[WN] NFR Barrel Racing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

NFR Barrel Racing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 13:27

Voor de barrel race liefhebbers :)
Zie filmpje bij 4.10 ; Fallon Taylor en Babyflo de snelste run met tijd van 13.85 de meest fantastische run en dit zonder sporen en zonder zweep
https://www.youtube.com/watch?v=OUKXjgE2FX4

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:00

Gaaf _/-\o_ Mooie krappe turns zeg.

Marlien5

Re: NFR Barrel Racing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:35

Wow, fantastisch om te kijken inderdaad. Wat lijkt me dat gaaf om een keertje te doen zeg! :-)

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:27

gaaf om te zien maar ik krijg het idee dat de paarden het leuk vinden om te doen. En maar goed dat daar zo veel ruimte is want die hebben een lange weg nodig om uit te lopen.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:43

Super he!!!
Ben een paar jaar geleden Fallon Taylor beginnen te leren kennen via youtube! Wat een verleden heeft ze al te vertellen!

Ben altijd super waanzinnig om haar outfits!

Go babyflo! :p

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:11

Ik heb de NFR uiteraard op mijn facebook ( als ex-barrelracer...) en ben ook op de rodeo in Salinas geweest. Zie dus elke dag de laatste filmpjes en alle winnaars van de rondes....blijft geweldig!!!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:55

Idd heel mooi om alle vooroordelen even ontkracht te zien.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:02

Christy Loflin is gevallen. Ben ik blij dat dit ook bij de beste overkomt :D!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:10

Funnygirl schreef:
gaaf om te zien maar ik krijg het idee dat de paarden het leuk vinden om te doen. En maar goed dat daar zo veel ruimte is want die hebben een lange weg nodig om uit te lopen.

Als het echt moet kunnen ze sneller stilstaan dan je denkt ;)

En paarden vinden het meestal ook leuk :) en ze kunnen ook echt goed fanatiek worden. Nog niet eens per se met het barrelracing maar 1 vd paarden die ik afgelopen zomer een rodeo zag lopen en in de pen moest wachten op het teken om achter het kalf aan te mogen was toch wel zó bloedfanatiek. Elke minuscule beweging in de gaten houden en daarop reageren, heb echt met ontzettend veel plezier naar dat paard zitten kijken :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:39

En dat filmpje van Medicine Woman....... zo'n gave merrie.... WEG vooroordeel dat de strap de geslachtsdelen afknelt...... WHAHAHA!!! je moest eens weten wat voor domme reacties ik op mijn fb krijg over de filmpjes....

Helemaal geweldig is het youtube filmpje over de eigenaren van Bushwacker en die andere stier !!!! Zulke troste mensen, die gewoon bij die dieren in het hok staan.....geweldig!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:49

Ik heb afgelopen mei in Reggio nel Emilia, Italie een week lang tussen de barrel racers gezeten tijdens de Italiaanse derby/ Salone de Cavallo...mijn god zeg, werd gek van die lui!! Ook buiten de showpen hebben die mensen met hun paarden alleen maar haast!! Paarden moeten!! draven aan de hand ipv stappen naar de stallen of spuit plaatsen en de ruiters/grooms zitten op hun fiets er naast... en dat op een bomvol terrein. Kreeg er de zenuwen van :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 20:13

Salone del cavello is het EK voor de barrel racers dus is iedereen beetje gespannen ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:25

Was ook best leuk om mee te maken hoor! Niet mijn ding maar leuk eens te zien

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:14

Waanzinnig gaaf om te zien ! Ik zie ook ineens verborgen talenten bij mijn Listo . Kun je hier ergens lessen of clinics in volgen ? Zijn er in Nederland of Belgie ook wedstrijden in ?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:12

Dandy, er wordt bij ons jaarlijks een clinic barrel race (en pole bending) georganiseerd die wordt gegeven door een bekende barrel racer. Heb zo al twee maal een clinic van Marlene McRae gevolgd, en ook eentje van Chad Crider. Dit jaar komt hij in september ook terug.

Op de G ipsy H orses in BE, kan je ook wekelijks les volgen. Een van de trainsters is dit jaar bij de eerste 8 geeindigd in equita lyon.

Pas enkel op voor mensen die denken kennis van zaken te hebben (zelfs beweren van al dingen gepresteerd te hebben), want barrel race draait vooral om techniek.

Dit jaar zal er hoogstwaarschijnlijk ook een soort jackpot barrel race worden georganiseerd met een grote prijzenpot!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:26

Waar is "bij ons" ? ik heb zeker interesse, ga vanmiddag eens googlen op gipsy horses, yhanks !

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 11:08

Ik denk dat White Sox Utrecht/Zeist het dichtste in de buurt is bij jou. Chad Crider heeft daar ook paar keer clinic gegeven en de eigenaresse vd stal heeft gelest in de USA bij Joyce Loomis (meervoudig wereldkampioen) dus je zou daar kunnen informeren of ze lessen geven of clinics hebben ..
Mijn zusje geeft ook les maar die is nog een paar maanden in buitenland. Zij is 3x NL kampioen en finalist Jeugd : Europeese kampioenschappen ; Italie Reggio Emilia, zij geeft les in Nijmegen.
En heeft zelf gelest bij Matteo Bergamini ; meervoudig Europees kampioen. Ik vind zelf in Europa de Italianen de beste barrel racers en ook het beste om bij te lessen... We zijn er wel mee bezig om een van deze italianen in 2015 naar NL te halen voor een clinic maar dat is nog niet zeker/ nog geen datum en hangt ook af van het aantal inschrijvingen vanuit NL en Duitsland.
In Belgie en in Duitsland (google NBHA Germany) word ook volop les gegeven in barrel racing :) en je kan zelf ook vast aan de slag als je kijkt onder

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 11:12

Je kan zelf ook vast aan de slag als je kijkt onder instructies videos staan er genoeg op de amerikaanse sites zoals barrelhorses.com en barrel race world. en ook bij sommige grote barrel racing kampioenen staan gratis videos op de sites :)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:32

Super bedankt voor de info. Ik ga in januari eens kijken of ik een les kan volgen. Ben niet zo van do it yourself bij iets waar ik totaal nog geen ervaring in heb :o . Maar ik heb wel het idee dat Listo hier talent voor zou kunnen hebben (en vooral veel lol) *\o/* .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:40

Ik zat vorig jaar op de tribune bij de NFR ( heimwee! :o ) .........wat een spektakel en wat kunnen die meiden rijden en die paarden wenden.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:49

Vorig jaar zat ik op de tribunes bij de NFR, wat een spektakel en dan zie je pas echt hoe hard die meiden ( nou ja, het zijn eigenlijk allemaal volwassen vrouwen :o ) en hoe snel die paarden wenden en mee denken.
Ik ben naar verschillende rodeo's geweest in de VS maar heb bij het barrelracen daar eigenlijk nooit dingen zie gebeuren die niet kunnen, het leukste zijn nog de kleintjes ( meisjes van een jaar of 5 tot 7) die op ervaren paarden de barrels doen............die vliegen ergens boven het zadel mee *\o/*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:53

In Italie speelt barrelrace denk ik nog het meest van heel EU!?
Die mensen komen overigens met hele omgebouwde touring cars incl was machines en drogers naar de wedstrijden. Hele gezinnen zijn het :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 12:59

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:03

Ik vind dit echt zo enorm gaaf om te zien, damn!

Sassy4barrel, weet je toevallig iets in de buurt van Amsterdam? ;-)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:40