Ik wil proberen of ik mijn overpeinzingen duidelijk kan maken.
Ik rijd nu sinds een paar maanden western, met veel plezier!! ik vind het heel leuk en een fijne manier van rijden.
Ik ben aan het nadenken over het kopen van een paard.
Maar wat voor een
??? Ik zou het liefst heel veelzijdig willen rijden. Dus western, en dan pleasure of horsemanship, trail en halteren.....
Maar ook dressuur, dus een lekker buigzaam paard met schwung die goed aan de hand kan verzamelen en uitstrekken, met mooie oprichting en ruime verende gangen....
en ik vind eigenlijk springen ook wel leuk, niet al te hoog, maar een B of L parcourtje op zijn tijd......
En natuurlijk lekker ontspannen buitenritjes (evt. Endurance).
om het dan helemaal compleet te maken zou het me ook leuk lijken als het paardje ook nog eens ingespannen zou kunnen worden, in een vorig leven heb ik de sterren van de hemel gemend
, dat vind ik ook supergeweldig.. Wat veeleisend ben ik hè
, wat denken jullie? zou dit paard bestaan, of alleen in mijn dromen
?Het type quarter/paint/appie vind ik qua uiterlijk en het coole karakter wel goed bij mij passen,
ik houd van lekker compacte stevige paarden, en een bijzondere kleur vind ik ook wel grappig. Ik zou evt. ook wel wedstrijdjes willen rijden, niet dat ik heel veel ambities heb hoor, maar ik wil de dingen die ik doe wel goed doen.
Ik heb nu 10 jaar van mijn 'eigenpaardenleven' aan een hysterische arabier vergooid
, dus als ik ooit nog een paard koop wil ik er wel voor zover mogelijk heel zeker van zijn dat dit paard goed bij mij past, wat de arabier uiteindelijk dus niet deed
.Ik heb nog ruim de tijd om mijn ideale paard te vinden, en wil absoluut niets overhaasten. Denken jullie dat een quarter aan al mijn wensen zou kunnen voldoen?
), maar daar is het western rijden en de endurance waarschijnlijk weer pet.

En ik ben ook van mening dat als jij je paard goed voor elkaar hebt jij hem/haar in elke gewenste houding moet kunnen rijden. De hulpen zijn voor mij altijd gelijk gebleven (maar ja, toch weer mijn parelli achtergrond