Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sammy_Jo schreef:De een heeft genoeg aan 2 maanden, terwijl de ander misschien 4 of 6 maanden nodig heeft.
, maar haar vraag meer is wat het gemiddelde is.melissa_b schreef:Sammy_Jo schreef:De een heeft genoeg aan 2 maanden, terwijl de ander misschien 4 of 6 maanden nodig heeft.
Denk dat TS dit wel snapt, maar haar vraag meer is wat het gemiddelde is.
Net zoals dat een kind in groep 3 leert lezen en de leraar aan het eind van dat jaar niveau 3?(gok maar wat) verwacht. Daartussen zitten er altijd uitschieters die halverwege het schooljaar al op dat niveau zitten, of kinderen die pas halverweg groep 4 met extra hulp dat niveau bereiken.

MissFreubel schreef:Ik zie hier tijden voorbij komen die mij nieuwsgierig maken naar wat mensen onder basis verstaan. Stap, draf en galop is basis, maar in welke mate. Een collega van mij beleerd wel paarden voor dressuur en die doet 6 weken over gangen , stuur en rem. Dan volgt de lange weg van balans, ontspanning en rechtrichten in alle 3 de gangen. Wat is dus basis, dit is misschien ook wat je krijgt voor je geld wat per trainer verschillend is.
Diesel1992 schreef:We hebben mijn quarter met een vriend van ons zadelmak gemaakt en ingereden.. Nu 2 maanden onder t zadel en de stops zitten er al op hij pikt alles heel snel op.. Maar ik denk er aan om zelf nu minder te gaan rijden.. Ik rijd nu nog geen jaar reining en heb er dus helemaal nog geen verstand van. Als ik m rijd loop ik steeds tegen problemen aan die ik dressuur matig op wil lossen maar dan gaat t weer fout met de "traineR". Hij is nu 4 dus nog jong en ik veel te onervaren. Straks al alles er wat meer bevestigt op zit wil ik weer gaan rijden al de "trainer" erbij is. En als het wat beter gaat ga ik lessen bij michel sandijck. Iemand ervaring mee?
. Een jaar later nog 2,5 maand in training bij Jan Pieterkoopman en alle knopjes waren goed bevestigd. Diesel1992 schreef:Nou hij staat sinds deze week op ijzers maar vantevoren gleed hij op blote voetjes op n reining bodem mooi kontje naar beneden en neusje naar de grond.. Nu heb ik m n week alleen gelongeerd omdat hij heel erg moest wennen aan de ijzers. Vrijdag beginnen we weer.