[WN] Prijs 6jarige quarter met papier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Prijs 6jarige quarter met papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 10:40

Simpele vraag, wat geven jullie voor een 6jarige quarter hengst met een mooi papier?
Heeft enkele maanden training gehad, staat nu al paar weken zo goed als stil, heeft enkele nakomelingen lopen. Reining bloedlijn.

Ik hoor zoveel verschillende dingen...

Anoniem

Re: Prijs 6jarige quarter met papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:46

Nog niets gepresteerd en pas zo kort onder het zadel? En wat is een mooi papier?
Ik zou zo zeggen, max 4000 euro, of het moet een echt goed papier hebben.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:49

Kirrr schreef:
Simpele vraag, wat geven jullie voor een 6jarige quarter hengst met een mooi papier?
Heeft enkele maanden training gehad, staat nu al paar weken zo goed als stil, heeft enkele nakomelingen lopen. Reining bloedlijn

er zal wel een reden zijn waarom hij 6 jaar is en niks gedaan heeft in het reining circuit, maar die kan ook financieel zijn. wat is een mooi papier??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 10:57

Is niet pas onder het zadel hoor. Is opgeleerd en zadelmak gemaakt in training, dan is de eigenaar ermee aan de slag gegaan. Dan terug in training gekomen en nu is hij sinds enkele maanden verhuisd en dus ook niet meer in training.
Je voelt wel dat alles erin zit, maar paard heeft weinig spieren en geen conditie meer. Volgens mij is het al tijd geleden dat er nog iemand mee gereden heeft die enige kennis heeft van reining en is hij enkele recreatief rondgereden.
Reden dat hij niet op wedstrijd geweest is, is inderdaad financieel (voor zover ik uit de situatie kan opmaken).

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:02

ongeveer rond de 4500 euro

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:53

Hangt ervan af wat een 'mooi papier' is, hoe hij gebouwd is, hoe ver zijn training staat etc....
Kan je dus zo geen prijs op plakken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:25

vooralsnog klinkt het als een 'gewoon' recreatie paard. dus zou ik ook zeggen max 4000.
als dekhengst is hij daarmee ook niet erg interesant (niet geshowt, niet in super conditie).

dater mischien ergens een leuke basis in zit is fijn, maar vermeerd de waarde imo niet als dit er nu niet uit komt.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:11

wat is een mooi papier in jouw ogen. Daarnaast inderdaad wat Jaycee_ zegt, hoe is hij gebouwd, verdeer training.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:17

heb je ook een foto ? Kunnen we even zien wat voor type het is en hoe hij op de benen staat enz..

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:01

Ik zou rontgen foto`s van zijn benen willen zien!
Is hij goed tussen de 4000 - 4700 euro

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:39

Als hij alleen basis heeft gehad (zadelmak en de eerste beginselen van reining) dan absoluut nog niet eens €4000. Maakt dan niet uit wat voor papier hij heeft. Je hebt dan niet eens goed kunnen "zien" of hij aanleg heeft om zich tot een goed sportpaard te kunnen ontwikkelen. Door wie is hij getraind?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:51

@Kirrr zo'n simpele vraag is het dus niet. Ongezien een paard taxeren op een "mooi" papier en het feit dat het een hengst is, daar is niets van te zeggen. Het oog wil ook wat, als het paard niet mooi gebouwd is, levert hij voor hetzelfde niet meer dan 1500 euro op. Ook niet iedere hengst is een dekhengst trouwens.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:35

E 4215,50

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:27

Rebel_Gloe schreef:
E 4215,50

die 50 cent is wel heel belangrijk :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:28

Ik hoef geen dekhengst. Paard is mooi gebouwd.
Keuring, zowel klinisch als foto volgt zeker voor akkoord.
Ik ga hier geen stambomen of foto's plaatsen, omdat ik niet wil dat heel de wereld weet welk mijn eventueel toekomstig paard is...
Ik weet dat het niet een simpele vraag is, ik wou eerder een simpel antwoord, zonder teveel details.
Wilde enkel maar zeker zijn dat de prijs die ik er voor over heb, ook een beetje binne de standaard valt.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:21

Lastige vraag om te beantwoorden met zo weinig info. Gunstig is wel dat het nu een kopersmarkt is, de handel ligt op zijn gat, tenzij het een absolute topper is.

Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar kent niemand hier op bokt dit paard?

Je zegt dat het een goed papier is. Vaak is dit gebaseerd op hengsten die in heel veel quarters voorkomen en waarmee je niet zomaar prijsgeeft welke jij op het oog hebt. Kun je daar niet wat van geven? Eventueel nog erbij of dit papa, opa, etc is?

Succes in ieder geval.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:26

rond de 6 a 7000 ben je dan wel zeker kwijt.
zou leuk zijn een paard voor 1500. haha maar daar heb je geen eens een veulen voor.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:28

Opa is peppy san badger.
begrijp dat er geen juistantwoord op is, ben al blij dat jullie er toch een prijs op probere te plakke.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:30

wauw....ik dacht even te kijken hoe de markt ligt voor een quartertje.
ben verbaasd over de bedragen die ik hier lees :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:47

fique schreef:
rond de 6 a 7000 ben je dan wel zeker kwijt.
zou leuk zijn een paard voor 1500. haha maar daar heb je geen eens een veulen voor.

Ik weet niet waar jij de paarden koopt, maar zoveel voor een paard wat nog niets kan en al zo oud is?
Voor die 7 kan ik ook wel een 3 jarige kopen met echt goede bloedlijnen.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:10

Ik zou zeggen dat hij normaal tussen de 4 en de 5000 op zou kunnen brengen maar áls hij medisch in orde is en ik zou hem zelf écht leuk vinden zou ik er zomaar tussen de 6 en 7000 voor betalen.

Met paarden is het ook maar net wat de gek er voor geeft! :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:20

Met weinig info is het inderdaad moeilijk te zeggen, maar voor mij persoonlijk zou prestaties op deze leeftijd het laatste zijn wat ik als pluspunt zou zien! Wat voor mij wel telt is conformatie, gangen en atletisch vermogen, karakter en talent. Daarbij liefst een stokmaat boven de 1.50m en een papier zonder pleasure/ halter ( Impressive) bloed.

Een paard van 6 als "al zo oud betitelen" vind ik hoogst merkwaardig; het dier is nog niet eens helemaal volgroeid, voor mij is een 6 jarige nog altijd een jong paard, die misschien wel eens een keer op een showtje mag zijn geweest, maar daar zou ik geen belang aan hechten. Als dit dier al 3 jaar veel op shows zou hebben gelopen zou hij voor mij minder waard zijn, dan wanneer hij om de juiste redenen ( tijd/ geldgebrek, juiste opleiding geven ( die dus een paar jaar duurt), geen wedstrijdaspiraties hebben, etc) niet geshowd is. Kans is groot dat je met dit paard "kan doen" tot hij ver in de 20 is.
Prestaties zijn sowieso twijfelachtig te noemen in een klein land als Nederland, waar het niveau gemiddeld is.

De titel "dekhengst" is voor een Paint/ Quarter van weinig waarde omdat daar geen keuring voor nodig is en iedereen zijn/ haar Q/P hengst ter dekking mag aan bieden.

Dus als dit paard een aantrekkelijk papier zou hebben, goed karakter, bouw, beenwerk en ook nog een portie talent voor hetgeen je met hem wil gaan doen en voldoet aan jouw eisen en niet te duur is voor jou kan het een buitenkans zijn. Waarde is moeilijk in te schatten maar ik zou zeggen ergens tussen de 4000 en 7000 euro. Met in acht name van de crisis, hoge hooiprijzen, midden winter en daardoor lage prijzen die voor paarden betaald worden zal de prijs eerder richting de 4000 dan de 7000 gaan, maar voor mij zou een dergelijk paard dus aantrekkelijk zijn; al koop ik ze liever echt jong, dan weet ik zeker dat ze niet "verknald" zijn 8-) ;)

Uiteindelijk moet je afgaan op wat jij zoekt, kijk bij het paard in kwestie niet zo zeer naar de pluspunten maar naar de minpunten ( waarbij niet geshowd en later zadelmak/ opgeleid voor mij dus een pluspunt zijn :o ), maar minpunten zijn er altijd en liggen meer in de bouw, karakter, evt. stalondeugeden, been standen, etc. Kan je met de minpunten leven en is de prijs voor jou dan in orde, dan is het de moeite waard.
Je kan beter een goed paard kopen waar je misschien wat "teveel" voor betaald ( het dier gaat je toch veel geld kosten, dus die 1000, -/ 2000,- meer of minder voor "het" paard zijn dan niet van belang, vind ik) dan een paard wat goedkoper is en die je minder goed past; die kost je per maand hetzelfde en heb je misschien minder lol van.
Ik ben wel heel benieuwd geworden wat de vraagprijs/ pedigree is, als je het per pb zou willen delen.............
Laatst bijgewerkt door ElCid op 05-01-12 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:27

_/-\o_

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:02

Mss een rare vraag maar wat vragen ze dan voor dit paard?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:14

Mooi omschreven ElCid!

TS; ik kan me voorstellen dat je niet teveel informatie kwijt wil op een forum.
Wat je zou kunnen doen is de foto's en omschrijving naar een (andere) fokker of trainer sturen met deze vraag.