Nu loopt zij voorlopig nog lekker in de groep in een natuurgebied, komt in de winter naar huis in de loopstal, dan weer naar t natuurgebied, etc.
Toch ben ik aan het kijken van hoe, wie, wat, waar, etc...
Ik wil haar over 2/3 jaar western laten beleren. Doel: Recreatief, maar ik wil wel een correct paard onder me hebben wat ik ook correct kan trainen. Wellicht eens een wedstrijdje via DAWRA of WRAN. Reining? Trail? Pleasure? Nog geen idee, zien we dan wel wat er bij ons past.
Máár....
Ik heb met mijn shet (Abbey, voor de oud gedienden, Hon is 2 jaar terug verongelukt...
) de mensport ontdekt
Helemaal geweldig vind ik het! Alleen met een ukkie loop je tegen beperkingen op (vanuit de organisaties o.a.) Dus zou ik Maddy ook heel graag voor de wagen (laten) beleren.Graag hoor ik de mening van ervaren ruiters/menners. Goede combi of niet?
Met western rij je met name op de neckreining (althans, wil ik wel naar toe), met mennen rij je veel meer met directe druk in de mond ipv tegen de hals. Is dat niet ontzettend verwarrend voor het paard? Om maar even een voorbeeld eruit te pakken.
maar een paard moet beide wel kunnen als je hem niet teveel in de mond hangt, bedoelde ik. Tis trouwens een lichte ophouding, niet echt het oppakken van het leidsel!

).