Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Ik zie het niet als opgeven, maar als het herkennen van je grens.
Snackie schreef:Het is niet ideaal om alles samen te moeten leren, maar het kan wel. met les.
Snackie schreef:Goed nadenken over wat je wilt
Snackie schreef:Voor het eerst rijden met een jong paard is en blijft altijd wennen. Dit moet je leren, maar geef je meteen op dan leer je het ook nooit
superwoman schreef:Ik zie het niet als opgeven, maar als het herkennen van je grens.

Toen wij ons paardje kochten kende hij de basis, was zeker 6 a 7 maanden niet meer bereden (en dat voor een toen 4-jarige) en ik merkte hoe verknocht ik was aan mn vorige paardje. Moest voor mn gevoel opnieuw leren rijden...
Toch zijn we nu (anderhalf jaar later) een op elkaar ingespeelde combi en moet ik zeggen dat ie meer voor me doet en wint dan ik voor mogelijk had toen ik er voor t eerst op zat. 
hollywood86 schreef:Dat samen leren, dat werkt dus niet. Breng het paard of weg naar een trainer voor een paar maanden (minstens 6) of beter, verkoop het paard. Het idee het allemaal zelf te doen is heel leuk, maar als jij verder wilt komen, dan gaat het niets worden.
lovefi schreef:Ik laat in het midden of het gaat een groen paard doorrijden, maar uit je reacties lees ik eigenlijk al dat je liever het andere paard koopt en dat je huidige paard een ander baasje krijgt. En dat is prima toch?
hollywood86 schreef:Oh, ik had aangenomen dat je zelf wilde gaan rijden met dat paard, waarom er anders op zitten tijdens de training? Als ie nu al 4 maanden in training staat en je kan er nog niets mee, dan moet ie nog veel langer (en dan dus minstens een half jaar, maar liever langer), zodat paard echt goed bevestigd is.
Vicky_Belle schreef:hollywood86 schreef:Oh, ik had aangenomen dat je zelf wilde gaan rijden met dat paard, waarom er anders op zitten tijdens de training? Als ie nu al 4 maanden in training staat en je kan er nog niets mee, dan moet ie nog veel langer (en dan dus minstens een half jaar, maar liever langer), zodat paard echt goed bevestigd is.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik zelf rij, ja![]()
De trainer kan er wel heel goed op rijden, dus het paard kan het, of ik er iets met kan zullen we dit weekend dus zien.
En, een half jaar training, even mijn nuchtere bril opzetten. Ik heb er al behoorlijk wat in geïnvesteerd maar ergens moet ik een grens trekken, het is voor mij puur een hobby. Een hele dure hobby.
Vicky_Belle schreef:[Nee, ik twijfel echt, ik heb dit paard toch ook al meer dan een jaar en het voelt zo hard als opgeven.
ReadTheRulez schreef:Ik heb alles eventjes gelezen en vind de argumenten van beide kanten wel goed, maar het gaat er idd om dat jij er op "moet" rijden en dat je zelf het belang van het paard in het oog houdt.
Persoonlijk denk ik: jij voelt je nu gewoon niet op je gemak, stel dat er strax wel wat misgaat?
en als je nu de kans hebt om dat paard te kopen waarvan je wel zeker weet dat jij er mee uit de voeten kan? strax is ze misschien weg.
maar ik begrijp goed dat je ook gewoon manege lessen volgt? kunnen ze je daar iet wat extra helpen bij de grenzen waar je bij je eigen paard tegen aan loopt? zodat jij je daar zekerder in gaat voelen?
troi schreef:Je zou kunnen overwegen om een trainer bij je stal te laten komen twee keer per week om zo de eerste paar maanden enkel onder begeleiding te rijden. Dan krijg je continue feedback en heb je wat meer tijd om af te tasten of er voldoende vooruitgang in zit. Verkopen kan altijd nog.
superwoman schreef:troi schreef:Je zou kunnen overwegen om een trainer bij je stal te laten komen twee keer per week om zo de eerste paar maanden enkel onder begeleiding te rijden. Dan krijg je continue feedback en heb je wat meer tijd om af te tasten of er voldoende vooruitgang in zit. Verkopen kan altijd nog.
TS heeft nog balans-problemen... met alle begeleiding op de wereld is dit paard niet geschikt (groen) om dat snel te leren.
superwoman schreef:lijkt meer als moeite met je trots opzij zetten.![]()
Door "de groene periode" heen krijgen = imo ook een leuk idee, maar zo werkt het lang niet altijd.
Sommige paarden hebben een goede leider nodig en andere wat minder... dit zie je meestal al terug in de beginfase.
troi schreef:Je zou kunnen overwegen om een trainer bij je stal te laten komen twee keer per week om zo de eerste paar maanden enkel onder begeleiding te rijden. Dan krijg je continue feedback en heb je wat meer tijd om af te tasten of er voldoende vooruitgang in zit. Verkopen kan altijd nog.
Vicky_Belle schreef:Ik zie deze reactie nu pas, mijn trots is op dit moment onbelangrijk, dan had ik dit niet openbaar op het internet gezet dat ik dit probleem heb. Over die leiding nodig hebben, op sommige paarden lukt me dat heel goed, maar ik ben inderdaad niet je meest strenge leider die je je kan inbeelden, ja. Dus weer, moet ik zeggen, goed punt !
Vicky_Belle schreef:Hey Ho, enkel op haar hé, op een doorgereden paard die zichzelf kan dragen heb ik dat niet.
Maar goed, je hebt een punt! Ik heb daar inderdaad problemen mee. Ik knal er niet af, ik blijf wel zitten, maar ik kan mijn paard niet "ondersteunen" op dat moment.