Femke schreef:Ik zie het probleem niet zo...
Het is een maatregel ten behoeve van de veiligheid van alle deelnemers.
Het is een stukje bescherming. Dat is in mijn ogen juist iets positiefs; als we met z'n allen de sport nog wat veiliger kunnen maken. Het blijven toch dieren, waar je op zit. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, ook tijdens een sport evenement.
En misschien is er in het verleden nog nooit iets ergs gebeurd (zou wel bijzonder zijn overigens), maar dat betekend niet dat het in de toekomst ook ongelukvrij zal blijven.
Wat is nou het "echte" probleem, behalve dat de vorm van het hoofddeksel er anders uit ziet dan een cowboy hoed?
"Petjeshaar" krijg je ook al van de hoed, dus dat is het niet.
Het is volgens mij bij veel ruiters die hier tegenop zien gewoon een stukje ego waar ze even overheen moeten stappen. Misschien "voelt" zo'n maatregel alsof de overkoepelende organisatie daarmee zegt dat de ruiters niet kunnen rijden, maar dat is natuurlijk niet zo.
De maatregel is niets meer of minder dan een stukje kleding reglement.
Daardoor verdwijnt de hoed wellicht uit de picture. Maar er zijn nog genoeg andere dingen waar aan mensen kunnen zien dat je een "echte cowboy" bent. Die hoed is ook maar een stukje show; want een zonnesteek zal je tijdens je indoor evenement écht niet oplopen. Maar ik hoor niemand klagen over het verplicht dragen van de cowboy hoed. Waarom dan wel over de cap?
Ach, dat bedoel ik dus met betutteling.
Echte cowboy? Jij snapt er dus echt niets van