[WN] Een echte westernjeans is toch niet nodig???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamar_Olthof

Een echte westernjeans is toch niet nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:53

Is er bij wedstrijden nou een echte westernjeans, ik gebruik gewoon mijn eigen chille stevige jeans.
Ik zie alleen dat veel mensen zo'n eche westernjeans gebruiken, ik wil graag weten of dat nodig is

Rumpleteaser

Re: Een echte westernjeans is toch niet nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:09

Welke (type) wedstrijden rijd je?

Formeel staat natuurlijk nergens omschreven met welke jeans je kan en mag rijden. Zorg er vooral voor dat je jeans echt lang zijn. Zolang dat, als je rijdt en je been gebogen is, je jeans nog makkelijk op of over je hak heen valt.

Persoonlijk vind ik goede showchaps de investering waard. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Tamar_Olthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:40

Rumpleteaser schreef:
Welke (type) wedstrijden rijd je?

Formeel staat natuurlijk nergens omschreven met welke jeans je kan en mag rijden. Zorg er vooral voor dat je jeans echt lang zijn. Zolang dat, als je rijdt en je been gebogen is, je jeans nog makkelijk op of over je hak heen valt.

Persoonlijk vind ik goede showchaps de investering waard. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Goeie Showchaps heb ik wel maar ik zie op website's van die broeken waarvan ik echt denk: Ik heb precies dezelfde maar dan goedkoper

spicegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:41

de kwaliteit zal wel anders zijn ;)
rij-jeans zijn vaak wat steviger..
en de meeste zijn idd te kort.een veelgemaakte fout.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:44

Als je vaak genoeg rijdt dan snap ja waarom rij jeans toch wel anders zijn.
Met gewone jeansbroeken (degelijke merken) doe ik nog niet half zolang als met cruel girl/wranglers.

Plus dat ze lang genoeg zijn en mooi over je boots vallen ook als je op paard zit, voor mij toch wel een must zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:45

Ik heb een keer de fout gemaakt door met een jeans te rijden met dubbele naad aan de binnenkant van je broekspijp....ik heb het geweten.

Tamar_Olthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 08:13

Kirrr schreef:
Als je vaak genoeg rijdt dan snap ja waarom rij jeans toch wel anders zijn.
Met gewone jeansbroeken (degelijke merken) doe ik nog niet half zolang als met cruel girl/wranglers.

Plus dat ze lang genoeg zijn en mooi over je boots vallen ook als je op paard zit, voor mij toch wel een must zijn.

Ik koop er eigenlijk als ik er bewust mee ga rijden toch één maatje te groot qua lengte

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:28

Bij rij-jeans zit de platte naad aan de binnenkant en de dikke naad aan de buitenkant, precies andersom dan bij gewone jeans. Daardoor rijd je je benen dus niet open.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:53

Ach, die cowboys kochten ook geen rij-jeans :)

Ik rij altijd met mijn wat oudere gewone jeans te paard en nergens last van, ook niet bij ritten van uren.

Op wedstrijd is natuurlijk een wat ander verhaal, dan zorg je voor een nette jeans die zeker lang genoeg is of voor showshaps en dan maakt het weer weinig uit wat voor jeans je daar onder hebt.

Bedenk dat je alleen in de horsemanship, showmanship en de pleasure beoordeelt wordt op je uiterlijk, de rest van de onderdelen telt het officieel niet mee maar het plaatje wil natuurlijk ook wat.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:58

Nee de cowboys hadden wrangler. Dat merk heeft dat geloof ik standaard.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:06

Ik hen mijn eerste western wedstrijd met een gewone spijkerbroek gereden. Heb toen die chaps geleend van me instructrice net ala een shirt en een showblanket

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:01

Cassidy schreef:
Ik heb een keer de fout gemaakt door met een jeans te rijden met dubbele naad aan de binnenkant van je broekspijp....ik heb het geweten.

Dat hoor ik wel vaker mensen zeggen.. ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

moet wel zeggen dat ik het liefste met mijn q-baby's rij.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:25

essiedepessie schreef:
Cassidy schreef:

Dat hoor ik wel vaker mensen zeggen.. ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

moet wel zeggen dat ik het liefste met mijn q-baby's rij.

Ik heb dat eigenlijk alleen bij die ene wrangler die eigenlijk een maatje te groot is.
Alle andere passende jeans (ook diesel of levi's) heb ik nergens last van

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:29

Ik rij geen wedstrijden, maar als ik rij dan rij ik altijd met een rijbroek van spijkerstof. Vind het toch lekkerder zitten dan een spijkerbroek zelf. Hihi :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:00

het nadeel van die Wranglers is ook dat ze steeds lichter worden en soms strepen krijgen naarmate je ze vaak moet wassen, dus ze gaan wel lang mee maar worden ook vaal. Of ik doe wat verkeerd met wassen...
Rij overigens ook met van alles en nog wat aan broeken, van de C&A, Miss Etam etc, soms broeken van 5,- zitten best lekker en gaan nog redelijk lang mee.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:10

Ik heb sinds kort een wrangler en die bevalt me echt super goed, lekker dik ook :P Heb voorheen met een broek van de hema gereden, ging ook gewoon goed hoor! Maar merk wel verschil!

Als iemand er één te koop heeft waarin ik met mijn maatje 36 pas... Pb maar. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:54

Ik rij me echt nooit kapot. Ik koop broeken die me goed en lekker zitten. Maar let wel op de lengte maat en dat kan bij heel veel merken.
Omdat ik mn broeken best vies maak, wil ik vaak kunnen wassen en veel broeken hebben. Ik weet niet welke het nieuwste is, maar ze gaan allemaal goed lang mee.
Heb ook 2 broeken van C&A voor iets van 70 euro en die zijn ook prima. Heb die nu een jaar ertussen liggen. Zit wel wat lycra in de broeken.

Tamar_Olthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 08:33

xLianneZorro schreef:
Ik heb sinds kort een wrangler en die bevalt me echt super goed, lekker dik ook :P Heb voorheen met een broek van de hema gereden, ging ook gewoon goed hoor! Maar merk wel verschil!

Als iemand er één te koop heeft waarin ik met mijn maatje 36 pas... Pb maar. :')

Ik heb een wrangler op de website van hun gezien, ik ben er helemaal verlieft op geworden!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:52

Welke website bedoel je? Denk niet dat de hema wranglers verkoopt ;)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:11

Ik reed eerst met een hema broek!!! Nu niet meer :P nu met een wrangler snappie

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:11

O wacht ik lees verkeerd was niet voor mij bedoeld excuus!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:23

Ik rij met gewone jeans, maakt mij niet uit waar ze van komen als ze maar lekker zitten, rij toch gemiddeld 2 paarden per dag.
Draag altijd skinny jeans met de broek in de laarzen, vind ik fijner.

Voor shows heb ik chaps ;)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:30

Ik rij met Ranchers and Reiners, super broeken met stretch. Zijn ontwikkeld door mensen die zelf ook westernrijden. En met lengte maat 38, blijven keurig over de laarzen hangen. In mijn vrije tijd loop ik er ook in maar dan met een lengtemaat 36.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:23

Loes'sCorner schreef:
Ik rij met gewone jeans, maakt mij niet uit waar ze van komen als ze maar lekker zitten, rij toch gemiddeld 2 paarden per dag.
Draag altijd skinny jeans met de broek in de laarzen, vind ik fijner.

Voor shows heb ik chaps ;)

Toch hopelijk wel met een nette broek eronder... :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:08

Daar had ik meteen een beeld bij :+

Ik heb normaal stretch spijkerbroeken en die zijn merkbaar dunner van stof dan Wranglers. Vind ik met rijden niet zo prettig, vandaar dat ik een aantal Wranglers heb gekocht.
Gewone rijbroeken gaat ook wel, maar spijkerbroeken zijn toch wel favoriet.
Sterker nog, op mijn tijdelijke bijrijdpaard met dressuurzadel rijd ik tegenwoordig liever met een Wrangler :+
Geen gezicht overigens, maar dat boeit me dan weer niet :))