Lara_Silver schreef:Gatver, wat een prutsers. Een slof aan slanks zonder teugels, gestoorde gekken. Ik vond pleasure er altijd al walgelijk uit zien, en waar rook is is vuur, dat laat dit wel zien.. Als je de oorsprong van pleasure bekijkt.. daar zijn ze heeeel ver van af gedwaald...
Reining ruiters doen het ook, dus niet specifiek 1 sport.
Het is jammer dat het overal gebeurt. Bij de ene sport gebeurt dit en bij de andere dat.......
Als vb heb ik vreselijke dingen gezien bij springen. In de reining ook dingen tegen gekomen en nog waar je niet vrolijk van wordt. Dit van de pleasure is ook bekend.
Maar ik sta op een engelse stal en zie dagelijks dingen die echt sneu zijn voor paarden.
Wat moet je eraan doen? Het zou fijn zijn als bijzetteugels niet overal vrij te koop zouden zijn, net als bitten voor gevorderden.
Echt iedereen kan een twisted wire of shank kopen en draw reins.
Als mensen het op de juiste manier zouden gebruiken, in hoeverre dit kan, zou je die mensen als vb moeten nemen. Nu komen dit soort filmpjes op i-net. En mensen zien dit gebruikt worden. Helaas zien mensen uit onkunde ook de voordelen en beginnen er zelf maar aan, want blijkbaar is het doodnormaal.........
Ik zag iemand met shanks rijden op een net 3 jarige met enkel draw reins en niemand die er wat van zei. Tja.........ik ook niet, want zo iemand weet het toch beter en je kan een grote mond krijgen.
Kijk maar hier eens op bokt naar reacties hoe normaal beginnende ruiters het vinden dat ze met shanks rijden en als je er wat van zegt, mag dat niet............tja.