[WN] Youth world games

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dll

Youth world games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:37

Meegemaakt en het was geweldig! Voor alle jeugd die serieus wedstrijd gericht wil rijden in alle onderdelen behalve reining zeker een aanrader. Handig is wel in het bezit te zijn van een paint en lid te zijn van de DPHC, anders kom je niet in aanmerking. Ook mag je niet ouder zijn dan 18 jaar.

Het evenement is heel groots op zijn Amerikaans opgezet. De sfeer is fantastisch en de accomodatie geweldig! De paarden zijn allemaal mooi en de ruiters laten zien wat western rijden is. Hier kunnen velen in Nederland nog wat van leren!!! Ook de Hunter onderdelen zijn veel groter opgezet. De deelnemers komen uit alle delen van de USA en 17 uur reizen is niks!

In de directe omgeving liggen prachtige ranches die je in de vrije tijd kunt bezoeken. Home of de bekende Zippos Sensation bijvoorbeeld ligt op 3 kwartier rijden van Fort Worth. Verder ligt daar vlakbij de GReen Valley Ranch, het walhalla voor menig reiningruiter denk ik.

De Dutch Diamonds zijn 4e geworden dit jaar. Iedereen heeft heel erg zijn best gedaan maar aangezien je maar 30 minuten voor de start van je onderdeel het paard voor het eerst mag berijden, is het moeilijk altijd alles eruit te halen wat erin zit maar de meiden hebben heel goed hun best gedaan en genoten natuurlijk!!
De ouders hebben hun flink aangemoedigd in het oranje!!

Wil je over 2 jaar van de partij zijn, word dan lid van de DPHC en ga mee rijden aan de wedstrijden.

alyel

Re: Youth world games

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:44

Spijtig dat het enkel voor de rijkere jeugd is weggelegd..

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:03

Nou sorry hoor, ik ben de eerste keer mee geweest, mijn ouders zijn niet rijk maar heb alles zelf betaald toen ik 18 was. Werken en sparen heet dat.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:22

Wel chique dat jij voor je 18de al zoveel gespaard had dat je een quarter kon kopen en naar amerika kon reizen.

Ik ben ook al sinds mijn 16 (wat de wettelijk leeftijd in BE is om vakantiewerk te doen) bezig, maar kon helaas niet zoveel sparen als jij. Ik kon toen maandelijks geen 250 euro stalling betalen, 4x ontworming en om de 8 weken ijzers. Laat staan de extra kosten van de dierenarts, osteo, goed passend tack en een trailer om mee te doen aan wedstrijden. En dan heb ik het ook nog niet over de aankoop van het paard.

Maar goed. Het zal wel een serieuze ervaring rijker zijn voor de kinderen die mee konden doen.

dll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:26

vooral zo positief blijven denken hoor, dan komt het wel goed met je. We houden maar gelijk weer op met bokt.nl en richten ons tot andere sites. De inzet is goed bedoeld en het leek ons leuk dit met anderen te delen maar met dergelijke reacties als deze kunnen we helaas maar weinig. Jammer dat er zo in paardenwereld nederland wordt gereageerd. de groeten maar weer!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:30

Goed gedaan!
En ja, meedoen met zoiets kost nu eenmaal geld. deal with it.

Er zijn ook zat jeugd die het ook graag willen en ook geen stal kunnen betalen dus ja.... waar leg je die grens dan he ;)
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 09-07-12 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:31

Tja, ik had het een leuker initiatief gevonden als iedereen gewoon kon meedoen.
Als iedereen zich eerst en vooral eens kon bewijzen, en als daarvan de beste scores mee konden doen..

Belliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:31

Linda, was jij de eerste keer mee geweest? Oeh super leuk. Ik ben net terug weer. Hoe was het gegaan bij jou ? :)

Belliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:32

Zo gaat het ook je wordt lid van de DPHC je rijdt de wedstrijden mee de clinics mee. Dan kiezen ze een team van de beste ruiters uit en die gaan mee naar Amerika..\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:33

Zo, iemand hier heeft een citroen ingeslikt, het ruikt hier zuur!

In elk geval: goed gedaan Dutch Diamonds! Leuk dat jullie hier een oproep plaatsen voor mensen om over 2 jaar mee te doen, als ik 10 jaar jonger was wist ik het wel :D (gut nu klink ik wel oud he :P ) Maar ik kom jullie vast nog wel tegen tijdens Paint shows!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:36

Belliee schreef:
Zo gaat het ook je wordt lid van de DPHC je rijdt de wedstrijden mee de clinics mee. Dan kiezen ze een team van de beste ruiters uit en die gaan mee naar Amerika..\

moet je wel eerst die paint of quarter hebben he :p (en al hetgeen ik voordien heb gezegd)

Belliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:37

Dankjewel :) We hebben ook erg ons best gedaan voor Nederland !

Belliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:38

Ja dat is dan inderdaad dat je een paint nodig hebt en voor het team van de quater een quarter nodig hebt. Zo is het in Amerika toch ook je gaat voor de Paints show ? ;)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:40

Ja. Dat is't m net? Never mind. Ik heb mijn mening gezegd :-) Als dat als kritiek wordt beschouwd, so be it.

Belliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:47

Jep naja ze hebben Paint shows voor Paints en Quarter shows en WRAN wedstrijden voor alles. Ja inderdaad dat nu die world shows voor Paints en Quarters hebben kunnen wij niks aan doen. Wij hebben eenmaal een Paint en een Quarter en met mijn Pony doe ik de WRAN shows. En voor die Paints en Quarters kan je wel kritiek hierboven op leggen daarover maar daar kunnen wij niks aan veranderen ;) Wij waren gewoon enthousiast en dachten we zetten het op bokt.;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:53

Ja je kunt zo moeilijk meedoen met een Shetlander he aan een Paintshow :+

volgens mij is iemand hier gewoon jaloers omdat ze zelf geen Paint kan betalen... dat heet sparen, meisje. Ik heb nu ook een Paint, die had ik ook niet toen ik zo jong was nee maar hee, sommige mensen hebben ouders die ze daarbij helpen. Daar hoef je toch niet zo jaloers op te reageren? Het is toch leuk voor die jonge meiden dat ze mee hebben kunnen doen aan zo´n onwijs leuke show in de VS?

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:55

Ffortuna schreef:

volgens mij is iemand hier gewoon jaloers omdat ze zelf geen Paint kan betalen... dat heet sparen, meisje. Ik heb nu ook een Paint, die had ik ook niet toen ik zo jong was nee maar hee, sommige mensen hebben ouders die ze daarbij helpen. Daar hoef je toch niet zo jaloers op te reageren? Het is toch leuk voor die jonge meiden dat ze mee hebben kunnen doen aan zo´n onwijs leuke show in de VS?

_/-\o_

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:57

jaloers jaloers ? Je moet het niet te ver gaan drijven. Ik zeg enkel dat ik het niet eerlijk vind, zo een organisatie. Laat het talent eerst en vooral voorop staan. Dat je je in amerika moet kunnen bewijzen, daar zal je uiteraard wel talent voor moeten hebben, en ik zeg dan ook dat het voor die jeugd een serieuze ervaring rijker zal zijn geweest.

Ik vind alleen de keuze van ruiters, dat dat op een andere manier kan gaan. En da's mijn mening. Daarop moet je niet liggen vitten dat ik jaloers ben? Ik heb een paard, quarter of niet, what's the difference

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:59

en de kwestie over sparen, daar wordt wel heel kort door de bocht over gereageerd.

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:59

Het klinkt als een leuk evenement!
Ik zou er veel voor over hebben om een keer te komen kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:01

Nou, dat is best een verschil (paar duizend Euro denk ik). Maar goed.

Volgens mij valt die selectie wel mee omdat lang niet iedereen mee kan. Tijd, geld, er spelen meerdere factoren. Daarbij zijn de Dutch Diamonds 2 jaar geleden 1e geworden, daar speelt dan toch zeker een talent-factor mee. Ze moeten tenslotte tegen teams uit diverse landen waaronder de VS zelf! Daarbij is de wedstrijd al zo eerlijk mogelijk doordat ze op voor hun onbekende paarden moeten rijden, dan komt talent echt wel om de hoek kijken.

Kortom, waar maak je je druk om :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:03

Dat je niet mee mag doen aan ras specifieke world games. That is the difference.
Talent staat ook voorop, maar wel aan de randvoorwaarde dat je mee doet met de Paints.

Dus Gleyla hou op met zeuren over geld. Dit is gewoon een ontzettend leuk initiatief van de DPHC. De DPHC is nou eenmaal de Dutch PAINT Horse Club, dus als je geen Paint heb dan val je inderdaad buiten de boot. Simple as that. Heeft weinig te maken met of deze mensen wel of niet veel geld hebben. Puur te maken met dat deze mensen lid zijn van de APHA en DPHC en starten op Paint wedstrijden.

Je zegt toch ook niet tegen het Quarter team: Het is niet eerlijk dat jullie met jullie Quarters op een Quarter wedstrijd mogen starten en ik met mijn Niet-Quarter niet?

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:03

Ffortuna schreef:

Ik kan niet veel over je zeggen, ik ken je niet, en laat staan je inkomenspatroon. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen ook als je zo hard werken als ze kunnen en zoveel mogelijk opsparen, nog steeds niet genoeg geld hebben om een merkpaard te kopen.
Het is inderdaad waar dat alleen sommigen dus deze kans krijgen. Het is daarom gepast om begrip te tonen, maar dit hoeft inderdaad niet te betekenen dat anderen dit niet wel mogen hebben.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:04

Achja, want ik heb zeker en vast gezegd dat deze ruiters geen talent hebben... Hehe..
Ohja, want ik ben jaloers omdat mijn paard duizenden euros minder heeft gekost.

HumbleTalent, waarom moet dat zo verzwegen worden? Super voor diegenen die wel kunnen meedoen, maar er zijn er heel wat minder die gewoon niet kunnen meedoen. Over talent spreek ik dan nog geeneens.

Ik denk niet dat mijn uiting zou bekritiserend was. Integendeel. Ik zeg dat voor eender wie, zoiets een unieke ervaring is.
Laatst bijgewerkt door alyel op 09-07-12 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:05

Gleyla schreef:
Spijtig dat het enkel voor de rijkere jeugd is weggelegd..

Weet jij dan hoe het gaat, heb je daar weleens over geïnformeerd?
Je moet geen dingen roepen waar je niets van weet. >;)

Alles kost geld en als je al geen eigen (paint,quarter)paard zou hebben wordt (Paint,Quarter) wedstrijden rijden sowieso lastig (kan wel).
De paarden gaan ook niet mee naar Amerika.

Ik vind het heel knap van deze ruiters dat zij deze (voor hun) vreemde paarden maar een 20 minuten mogen rijden. :oo
En dan wel even een goede oefening moeten neer zetten. +:)+

Niets van aantrekken @dll lekker enthousiast blijven @Belliee, er zij altijd mensen die een ander niets gunnen.
Laatst bijgewerkt door sliding op 09-07-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt