[WN] Western accessoires, interesse voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Western accessoires, interesse voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 10:11

Hallo mede western(ruiters) liefhebbers,

Ik weet uiteraard dat er western stores zijn (waarvan een aantal goed gesorteerde) maar toch koop ik dingen via Ebay omdat die hier weinig te vinden zijn. Komt dat omdat er geen vraag naar is of simpelweg omdat bestellen zo lang duurt en de westernstore het niet nodig vindt om te bestellen?

En dan gaat het mij om bijv telefoonhoesjes, horloges, schrijfmappen, agenda's, laptoptassen etc en dan niet in de 'goedkope' uitvoering maar de sjiekere spullen. Zelf ben ik hier gek op en verzamel zo nu en dan wat vanaf Ebay.

Ik heb bijvoorbeeld een chequebook gekocht en daar een losse agendavulling in gedaan en dat is nu mijn agenda en krijg daar erg leuke reacties op. Ook heb ik een tooled schrijfmap en een laptoptas die ik dagelijks meeneem naar mn werk. Mn horloge is er eentje van Montana silversmiths en uiteraard draag ik mn laarzen ook gewoon naar het werk.

Wat ik niet mooi vindt is de (sorry als ik hiermee iemand beledig) 'line-dance' cultuur. Ik hou van mooi bewerkt leer van een goede kwaliteit en niet van de goedkoper ogende spullen met koeienprint of wannabee coiboi spullen.

Mijn vraag is nu of hier nog meer mensen helemaal verzot op zijn en of er vraag naar dit soort spullen is. Of dat jullie misschien adresjes weten waar je wel terecht kan voor deze spullen?

Als voorbeeld wat telefoonhoesjes, niet alles vind ik mooi maar dat lijkt me logisch, ieder heeft zo zijn/haar smaak.
http://www.wildwestliving.com/cellphone-holder.html
Dit is ongeveer mijn laptoptas, ik heb een iets andere versie maar het gaat om het idee. http://www.westernpassion.com/western-b ... C-101.html

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:40

Fraaie spullen, vooral die laptoptas is echt beeldschoon!

Persoonlijk denk ik dat hier op zich wel vraag naar is maar het probleem hem ligt in de prijzen. Goede kwaliteit is nu eenmaal niet voor een 'plastic prijsje' aan te bieden en mensen zijn zo verwend door winkels als de action dat ze niet zo snel geneigd zijn om meer te betalen ook als de kwaliteit hoog is.

Maar misschien ben ik wel pessimistisch (hoop ik eigenlijk een beetje...)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:48

Zitten zeker leuke spullen bij maar of er hier markt voor is betwijfel ik.
Laptop tas is zeker mooi en ook hele mooie telefoonhoesjes, maar ik denk dat de prijzen voor veel mensen toch een probleem gaan vormen. Men gaat tegenwoordig meer voor kwantiteit dan voor kwaliteit ;( !
In Amerika zijn plekken genoeg waar dit soort spul te koop is, maar hier in Nederland zou ik het zo niet weten.

Ik ga de sites in ieder geval nog even bestuderen :D

maaike2800

Re: Western accessoires, interesse voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:52

de telefoonhoesjes vind ik echt superleuk, mocht je die te koop aan bieden heb ik zeker interesse.
De hoesjes die ik in de winkel zie liggen zijn vaak te klein voor mijn i-phone 4.

De laptoptas is niet mijn smaak.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 10:53

Elcis, met jouw connecties zou er toch een handeltje in moeten kunnen zitten? *zoekt nog een mooi horlogebandje*

Ik heb via Ebay twee hele mooie telefoonhoesjes gekocht en die zijn als het goed is al onderweg, kan niet wachten! :) Er pasten er twee in de verzenddoos, heb er dan ook maar 2 gekocht, misschien hier wel liefhebbers.... (maaike, die 2 zijn groot genoeg voor Iphone! Heb zelf Galaxy) en anders wissel ik ze af (ik ben echt verslaafd aan de geur van dat mooie leer).

edit, ik hoop dat de douane ze doorlaat zonder extra kosten *duimt*
Die laptoptas heb ik overigens voor intotaal incl verzendkosten voor € 40,- gekocht.... ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:12

Ik zal eens voor je informeren en rondkijken; we zijn druk bezig met een en ander op te zetten. Eerst naar eens rustig gaan uitzoeken wat men hier wel en vooral, niet, wil.
Ik vind veel mooi, maar het is juist het uitzoeken wat anderen ook mooi vinden waar alles mee valt of staat.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:24

afschuwelijk! sorry ik houdt er echt niet van

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:06

één van de telefoonhouders die er tussen zit op de plaatjes heb ik al jaren, ooit gekocht bij Artur
Afbeelding
die tas vind ik ook schitterend :j

ik vraag me af wat de prijzen worden als je dat naar hier moet halen, ben bang dat het dan geen leuke prijzen meer zijn

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:01

Ik maak dit soort dingen zelf, leerbewerken is mijn grote hobby :D

Ik vind sommige dingen wel mooi, andere niet, en het is allemaal niet goedkoop, zeker niet als het handgemaakt is. Zo'n kleine telefoonhouder ben je met de hand toch al gauw een uur of 2 a 3 aan kwijt.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:07

Ik heb op de Eurofuturity een stand gezien die hand bewerkt leer verkocht. Dat was echt prachtig veel mooier dan ik hier nu als voorbeelden zie. De prijzen logen er echter niet om. Voor een map betaalde je €700,-.

Ik weet alleen even niet meer welk bedrijf het was.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:12

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:22

Ik vind het wel mooi spul, maar niet om zelf mee te lopen. Ik probeer dat soort dingen altijd zo veel mogelijk te beperken, juist om niet over te komen als wannabe-cowboy.

Als ik in Amerika zou wonen zou ik er wel meer van hebben denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:55

ik vind dit geen wannabee cowboy spul, daar is het net even te duur voor :) Je moet het ook niet overdrijven. Ik loop niet met mn broek in mn laarzen (heb bijvoorbeeld een paar donkerbruine laarzen met witte schacht en dan vallen ze wel heel erg op := ) of met mn telefoonhoesje aan mn riem, ik draag mn buckle ook niet zichtbaar maar ik heb het spul allemaal wel. Gewoon omdat ik het erg mooi vindt.
Zo heeft iedere gek zn gebrek :+

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:09

Grappig... bij de link naar de telefoonhoesjes staat de mijne bij. Getooled ledere met stukje vacht erop.
gekocht op de equitana bij een NL standhouder. Die had er velen die er op die site staan.
Het model wat Spatter laat zien, als dit een wat smallere is?, is hier makkelijker verkrijgbaar. Die heb ik 2 liggen, maar mn toch wel smalle iphone paste er niet in.
Mooi spul allemaal.. maar idd wat prijzig. :$

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:42

Ik dacht dat er ook al een aantal telefoontasjes op onze site stonden.. zie nu net van niet :o

Verder vind ik een hanger voor aan het zadel erg gaaf.. en die komen er ook.
Laptoptassen e.d. gaan zo ver van het paard vandaan dat daarom er denk ik door ook andere tack-shops niet op ingesprongen word. :j

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:15

Ja mooi! :o Ik heb zelf een schoudertas en een aktentas van American West. Ben gek op handgetooled leer. Ik ben zeer zeker geen Wannebee Cowgirl!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:46

klopt HT die in Kreuth altijd staat maakt heeeeel mooi spul! en idd duur. ze maken ook de beste teugels ter wereld! ze zitten in oostenrijk geloof ik. TS als je interesse hebt pb maar, denk dat ik nog wel kan vinden wie het is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:46

owja, en wel interesse. mits betaalbaar.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:49

ik heb ook wel intressen mist het inderdaad betaalbaar is. De laptop tas vind ik erg mooi !

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:01

Ik vind dat soort spul ook wel erg mooi maar, ik heb het gemak het zelf te kunnen maken als ik dat wil.
Het handwerk vind ik toch het mooist en is toch ook van betere kwaliteit/stevigheid als het gaat om de stiksels (die ik ook altijd met de hand doe).
Machinaal gestikt ziet er niet slecht uit maar, gaat er een stikseltje los..dan ravelt de rest ook!
Bij handmatig stikken kan dit dus niet gebeuren, betaal je wel meer maar, meer waar voor je geld!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:44

Mooi spullen!
Ben gek op hebbedingetjes :o maar voor mij is het toch nog te duur

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:58

Laatst bijgewerkt door quarterH op 21-02-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 23:07

*kwijlt* thats what I mean!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:14

Ik heb al jaren een mooie telefoonhoes, en als er een nieuwe telefoon moet komen dan kies ik er een die in die hoes past.

Ik vind Agenda's, handtassen en portemonnees met mooie tooling helemaal te gek, kan alleen niet dat vinden wat ik nu echt mooi vindt. Er zit altijd een concho op die niet helemaal aan mijn smaak voldoet. Maar een mooie tas met basketwave of flower tooling (zoals op een zadel) daar zou ik voor gaan.
Uiteindelijk ben je met een aantal dingen al snel klaar. Ik zou maar een riem hoeven, een portemonnee, een laptoptas of een handtas. Dus aan mij ga je op de lange duur geen echte vaste klant hebben.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:17

check eens de link die ik postte, ze maken ook custom made wat e hoe je het wilt :-) wel niet goedkoop :p