Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar wil je wel feliciteren hoor
Hopelijk vind je snel wat je wilt!
(profiel
), maar in hoeverre dit mag/moet: geen idee.
Maar hey, we hebben wel lol hoor!
Trouwens 4 ogen zien meer dan 2, etc etc gaucho schreef:Iemand mee nemen die er wel verstand van heeft.
!
.
Lietjuh_ schreef:Je bedoelt overbouwd??...en hij hoort schuin af te lopen van de kont naar de schoft als ik het goed bekijk. Hoe schuin mag dit zijn?
)
). En dan ga je hoe dan ook Impressive tegenkomen. HYPP is nl aan hem gebonden. Maar sowieso hoort elke Impressive nakomeling op HYPP getest te zijn tegenwoordig, en zou het dus ook bij de nakomelingen op papier moeten staan. En zover ik weet gaat dat verder dan alleen zonen en dochters.
voor de Impressive liefhebbers, he ain't for me. Ken er meer dan 1 en ik weet dat ik met die lijn niet door 1 deur kan, net als met Skippers overigens. Maar dat is mijn eigen ding en voorkeur. Maar elke paardenkoper zou zeker een onderzoekje moeten doen, naar de bloedlijn die in het paard wat mss gekocht gaat worden. Er zijn nu eenmaal bepaalde lijnen die genetische afwijkingen hebben. En als jou keuze paard die in zijn bloedlijn heeft is het gewoon zaak te laten testen. Maar om dan alles te moeten is niet in alle gevallen nodig. 

Callisto04 schreef:Om de bocht die je neemt iets minder kort te nemen, een kleine aanvulling. Overo APHA paarden in de afstamming van een paint zijn qua afstamming gelijklopend aan de quarters. Tobiano paints hebben echter niks met quarters te zien en hebben een andere oorsprong. In de hedendaagse tobiano kan natuurlijk ook quarter bloed zitten, maar tobiano loopt altijd in meer of minder mate terug op een andere, niet bekende oorsprong.
Ik zie echt de meest uiteenlopende prijzen, dat ik door het bos de bomen niet meer zie haha. Heb er zelf niet zoveel verstand van, en heb nogal gauw het gevoel dat men profiteert van mijn 'onwetendheid'. Ik wil namelijk gerust betalen voor kwaliteit, maar ik wil ook niet 'in het zak gezet worden' natuurlijk. Prijs moet echt wel conform kwaliteit zijn.
, ik wil een lief, aangenaam 'knuffel'paard nu haha.
en die zullen dan ook wel aardig wat kosten.
Mijn eisen 'klinken' erg hoog, maar dat zijn ze niet per sé hoor... Heb me misschien een beetje verkeerd verwoord. DubbelDun schreef:Lietjuh_ schreef:Je bedoelt overbouwd??...en hij hoort schuin af te lopen van de kont naar de schoft als ik het goed bekijk. Hoe schuin mag dit zijn?
Waarom denk je dat dit zo hoort ???
Weliswaar zie je heel veel overbouwde paarden in de QPA's maar het is zeker NIET zo dat dit een vereiste is. Wel kán het zijn dat door de dikkere bespiering OP de kont het LIJKT alsof een dier overbouwd is. Maar dit mag dan hooguit 1 a 2 cm zijn.
Tref je een dier wat wat meer overbouwd is dan zul je een groot probleem hebben om dit goed van achter naar voor verzameld te krijgen en krijg je waarschijnlijk een 'sjok' ipv een mooi gedragen jog.
Verder zie je veel QPA die onderstandig zijn (de achterbenen staan te ver naar voren). Weliswaar kan dit handig zijn als je een wedstrijd-reiner hebt, maar het blijft een feit dat het qua bouw niet hoort.
Voorbeeld overbouwd en onderstandig (het terrein kan hier invloed op hebben, maar het gaat om het idee)
[ Afbeelding ]
En een goed gebouwde
[ Afbeelding ]