afgelopen vrijdag had ik mijn derde westernles. Kort samengevat: les1: stap aan de longe (hoe schrijf je dit?
), les 2: vrije stap en les 3: vrije stap met aangegeven 'parcours' door lesgeefster (als in: van A naar H en dan op een rechte lijn etc...).Bij deze derde les heb ik blijkbaar enkele dingen verkeerd gedaan waardoor Perette steeds in draf wou gaan ipv stap. Na een tijdje dan toch enkele rondjes succesvol in stap gekregen waarna ik, in overleg met lesgeefster, ermee akkoord ging om aan de longe een keer in draf te gaan. Zodat ik het gevoel van draf kreeg.
Toen begon het...
Perette ging mooi in draf en ging plots een stapje sneller (snelle draf?)... waardoor ik enorm verschoten ben en jammer genoeg mijn twee benen toeklemde en aan de teugels trok... Gevolg: Perette wist helemaal niet meer wat ze moest doen, in galop of niet? en begon te bokken.
Mijn rechtervoet schoof uit de beugels en uit schrik teugels losgelaten en de "knop" aan het zadel vastgepakt maar ook dit tevergeefs. Knop is overgebroken en begon uit het zadel te glijden. Heb de omheining zien afkomen en dacht: nu laten vallen of met m'n klikken-en-klakken tegen de omheining gesmeten worden. Gevolg: Zeer pijnlijk staartbeen en kont!
Maar zoals ze zeggen: een goede ruiter valt 7x van zijn paard... nog 6x te gaan dus!
Het ergste van al is, het zadel is slechts 3x gebruikt geweest (is een nieuw Pool's zadel) en bij de eerste keer dat Perette in draf ging ipv stap, had ik dit even vastgepakt (de knop) en merkte dat deze reeds losjes stond. Bij het bokken is deze volledig afgebroken.
Vinden jullie het normaal dat een nieuw zadel, bij de 3x in gebruik, deze knop kan afbreken? Bij mijn weten zouden hier toch "koeien" aan de lasso moeten kunnen bevestigd worden? (Simplistisch gezegd natuurlijk
).Het is een "veelzijdigheidszadel" maar toch... Ik dacht dat zo een knop steeds voldoende hard was...
Anyhow, nog enkele dagen afzien waarschijnlijk, gaan klagen in de winkel, nieuw zadel zien vast te krijgen en dan terug er op. Vooral geen schrik krijgen... Denk ik...
Tot zover mijn eerste valpartij
, heeft natuurlijk geen enkel probleem en paard luister super goed. Vandaar dat ik zeg dat het 100% mijn schuld is en het dus ook niet opgeef 
) is deze volledig overgebroken.
(maar als dat vaak gebeurt is er toch echt iets niet goed hoor)

heb nu 11 jaar mijn rijbewijs en hoop nooit te vallen ( ff blank hout gaan kloppen ) van mijn paarden ben ik ook maar 1x per paard afgejopt ,