[WN] Bestaat er zoiets als een trainingsweek met eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julu72

Bestaat er zoiets als een trainingsweek met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 20:51

Mijn man en ik willen graag van 21-2 t/m 28-2 met onze eigen paarden lekker intensief aan de slag om onze rijkunsten (en evt. die van de paarden indien van toepassing) te verbeteren.
Zelf wil ik graag de western kant op, maar als iemand ook les kan geven in bijv. andere dingen zoals centered riding is dat helemaal geweldig.

We wonen in Overijssel.
Het mag ook incl. overnachtingen zijn, dus een soort 'vakantie' met eigen paard ;)

Alvast bedankt voor de suggesties _/-\o_

EliseXJoelle

Re: Bestaat er zoiets als een trainingsweek met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:52

goed zoeken. deze zijn er wel!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:55

Two Lazy ranhc te belgie!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:05

Ik heb dit afgelopen zomer gedaan bij Lammert Haanstra. Bij hem kun je zowel rijden als longeren.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:07

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:14

ik wou zeggen: Ylvie Fros, maar op die data kan het niet, haar jaaragenda ligt al ongeveer vast.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:24

Trainings weekenden kunnen wij wel aanbieden, 11/12 juli klassiek western met Jeff Sanders en in feb/mrt ( 28 feb en 1 mrt) en 16/17 mei klassieke dressuur met Francisco Bessa de Carvalho. Voor meer info zie website http://www.trailsend.nl/clinics.php .
Ook nog in de buurt, Hengelo Gelderland.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:21

Bedankt voor de suggesties :-).
België vinden wij toch wel te ver om met paarden heen te rijden.
Het mag ook wel in Duitsland zijn (wij wonen tegen duitse grens aan).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:26

Je zou een contact op kunnen nemen met http://leckebusch.com/termine-kurse/termine-bei-uns/ , zij doen verschillende trainingen en zitten ook nog in een prachtige omgeving. Goede stallen, kamers en pipowagen , goed Duits ontbijt voor de gasten voor 3,-!, binnen en buitenbak, roundpen en midden in de bossen. Vlakbij Keulen.
Ik ben daar jaren geleden geweest voor een clinic met Jean Claude Dysli, fijne plek en de dames die het runnen geven les.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:34

Ooh wat interessant inderdaad. Ik vind het ook heel leuk en leerzaam een clinic. Was ook even op de website van ElCid aan het kijken. Ken zelf niet echt clinics in de buurt.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:45

Dankjewel ElCid :-) Bij jullie klinkt het ook leuk, maar ja, klassieke dressuur... snif. Wel heel mooi en knap natuurlijk, maar niet wat wij zoeken.

Keulen ziet er ook mooi uit, maar dat is bij ons vandaan toch 2 uur rijden (zonder trailer).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:04

Julu72 schreef:
Keulen ziet er ook mooi uit, maar dat is bij ons vandaan toch 2 uur rijden (zonder trailer).

Ehmm helaas zitten de westerntrainers niet bij je om de (achter)hoek :D Met westerntrainers zul je echt veel meer reistijd in koop moeten nemen. Ze zijn niet zo wijd verspreid als een dressuur of springtrainer. En 2 uur is echt niks hoor ;) Daarbij dan ook nog eens of de trainer je aanspreekt, zijn manier van werken bij jou en je paard past enz enz. Je kan wel naar de trainer om de hoek willen, maar het moet ook passen he ;)

Als tip: misschien dat ze in Den Ham trainingsweken doen. Ben dr naam even kwijt hier op bokt, maar dit jaar komt bij hun in ieder geval Warwick Schiller ook.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:06

Als je een week op training gaat, kan je toch wel een stukje verder rijden? Zie het als een vakantie, daar rij je toch ook gauw 5 of 6 uur naartoe? Uiteraard snap ik dat je niet té ver met de trailer wil rijden, maar 2 à 3u valt toch best nog mee, vind ik :-)

Two lazy 7 ranch zit trouwens in Kalmthout, vlak bij de Nederlandse grens.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 11:49

Voor een vakantie voor onszelf vind ik het al minder probleem, het is meer dat ik het zo sneu vind voor de paarden om zo lang in de trailer te moeten staan :-). En het is waarschijnlijk ook niet het fijnste jaargetijde om zo lang te rijden met trailer....
Natuurlijk is het de moeite waard, maar ik denk nu vooral aan de paarden. En als het in de buurt van Twente niet te vinden is, misschien dan maar zonder eigen paard.... ? (en dan het geleerde toepassen op eigen paard, onder begeleiding van iemand uit de buurt - die we al hebben)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:55

Julu72 schreef:
Dankjewel ElCid :-) Bij jullie klinkt het ook leuk, maar ja, klassieke dressuur... snif. Wel heel mooi en knap natuurlijk, maar niet wat wij zoeken.

In juli hebben we een klassiek western trainings weekend ;) en klassieke dressuur gaat alleen maar om de rijstijl, iedereen is welkom, ongeacht niveau en ras of leeftijd paard. Ik heb, met mijn western paard, ook wel eens mee gereden, puur voor de klassieke grondbeginselen. Het is echt niet zo dat iedereen moet piafferen of schoolsprongen maken :o

Wij zijn in 2012 naar Beieren ( 800 km) gereden voor 14 dagen training en vertrekken begin maart naar Portugal ( ca. 2400 km, met de paarden) voor 2 maanden!
Dan ben je naar Numbrecht 3 uur onderweg, dat is makkelijk te doen. Wij rijden wel eens naar Oosternwolde om 2 uurtjes met koeien te spelen; 2 uur heen en 2 uur terug!
Je zal toch echt wat km's moeten maken anders wordt de keuze heel erg beperkt ;) Maar het is natuurlijk jullie keuze :D

Overigens reizen de paarden makkelijker dan jij, als je een goede trailer hebt en aangepast rijdt ( hooi net en camera in de trailer!) en om de 2 uur even stopt om water te geven en je eigen benen te strekken, dan kunnen ze dat uren aan. Onze paarden komen uit Portugal en Amerika en hebben dus echt lang gereisd voor ze hier waren. Wij rijden als we naar Portugal gaan, tussen de 400 en 600 km per dag en hebben 4 a 5 stops onderweg waar de paarden in een box gaan en wij kunnen slapen.
De paarden hebben veel minder last van de reis dan wij, die komen net zo fris van de trailer als ze er op zijn gegaan!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:05

Paarden in een trailer kunnen best wel wat kms hebben hoor. Je rijdt natuurlijk met een aangepaste snelheid, zonder bruusk te remmen of op te trekken, en dan maakt het voor die paarden niet uit of ze nu een half uur of drie uur in de trailer staan. Regelmatig stoppen en dan kan dat echt perfect.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:49

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:53

Ik ken haar niet persoonlijk maar gevonden op de lijst met centered riding instructeurs in NL. Daar staat Erika Zengerink Centered Riding én Western instructrice uit Overijssel.

Geen idee of je daar ook met je paarden naar toe kunt. Maar misschien dat zijn anders nog iets voor jullie weet op acceptable reis afstand die Western en Centered riding combineren.
Laatst bijgewerkt door jetm op 18-01-15 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:55

Erika zit ook op bokt (Erika_Z), dus je kan haar pb'en maar volgens mij doet zij geen complete weken. Wel fijne instructrice :j

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:31

Dankjulliewel! Ik heb ondertussen wat opties en we gaan nu even kijken wat er concreet mogelijk is. Ik hou jullie op de hoogte, wie weet hebben anderen er ook iets aan :-)

DyDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:32

Aneto Foresta in Mol!

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:13

We hebben de knoop doorgehakt: we gaan naar het Drents Friese Wold (camping Diever). Lekker een weekje relaxen en zo mogelijk (qua weer) lessen nemen daar. Met een beetje regen kunnen we in elk geval beschut de bossen in... Nu maar hopen op lekker rijweer :-D.

Allemaal bedankt voor de tips! We houden een aantal genoemde opties nog in het achterhoofd voor een volgende keer :-)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:04

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:12

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 12:23

Even een update over onze week in het DFW:

Het was heerlijk! We zaten van 20-2 t/m 28-2 in een bungalow op Camping Diever.
5 dagen hebben we 's morgens les gehad (Bob Aupers, Trapper Ranch) en zijn we 's middags het bos in gegaan.

Op onze laatste dag een 3-urige buitenrit met begeleiding gemaakt (campingeigenaar ging gezellig mee :-) ).

We hebben ons dus super vermaakt, veel geleerd en heerlijk ontspannen genoten van de prachtige natuur.

Aanrader dus!