Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
( dus aanschaf paard + transport!) Als je een hengst of merrie importeert hoef je geen invoer te betalen ( fokwaarde) maar de 21% BTW hakt er aardig in.
! Ik weet niet of ik nog dingen vergeet die belangrijk zijn... Heb ook alleen de naam van de hengst, nog niet van de moeder. Zou over een ruin gaan, dus komt dan weer een stuk duurder uit... Hmm..
er is hier in europa geen paard dat aan die eisen voldoet. 
alyel schreef:Nee, er is heel specifiek gezocht en we hebbe er eentje via via gevonden. Komt van bij mensen die we kenne. Het gaat overigens niet over een reiningpaard.
Er wordt natuurlijk een gok genomen, want een bloedlijn zegt niet alles, en we doen er alles aan om het paard te laten checken op alles wat nodig is
. Wij hebben toen ook gekocht bij een gerenommeerde en ons bekende fokker/ trainer/ ruiter, waar ik overigens ook nog steeds contact mee heb. alyel schreef:Nee, er is heel specifiek gezocht en we hebbe er eentje via via gevonden. Komt van bij mensen die we kenne. Het gaat overigens niet over een reiningpaard.
Er wordt natuurlijk een gok genomen, want een bloedlijn zegt niet alles, en we doen er alles aan om het paard te laten checken op alles wat nodig is