Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

of anders gaat Sugar wel schuilen
Sugarmiss schreef:Ik ben een watje, ik ga niet rijden als het regent. En als ik toevallig toch een bui op mijn kop krijg dan ga ik schuilenof anders gaat Sugar wel schuilen
![]()

Sugarmiss schreef:Ik ben een watje, ik ga niet rijden als het regent. En als ik toevallig toch een bui op mijn kop krijg dan ga ik schuilenof anders gaat Sugar wel schuilen
![]()
Niet dat dat helpt, maar goed.
Thuis het zadel zoveel mogelijk droog wrijven en in huis laten drogen, net als de pad. Krijg je meteen dat heerlijke 'parfum' in huis
(gericht werken in de bak) en rijd ik naar de plaatselijke rijvereniging zo'n 2/3 km verderop.
(beenreflectoren, boegreflector,staartreflector, armreflector en hesje aan),
, de andere op de staartreflector
en een armlampje om mijn arm. Vandaag hebben we ons weer uitgeleeft bij de welkoop, de oude lamp viel zowat uit elkaar: zien we daar reflectoren, met allemaal kleine lampjes erop, die knipperen --> MEE!
(behandelt met waterdicht spul) en een jas die een paar buien in ieder geval overleeft (kan je achter je zadel knuppen). En ja, het zadel word dan gewoon nat.
Gewoon laten drogen in het schuurtje (aan huis vast, maar geen kamertemperatuur, kouder, ivm te hard drogen van het zadel) zadel verder gewoon goed onderhouden.
) tussen de buien door
en dan is het echt niet leuk.
) maar hij had zo'n hekel aan de regen dat hij steeds met zijn kont in de wind ging staan en ik hem met geen mogelijkheid meer aan het lopen kreeg.
Watje

Merel schreef:De (regendichte,winter)deken over het zadel, over je benen en op het laatste gaatje vast, kan precies.
Dit 2 keer, want ik rijd met handpaard; kan ik direkt beide paarden daar rijden, terwijl ik er 1 rijd, staat de ander gewoon aan de kant te wachten, we hebben daar een aanbindplaats.![]()