[WN] Westernfoto's voor de wiki

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Westernfoto's voor de wiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 16:14

Beste medewesternbokkers :)

Om western wat meer onder de aandacht te brengen in de wiki, en om jullie wat tegemoet te komen, wilde ik graag mijn lijntje hier uitgooien. Er zijn namelijk veel te weinig westernfoto's in de wiki! :)

Voor ik begin met mijn lijstje wil ik jullie vragen om hier goed ontopic te blijven mbt de artikelen. Als jullie een fout(je) zien, meer kennis hebben over een onderwerp waar nog niet zoveel over geschreven is, of een suggestie hebben voor een nieuw artikel: laat het vooral weten, maar gaarne niet hier. Je kunt een topic openen op [WZ] Wikizaken of mij even een PB sturen. Als we dat hier gaan doen wordt het een zooitje :) Dus hier alleen foto's graag!

Quote uit het centrale artikel:
Dribbel schreef:
Vind je op de Wiki dat er nog een foto mist of heb je een betere of mooiere foto van een bepaald onderwerp, dan kun je deze ook in dit topic zetten. Het is dus mogelijk om de huidige foto's op de Wiki te (laten) vervangen door nieuwe foto's, maar de foto moet dan duidelijk beter zijn dan de foto die nu op de Wiki staat en je moet aangeven waarom jouw foto beter is.
Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat de foto die nu op de Wiki staat kleiner is dan 600*400 pixels, of dat de foto niet duidelijk is omdat hij erg veraf genomen is.

Let op: als je foto's in dit topic plaatst, gaan we er vanuit dat we deze mogen gebruiken onder de licentie van de wiki.. Heel in het kort betekent dit het volgende:

Iedereen mag de artikelen en afbeeldingen deze kopiëren, verspreiden, tonen en op- en uitvoeren en werk mag maken wat hiervan afgeleid is. Hieraan zijn 2 voorwaarden:
1. De gebruiker vermeldt de naam van de maker of licentiegever, en
2. ook het nieuwe werk moet onder dezelfde licentie worden verspreid. (Dus ook onder de Creative Commons Naamsvermelding, Gelijk Delen.)

Zie ook:
[WZ] Foto's gezocht: paardenkleuren

Met als toevoeging dat extra foto's ook welkom zijn. Dus dat we al een aantal foto's van Paints hebben wil niet zeggen dat als jij jouw Paint graag ziet schitteren op de wiki, dat hij dan niet welkom is! :)

Om te beginnen mis ik een hoop foto's van bekende paarden. Bij beroemde paarden hebben we graag een hoofdfoto en een standfoto of eentje onder het zadel. Alle overige foto's zijn ook welkom.
De paarden waarover artikelen zijn geschreven zijn de volgende:
Colonels Smoking Gun
Impressive
Jetalito
Mr Gun Smoke
Mr San Peppy
Smart Chic Olena
Whizashiningwalla BB
Zippo Pine Bar
Zippos Sensation
Bij geen enkel paard is er nog een foto, dus alles is welkom!

Hier volgen de ' gewone ' artikelen op alfabetische volgorde:
Beenbescherming (western) : Foto's van bell boots, overreach boots, skid boots, 3-in-1 beschermers, knee boots, splint boots en combo boots. Liefst aan het paard zodat je goed kunt zien hoe ze zitten.
Bit (western) : foto van een D-snaffle, O-snaffle, in optoming of een losse foto.
Fencing : foto van de oefening
Freestyle reining : foto's van de de proeven
Gang (western : foto's van de verschillende gangen ( (extended) walk, (extended) jog, (extended) lope, canter, counter canter )
Hoofdstel (western) : Foto's van een showhoofdstel, hoofdstel met frontriem, western sidepull hoofdstel
Horse and dog trail : Alle foto's welkom
Hulpteugel (western) : trainingsfork, martingaal, tie down, caveson, borsttuig (zowel werk- als sier-)
Hunter hack : foto van de proef
Hunter under saddle : foto van de proef
Hunter seat equitation : foto van de proef
Hunter zadel : foto van een hunter zadel (eventueel hele optoming)
Jurering (western) : foto van judge en writer, prijsuitreiking, scoreformulier en dat soort zaken. Alle foto's welkom.
Leadline : foto van de proef (pleasure en western horsemanship)
Oefeningen in western : foto's van back-up, flying lead change, leg yield, line-up, two track, reverse (in pleasure), roll-back
Paid warm up : foto's van mogelijke oefeningen tijdens paid warm up
Pleasure : foto's van een pleasurewedstrijd, combinaties in typische pleasure-outfits
Polebending : foto's van een proef: slalom en terugkeer
Reining : foto van combinatie in typische reining outfit, reiningwedstrijd
Sporen (western) : foto's van showsporen, 'gewone' westernsporen.
Showmanship at halter : foto's van de onderdelen van de proef (walk, jog, inspection, etc )
Versatile horse : foto's van de diverse onderdelen van de proef
Wedstrijd (Western) : foto's van ruiter en groom, losrijden, prijsuitreiking, ereronde
Wedstrijduitrusting (western) : foto's van wedstrijdoutfit voor rij-onderdelen, showmanship, halter. Foto's van het verzorgen van je paard, showtack, showhalster met leadrope
Western horsemanship : foto van de proef
Westernriding : foto van de proef
Zadel (western) : Foto's van de verschillend onderdelen van het zadel

Verder lijkt het me leuk om een aantal foto's te hebben van westernpaarden (en ruiters) van rassen in de western anders dan de APQ's. Ik heb de wiki er al een beetje op nagezocht en tot nu toe alleen een haflinger, mustang, draver en shire gevonden. Dat kunnen niet de enigen zijn! :) Alles vind ik leuk, zolang het een mooie foto is waarop je je paard van eeuwige roem wilt voorzien!

Gaarne bij alle geplaatste foto's vermelden wie de fotograaf is, eventueel de naam van het model, het ras van het paard en eventueel de naam van het paard (indien van toepassing). Als de foto op een wedstrijd is genomen, even de wedstrijd erbij vermelden (is leuk).

Terwijl ik door de artikelen heen ga zie ik dat niet alle foto's correct staan en niet alle info mooi klopt. Maar daar ga ik een andere keer achteraan. Laten we ons nu focussen op de foto's!

Hopend op veel reactie groet ik jullie!
Laatst bijgewerkt door Ods op 28-09-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst OP aangepast op verzoek van TS

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:16

Waarom is Whizashiningwalla BB een bekend paard? Alleen maar omdat hij van Anky is?
Kan ik wel andere paarden bedenken die bekender zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:17

Is het de bedoeling dat de foto's in dit topic geplaatst worden? Denk dat ik wel wat goede foto's heb.

Magrathea

Re: Westernfoto's voor de wiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 05:30

Jup, je mag de foto's hier plaatsen. Eventueel in link, net wat makkelijker is. :)

@Thillie, ik zou het waarderen als dit topic alleen voor foto's blijft. Opmerkingen over artikelen kun je in WZ kwijt, evenals (suggesties voor) nieuwe artikelen. Staat ook in de OP.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:23

Ik ga eens in alle rust voor je zoeken wat ik nog heb.
Dit kwam ik zo tegen in mijn online fotoalbum. Kwa kwaliteit van de foto's, die kan ik je ook in hogere resolutie leveren. Ik verklein ze nogal heftig voor het internet.

Western training Trail:
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... ekela4.jpg
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... ekela3.jpg

Trensen/shanks in optoming:
D Trens
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... /fel83.jpg
Shank
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... arion2.jpg

Westernzadel op paard (kan ook onder de noemer niet QPA western gereden)
http://i71.photobucket.com/albums/i141/ ... aisy87.jpg

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:31

Magrathea schreef:
Jup, je mag de foto's hier plaatsen. Eventueel in link, net wat makkelijker is. :)

@Thillie, ik zou het waarderen als dit topic alleen voor foto's blijft. Opmerkingen over artikelen kun je in WZ kwijt, evenals (suggesties voor) nieuwe artikelen. Staat ook in de OP.

kan me voorstellen dat Thillie die vraag stelt. Was ook het eerste wat ik dacht.
Want waar zijn Grays Starlight,Gallo Del Cielo, Conquistador Whiz, Hollywood dun it, High Brow Cat en europese toppers als Burnt Starlight, Tabasco Tari, The Great Sunburst en en en en. Zo veel beroemde Quarters en dan wordt Whizashiningwalla BB gekozen?? Vreemd!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:42

Ik heb toevallig eergister een mooie foto genomen van een Bosal (optoming, met showhoofdstel) wil je die ook hebben?

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:50

van de reining;

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat je hier wat mee kan :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:31

Trudy heb jij de rechten van die foto's gekocht???? Zo nee zijn ze dus niet bruikbaar. Gok nl zomaar dat de fotograven van die foto's zulke verspreiding niet gaan waarderen.
Ik heb ook van dat soort foto's. Maar daar zit opna voor eigen gebruik een licentie op.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:42

De grap is dat je niet zomaar foto's van het internet mag plukken :+
Foto's op de wiki moeten óf rechtenvrij zijn (bv bokker is de zelf fotograaf) of er moet specifiek toestemming zijn gegeven om ze te publiceren ;)

sontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:45

nou dan wens ik je heul veel succes. Veel van die paarden zijn dood en tich keer van eigenaar veranderd.
Succes met je rechten :wave: :list:

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:48

Goede foto's van de walk en lope zijn trouwens ook welkom, ik zag dat op de huidige wiki pagina voor westerngangen bij "walk" een mooie jogfoto staat en bij "jog" een foto een minder mooie jogfoto staat :D

http://www.bokt.nl/wiki/Gang_(western)

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:54

rina schreef:
Trudy heb jij de rechten van die foto's gekocht???? Zo nee zijn ze dus niet bruikbaar. Gok nl zomaar dat de fotograven van die foto's zulke verspreiding niet gaan waarderen.
Ik heb ook van dat soort foto's. Maar daar zit opna voor eigen gebruik een licentie op.

Jawel die heb ik wel gekocht, en die van Rianne mag ik gewoon gebruiken .

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:07

Afbeelding

Showoptoming voor jonge paarden, of tweehandig in de L5 t/m L3 in de WRAN

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:13

[WN-ITP] Mijn L5 wedstrijd debuut@Callantsoog

onder andere foto's van: Pleasure jog (zowel tweehandig tijdens een show, als eenhandig tijdens een training), trail, western outfit, shankbit (optoming)

Kijk maar wat jullie kunnen gebruiken!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:14

Ow, en die jog foto van de pleasure, daar is een Billy Allen snaffle (optoming) te zien

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:27

Sontana, je vervuilt het topic met foto's die toch niet gebruikt kunnen worden als ze niet rechtenvrij zijn. En dat zijn deze duidelijk niet gezien het copyright. Lees even de OP door ;) .

xTrudyx schreef:
rina schreef:

Jawel die heb ik wel gekocht, en die van Rianne mag ik gewoon gebruiken .

Het lijkt me stug dat je rechten hebt gekocht. De foto zal je vast hebben aangeschaft, maar deze is voor eigen gebruik en dus niet voor vermeerdering bij een wiki. Als je wel de rechten hebt gekocht (en ook het bedrag daarnaar hebt betaald) dan zeg ik niets. Maar een foto kopen is niet gelijk aan rechten kopen :) .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 17:43

Wat een reacties zeg :D Even overal op reageren.

@rina : Leuke foto's! Een hogere resolutie is sowieso beter (alleen al omdat de foto's dan groter én mooier zijn), bovendien zou ik voor de foto's van de bitten een beetje willen knippen (je wil namelijk dat als je een foto van een shank hebt, er een paard op staat met een shank, niet nog allemaal dingen zoals een vrolijke ruiter :D ). Is dat trouwens een D-trens? Ik dacht dat die er net anders uit zagen en dat dit een snaffle is. Maar als jij het zegt :)

@Gimme Spurs, je hebt hem al geplaatst zo te zien :) volgens mij hebben we er al eentje maar meer is beter. Mooi hoofdstel ook, en leuk paardje waar hij aan hangt :)
Ik ga zo even in je topic kijken en laat je dan weten welke ik graag wil gebruiken, goed?

@Trudy, de rest was me al voor, maar tenzij de fotograaf specifiek toestemming geeft mag ik hem helaas niet gebruiken. Ondanks dat het hele gave foto's zijn :)

@ sontana : Wranglerbutt was me voor, maar ze heeft wel gelijk. Als ik alles maar van Google mocht halen was het wel erg makkelijk en hoefde ik dit topic niet te halen ;)

@Wranglerbutt : Het is precies zoals jij het zegt, met als toevoeging dat sommige foto's vrij gebruikt mogen worden. Verder zou je best wel eens gelijk kunnen hebben over die gangen... Ik heb er zelf ook wel mijn twijfels over gehad maar ging ervan uit dat het allemaal wel goed was omdat het er zo op stond :+
Maar volgens mij voorziet Gimmespurs ons straks van goede foto's, dus maak je niet druk ^^

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:49

Allen foto's van mij en gemaakt door m'n broer, dus rechtenvrij:

trail, gate:
Afbeelding

Trail, pick up:
Afbeelding

rolback: (lastig om daar een goede foto van te maken :roll: )
Afbeelding

3 in 1 beschermers (in actie)
Afbeelding

In het kader van andere rassen als QPA: dit is een Criollo. (dezelfde als op de foto's van Gimme_spurs)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 17:51

Oja, dat wilde ik er ook even bij zeggen: graag bij de foto's vermelden wat voor ras je paard is. Ik durf namelijk nooit zo goed zelf in te schatten wat een ras is := Te vaak heel stomme fouten in gemaakt...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:55

Deze is ook een beetje moeilijk te raden, Appie ligt meer voor de hand.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 18:04

gaucho schreef:
Deze is ook een beetje moeilijk te raden, Appie ligt meer voor de hand.

Ja okee, maar kan me voorstellen dat jij regelmatig hoort 'Ooo wat een mooie appaloosa' :+
Vandaar.

Ik ga dit weekend even tijd maken om alles te ordenen en te kijken wat ik kan gebruiken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:13

verography schreef:
Het lijkt me stug dat je rechten hebt gekocht. De foto zal je vast hebben aangeschaft, maar deze is voor eigen gebruik en dus niet voor vermeerdering bij een wiki. Als je wel de rechten hebt gekocht (en ook het bedrag daarnaar hebt betaald) dan zeg ik niets. Maar een foto kopen is niet gelijk aan rechten kopen .

My thoughts exactly :D Ik heb ook weet ik hoeveel foto's gekocht (op wedstrijden), maar dat wil dus niet zeggen dat ik ze maar overal en aan iedereen mag uitdelen. Een foto kopen is niet zomaar de rechten van die foto kopen. Daar hangen meestal prijskaartjes aan van een 100 tot 150 euro. Dat je dus die foto voor een (doe eens een gooi) 25 a 30 euro gekocht hebt, wil niet zeggen dat je eigenaar van die foto bent.

En dat geld dus ook voor Sontana. Dit helpt niet echt hoe aardig ook bedoeld. Deze foto's mogen niet zomaar gebruikt worden.

Magrathea: nee je hebt gelijk dat is een gewone snaffle. Teveel dingen tegelijk doen :+
Paarden: die van de trailfoto's is een Paint :D De trens is ook een Paint (maar die lijkt me wel duidelijk) De Shank is een QH. En het niet westernras is een NRPS.
Kwa bitten kan ik je nog wel meer leveren. Ik heb een bittentik :o Verzamel ze, daar heb ik dus nog wel meer foto's van. Alleen voor de rest van de foto's moet ik mijn oude harde schijft aansluiten. Daar moet ik dus even tijd voor hebben. Dan zoek ik je ook gelijk wat grotere resoluties van de foto's erbij.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:00

showhoofdstellen zijn mijn stiel :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
showhalster
Afbeelding
Afbeelding
trainingsoutfit
Afbeelding
zadel
Afbeelding
d-snaffle
Afbeelding
showteugels
Afbeelding

nog meer ?
als je meer details wilt weten over de tack, hoor ik het wel..

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:09