Gisteren is na lang wachten eindelijk mijn Myler comfort snaffle uit amerika gearriveerd. Blij als een klein kind ik naar stal
Past dat ding niet!! Op zich was de maat goed maar ik dacht, goh wat doet ie nou
Hij liep maar te knagen. Dus maar even in zijn kwekje gekeken. Blijkt dus dat een paard ook aan de bovenkant wolfstanden kan hebben
en die zitten dan dus in de weg. Ik rijd nu altijd met een K&K ultra aurigan dubbelgebroken bustrens met 45 graden gedraaid mondstuk. Het voordeel hiervan is dat het niet in gehemelte of tong prikt. Dit is bij de myler ook maar hierbij is nog een extra voordeel, namelijk dat het ook geen notenkrakereffect geeft. Het bit buigt dus iets naar voren. En net dát stukje zit tegen pride zijn tanden aan. Met een gewoon bit heeft hij hier dus geen last van. Is er ook maar iemand van jullie die dit ook heeft? Tanden laten trekken zou ook kunnen maar om nou een paard passend te maken aan een bit.......
Nou ja, uhm, iemand nog een myler kopen?
Ik ga nog maar eens een keer heeeeeel goed passen (gisteren ook wat haast) en kijken of ik nog wat met de hoogte kan doen. Maar ja, het moet ook geen lachebekkie worden natuurlijk
Maar het viel mij wel op hoe makkelijk op zich zo'n bit in de mond ligt en ook lekker past. Ik vind het een geweldig bit. Binnenkort komt er en DA op stal dus dan kan ik ook eens e.e.a. vragen. 
......
. Met het verwijderen van wolfstanden heb ik dus geen problemen.