[WN] Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:07

Misschien is het nog te vroeg voor cijfertjes e.d, maar was het Dutch Western Riding Festival commercieel nu een succes, zo dus voor herhaling vatbaar, of niet ?
Ik hoop van wel natuurlijk, maar heb daar nog niets over gelezen, zijn de verwachte bezoekersaantallen gehaald enz ?

trustHim

Re: Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:31

volgens mij is het er de komende 4 jaar sowieso, las dat ze met de uithof afgesproken hebben het 5 x te organiseren

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:50

Aha, voor het begon of erna ? Hoop toch dat het doorzet. Gezien de alweer megalege tribunes bij die liveshow in Duitsland, die we via de stream hebben kunnen volgen, ik weet het niet.
Al die shows kunnen toch niet alleen uit deelnemers en een beetje aanhang blijven bestaan ?

Vond dit een goeie mix, Den Haag, van alles wat en ook wat voor degenen die niet alleen maar voor wedstrijden komen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:25

voor het begon, maar lijkt mij dat ze daar wel aan houden, stond dat ze 5 jaar wilden orgainseren om het ook de kanst de geven te groeien

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:51

Ik vond het sportief gezien een succes of het commercieel een succes was, moeilijk in te schatten. De vooraf verwachte bezoekersaantallen zijn volgens mij niet gehaald.

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:03

Voor ons was het in ieder geval een mega succes! :9 en ook nog eens supergezellig! _/-\o_

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:02

Het was leuk maar er waren veel dingen die absoluut beter konden.
Publiek viel idd nogal tegen met die vaak toch wel veel lege stoelen op de tribune!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:38

rapido schreef:
Publiek viel idd nogal tegen met die vaak toch wel veel lege stoelen op de tribune!

waarom viel het publiek tegen , volgens mij was het weekend wel druk. als er nu 300 mensen waren kijken waren de tribunes vol, hier in den haag kunnen 1200 man zitten en tja als je dan 300 man ziet zitten lijkt het leeg ,maar vond wel dat het druk was , en de komende jaren moet het nog komen. ze hebben een contract voor 5 jaar met de uithof ,maar ik zie dat helemaal zitten!!!

sunshiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:46

ik vond het een succes, met veel tribunes lijkt het misschien ook wel wat leeg...

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:11

Het was zeker niet slecht bezocht maar weet uit betrouwbare bron dat de voorspelde bezoekersaantallen bij lange na niet gehaald zijn en dat is ws wel een factor voor de uithof om mee te nemen in de evaluatie.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:17

Ik heb (commercieel gezien, ik heb niet geshowed) ontzettend genoten! Vind alleen wel raar (maar gebeurt vaak) dat de populaire onderdelen, zoals Trophy's (pro en non-pro Reining), 's avonds en 's nachts plaatsvinden. Volgens mij zou dat meer publiek trekken als dat op een gunstiger tijdstip is. Ik vond de Pink Ribbon veiling heel goed bedacht!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:06

ik vond het erg leuk, en hoop dat er na die 5 jaar nog eens 5 jaren komen

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:36

vond dat het op sommige dagen best gevuld was hoor met publiek. lijkt me dat er ook genoeg kosten uitgehaald zijn... wat denk je met 12,50 p/d. reken maar uit...
ik vond het harstikke leuk, maar vond de entree toch echt veel te duur.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:22

intree te duur? ik vind de intree prima, kreeg gister de prijslijst van jumping amsterdam onder ogen das pas duur! voor de zaterdag overdag 49 euro! en als je dan de avond nog wil blijven, die is ook 35 euro

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 09:45

Vindt 12,50 ook wel meevallen. De organisatie heeft er naaar mijn mening alles aan gedaan om een zo breed mogelijk publiek te trekken, en voor de "aanhang" of rest van de familie was er ook wel wat te doen. Dus niet alleen maar wedstrijden kijken.

Hoop toch dat ze de kosten er een beetje uithebben, want zo een jaarlijks evenement, dat is toch heel mooi in Nederland.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:04

Als bezoeker heb ik een leuke zaterdag gehad. Maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik veel bekenden ben tegengekomen en heerlijk heb bijgekletst.
Wat ik wel zou veranderen is de programering. De meeste kijkers komen toch op zaterdag en zondag. Het had veel drukker kunnen zijn.
Ik zou alle belangrijkste finales in dat weekend doen! De NSBA trophey en natuurlijk volgend jaar ook DRHA finale! De hele zondag koeien onderdelen is commercieel gezien ook niet heel slim. Die doelgroep is zo klein.
Ik ben Marketing Manager. Wil mijn diensten best aanbieden. ;)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:10

ik hoop dat er nog vele jaren zullen volgen!

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:11

koeien?????? of bedoel je volgend jaar, dit jaar heb ik geen koeien gezien, wel veel honden,ook leuk,,,

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:26

Alle reacties over het reilen en zeilen voor en achter de schermen samenvattende zeg ik: nee, geen succes
En ja, dat is objectief gezien maar wel gemeten naar mijn maatstaf van "succces" ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:58

Bonnigje schreef:
Als bezoeker heb ik een leuke zaterdag gehad. Maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik veel bekenden ben tegengekomen en heerlijk heb bijgekletst.
Wat ik wel zou veranderen is de programering. De meeste kijkers komen toch op zaterdag en zondag. Het had veel drukker kunnen zijn.
Ik zou alle belangrijkste finales in dat weekend doen! De NSBA trophey en natuurlijk volgend jaar ook DRHA finale! De hele zondag koeien onderdelen is commercieel gezien ook niet heel slim. Die doelgroep is zo klein.

DRHA finale??

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:18

rapido schreef:
Bonnigje schreef:

DRHA finale??

Idd.die hebben hun eigen evenementen op zeer mooie locaties

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:18

Nou, het zou toch mooi zijn als die wel mee doen? Het lijkt me wel zo ideaal als alle takken van sport vertegenwoordigd zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:42

DRHA mag van mij lekker zijn eigen locaties behouden. Geen entree geld en ALLES goed geregeld!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:34

rapido schreef:
DRHA mag van mij lekker zijn eigen locaties behouden. Geen entree geld en ALLES goed geregeld!

nou nou je moet ze wel een kans geven om de dwrf een kans te geven denk ook niet dat het de eerste keer bij de drha goed ging. en anders help je volgend jaar toch mee ??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:44

eerlijk is eerlijk, ook ik vond de bezoekers aantallen erg tegenvallen
dat je in Marienheem weinig bezoekers treft is logisch maar in Den Haag had ik toch meer verwacht
ik heb niet het idee dat er veel mensen van buitenaf zijn komen kijken om te zien wat westernrijden nu inhoud
en dat was toch een beetje de insteek volgens mij

hoe je dat oplost weet ik ook niet
ik heb geen idee of veel plaatselijke ruitersportzaken zijn benaderd en posters hadden hangen
of rijverenigingen zijn benaderd om eens te komen kijken, dat soort dingen

wel erg jammer want dat maakt een wedstrijd toch veel leuker

ik puur als bezoeker vond het een mooie locatie en net zo lastig om te komen als Marienheem, nu vanwege de files :D
het strodorp vond ik wat rommelig vooral "buiten" maar misschien waren er donderdag ook minder stands

oh, inkom vond ik netjes, als WRAN lid betaalde ik 10€
op zich grappig omdat ik op de paintdag kwam en geen korting kreeg omdat ik paintclublid was