[WN] Rodeo in België?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Rodeo in België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:34

Hoi hoi,

Hoewel we al meerdere malen in canada en Amerika geweest zijn, hebben we daar nog nooit een rodeo bezocht, omdat ze niet in onze reis schema's pasten.
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit in Europa niet voorkwam, maar het blijkt dat ze er wel degelijk zijn! Dus ik wil hier graag eens naartoe.
Wie weet waar ik een overzicht kan vinden met rodeo's in België?

Hopelijk wordt dit geen anti rodeo topic, maar zijn er mensen die hier meer over weten, dan hoor ik het graag..

Ook zou ik graag willen weten of er mensen bekend zijn met de gipsy horse ranch in Westerlo? Wat is jullie ervaring?
Ik zag dat men daar zelfs les geeft in trickriding! Niet dat ik dat zou proberen, maar volgens mij kan in nl nergens..

connie2013

Re: Rodeo in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:10

volgens mij zijn rodeo's niet toegestaan in belgie en nederland.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 17:25

Ze worden toch gehouden hoor, ik kwam al diverse tegen op de gipsy horse ranch site..

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:38

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:42

wij zijn er vorige zomer geweest in neerpelt. was georganiseerd door de flaming star ranch. http://www.flamingstar.be/
misschien kan je hun eens contacteren of zij dit nog organiseren dit jaar.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:04

Dat zijn mooie dingen! Alleen erg jammer dat ze net in onze zomervakantie vallen, die in griesheim Duitsland ziet erg gaaf uit, maar is wel erg ver weg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:12

Vraagje is, wat versta je onder rodeo? Rodeo is een overkoepelende naam voor een heleboel onderdelen, al dan niet gerelateerd aan het werken met vee. Je zult in Nederland niet snel Bucking Bronco, of Bullriding, Wild Horse Races of calf roping vinden. Als je pole bending, barrel racing, working cowhorse, cutting, team penning enz ook rodeo vindt, dan kun je even gaan kijken bij de Kampioenschappen Cutting of Working cowhorse, al dan niet in Nederland, Duitsland of Belgie.

Er zijn eerder fototopics op Bokt geweest van de zogenaamde rodeo's in Belgie, leverde niet altijd even fijne plaatjes op. Een westernzadel op een paard en zonder degelijke voorbereiding om een paar tonnen heen raggen is niet meteen barrelracen....

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:32

Onder rodeo versta ik ook Bull riding ja. Een evenement zoals dat ook in de USA georganiseerd wordt. En ik weet dat dat in Nederland niet snel te vinden is, het is hier niet toegestaan. In België en Duitsland wel, alleen is het bijzonder moeilijk om data en lokaties te vinden. Barrel racing vind ik trouwens ook gaaf hoor! Maar het zou nog gaver zijn als er gewone Western onderdelen tussendoor zouden komen, ik vind pleasure en reining ook leuk, maar wil toch eens bij een echte rodeo kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:46

Voor een echte rodeo, ga naar de USA, of eventueel Canada. Ga je in Europa niet vinden. Niet op het niveau van wat je in de USA gaat zien.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:54

We gaan dit jaar voor de vierde keer naar canada, maar ze zijn helaas nooit op de lokaties waar wij rondtrekken.. De laatste keer was er een in omak, twee dagen nadat wij er waren..helaas hebben we meestal een vrij strak reisschema ;-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:03

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:21

Helaas niet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:22

Dan is dat iets wat er misschien op je to-do lijstje moet blijven staan?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:33

Hahaha absoluut! Maar wij gaan voornamelijk voor het wild en de walvissen, en dan ligt Calgary helaas niet echt op de route. Daarnaast zijn we helaas altijd afhankelijk van de bouwvak periode.. Dus daarom willen we een Belgische of west Duitse rodeo zoeken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:40

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:55

In België is de Cowboys days (Mill Road Ranch Saint Amand) in september wel een aanrader.

In Dave City Ranch (Gendron) is er het weekend van de 1e mei ook altijd zoiets te doen (ik geloof 3-4-5 mei dit jaar?)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:24

vorig jaar was er in Neeroeteren een kleine rodeo maar wel met stieren rijden enzo.
Manege de Warre, misschien doen ze dit jaar weer zoiets.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:00

spatter, dat was ook de gipsy horses.

Als je graag eens een rodeo show meemaakt, dan kan ik je de Gipsy horses X-mas rodeo show aanraden.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:20

Bedankt, maar dat duurt nog zooooo lang hahahaha! Voor die tijd zou ik ook alwel iets willen zien, de xmas show wil ik ook graag heen!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:25

Equiblues, maar da's wel in Frankrijk (St-agreve) en tijdens de zomervakantie.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:10

Ik heb een keer in een deuk gelegen bij het zien van deze rodeo foto's in Belgie: http://www.neerpelt.in/Sport/Western%20 ... 20Faes%29/

Het ziet er naar uit dat onervaren mensen bijv. de bareback rijden...krijg je een foto zoals deze: http://www.neerpelt.in/Sport/Western%20 ... o-139.html . Ouch... Handen steken nog niet eens uit om zichzelf op te vangen 8)7 . Misschien toch eerst even oefenen...het is waarschijnlijk maargoed dat ze het in europa niet echt hebben ;) .

Je kunt vast een rodeo op je route in Canada vinden, soms zijn de lokale/kleinere rodeos niet op internet geadverteerd, en moet je de mensen in omgeving vragen (als je althans naar west-Canada gaat).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:17

_Linda schreef:
Het ziet er naar uit dat onervaren mensen bijv. de bareback rijden...krijg je een foto zoals deze: http://www.neerpelt.in/Sport/Western%20 ... o-139.html . Ouch... Handen steken nog niet eens uit om zichzelf op te vangen 8)7 . Misschien toch eerst even oefenen...het is waarschijnlijk maargoed dat ze het in europa niet echt hebben ;) .

Ik heb die foto nog eens even goed bekeken...ik hoop echt dat de man geen nekletsel heeft opgelopen ...gelukkig zie je hem de foto's daarna opkrabbelen, maar men, wat een landing!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:25

Van die foto's worden denk ik maar bijzonder weinig mensen blij.. Wat een bende zeg..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:01

OMG, wat een ellendige foto's van die Belgische rodeo zeg :oo

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 22:47

Ik ben al op internet aan het zoeken geweest, we zijn op en rond vancouver eiland vanaf 25 juli, en dan drie weken, heel misschien dat de fair in chiliwack te bezoeken is, maar in hoeverre is hier sprake van een rodeo?