft ie misschien niet alleen maar braaf.

Ook voor een 20jarige brave hengst moet je ervaring hebben.

Een paard wat al even niet gereden is of problemen heeft, zit misschien ook niet zo fijn als voor jou wenselijk is. Je wil een paard wat sterk, vlak en in balans is.

Hij komt bij jou thuis? Alleen?? Dat is geen fijne oude dag als hij nu wel met andere paarden mag staan.

Als hij heeft gepresteerd, heeft gedekt en nog te rijden is, zal hij net even iets meer zijn dan de slachtprijs.
Moeten die mensen er echt vanaf? Is hij nog kreupel? Dan is gratis prima. Kun je uit jezelf een bloemetje geven.

Onze oudere merrie was bijna 21 dat we haar terugnamen voor een klein symbolisch bedrag. Maar we hebben wel in haar geinvesteerd en dagelijks kost ze net zoveel als een jong, gezond paard. Ze is enorm opgeknapt en we kunnen haar wat rijden en buitenritjes maken, maar we hebben meer uitgegeven dan de aanschaf om haar helemaal weer op de rit te krijgen. Hadden we er ook voor over en ze was het voor ons waard.
Ze is nu 22, maar ze kan best 35 worden bijv, dus al die jaren nog onderhoud en kosten.